  • 1. Data: 2009-10-13 09:33:54
    Temat: Ech, kiedy to wejdzie do sprzedaży ? - temat około fotograficzny
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    http://www.chip.pl/chip/news/sprzet/obudowy-i-zasila
    cze/2009/10/atomowa-bateria-wielkosci-monety-dzialaj
    aca-przez-kilkadziesiat-lat?src=nl_pp

    Chyba nigdy, bo wszystkie firmy produkujące baterie by zbankrutowały. A
    najchętniej zobaczyłbym powyższy wynalazek w elektrycznych samochodach.
    Dopiero wtedy elektryczne samochody miałyby sens.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Minister Zdrowia przypomina: zjedzenie cyjanku potasu w młodości
    zmniejsza ryzyko chorób serca w podeszłym wieku.

  • 2. Data: 2009-10-13 09:39:53
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Paweł W. pisze:
> [...]
    > najchętniej zobaczyłbym powyższy wynalazek w elektrycznych samochodach.
    > Dopiero wtedy elektryczne samochody miałyby sens.

    Wśród radosnej twórczości komentujących brakuje jednego takiego, co zna
    ceny izotopów. Bo nie rzecz w patentach, układach itd. tylko w
    dostępności konkretnych związków zawierających, co promieniotwórcze w
    stopniu umożliwiających wyciągnięcie z tego choćby miliamperów.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 3. Data: 2009-10-13 09:40:54
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > najchętniej zobaczyłbym powyższy wynalazek w elektrycznych samochodach.
    > Dopiero wtedy elektryczne samochody miałyby sens.

    przypuszczam, ze gdyby nie te wszystkie zasrane firmy paliwowo - bateryjno
    - naftowo - korporacyjne i ich pazernosc nasz swiat moglby byc juz dawno
    zdrowszy i lepszy...

    Roger

  • 4. Data: 2009-10-13 09:54:59
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 13 Okt., 11:40, "Roger from Cracow" <r...@s...pl>
    wrote:
> [...]
    > - naftowo - korporacyjne i ich pazernosc nasz swiat moglby byc juz dawno

    wystarczy przesiasc sie na rower.

  • 5. Data: 2009-10-13 10:09:00
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Tue, 13 Oct 2009 02:54:59 -0700 (PDT), XX YY napisał(a):

    wiadomościnews:hb1hi4$aae$1@news.onet.pl...

    ilacze/2009/10/atomo...

    > wystarczy przesiasc sie na rower.

    I wiosłowo-żaglowe statki.

  • 6. Data: 2009-10-13 10:30:33
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Andrzej Libiszewski napisał(a):

    > I wiosłowo-żaglowe statki.

    Albo kajak, jak proponuje google maps na trasach transatlantyckich:
    http://tiny.pl/hqns6

    (punkt 24 podróży :-) )

    --
    Mirek

  • 7. Data: 2009-10-13 10:46:19
    Od: Sebastian <n...@n...com>

    Janko Muzykant pisze:
> [...]
    > dostępności konkretnych związków zawierających, co promieniotwórcze w
    > stopniu umożliwiających wyciągnięcie z tego choćby miliamperów.

    Nie są strasznie drogie nawet bez masowej produkcji, przynajmniej te,
    które można uzyskiwać wykorzystując elektrownie atomowe. Opis sugeruje
    długi czas połowicznego rozpadu a to upraszcza wiele rzeczy związanych z
    produkcją. Patrz czujniki dymu, stare farby fosforyzujące itp.

    Ja stawiam raczej, że ten ciekły półprzewodnik niewrażliwy na
    długotrwałą ekspozycje to może być jakaś kosmiczna, koszmarnie droga
    technologia. Do kosztów trzeba by też dodać koszty utylizacji, przy
    masowym wykorzystaniu nie można by było tego olać.

    Tylko, że w aparatach nawet minimalne, bezpieczne dla zdrowia
    promieniowanie jest zdecydowanie niewskazane. Na matryce działa
    prawdopodobnie masakrycznie.

    Sebastian

  • 8. Data: 2009-10-13 11:57:07
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Andrzej Libiszewski wrote:

    > I wiosłowo-żaglowe statki.

    i samoloty na pedały.

  • 9. Data: 2009-10-13 12:02:59
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Marek Dyjor pisze:

    > i samoloty na pedały.

    Jeśli dobrze pamiętam, to był taki i próbowano nim przelecieć kanał La
    Manche/English Channel :)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 10. Data: 2009-10-13 12:08:20
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    "Paweł W." wrote:

    > Jeśli dobrze pamiętam, to był taki i próbowano nim przelecieć kanał La
    > Manche/English Channel :)

    Gossamer Condor - piękny projekt :)

    http://en.wikipedia.org/wiki/Gossamer_Condor