  • 141. Data: 2019-06-10 07:12:33
    Temat: Re: EV -- stan umysłu
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 8 czerwca 2019 03:30:17 UTC-5 użytkownik Marcin N napisał:
> [...]
    wieksze bo nie kosztuje to duzo i sie nie marnuje o tyle kupowanie suv-a zeby raz czy
    dwa razy na rok go wypakowac po brzegi i jechac do chorwacji a poza tym tylko po
    pietruszke i gazete do sklepu jest bez sensu.

    > Chyba nie do końca. Ja powoli zaczynam się czepiać. Zaczynają się we
    > mnie budzić zachowania proekologiczne.
    >
    > Wożenie się dwutonowym pojazdem jest w moich oczach po prostu
    > nieodpowiedzialne.
    >
    > Wypatruję działań rządów ukrócających takie zachowania. Wiem, że to
    > ograniczanie wolności, zdaję sobie sprawę, że nie można tego zrobić
    > raz-dwa, bo trzeba mieć na uwadze gospodarkę (firmy produkujące takie
    > towary muszą mieć czas na przestawienie się). wydaje mi się jednak, że
    > musimy zacząć się samoograniczać. Żyjemy teraz tak, jak nie marzyli
> [...]

    Ale to juz sie dzieje. 65% ceny paliwa to podatki. Wiec przcinaja takie zapedy.
    Feler w tym ze z drugiej reki daja ulgi podatkowe tylko na duze auta...

  • 142. Data: 2019-06-10 07:43:08
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 4 Jun 2019 15:57:09 +0200, Myjk napisał(a):

    > W większości z rury nie smrodzę. Degradacji baterii nie obserwuję, także
    > nie jęcz.

    Jak się myśli o ochronie środowiska, to się nie jeździ "po osiedlu"
    samochodem...

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 143. Data: 2019-06-10 08:09:42
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 10 Jun 2019 07:43:08 +0200, Maciek

    > Jak się myśli o ochronie środowiska, to się nie jeździ "po osiedlu"
    > samochodem...

    To czym jeździsz do lekarza z niemowlakiem, albo z matką do lekarza po
    operacji stopy? Na hulajnodze, czy konno? Poza tym, po raz kolejny, ja nic
    o ochronie środowiska nie pisałem, to są "argumenty" spaliniarzy jak tylko
    zobaczą coś o EV.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 144. Data: 2019-06-10 08:50:03
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 10 Jun 2019 08:09:42 +0200, Myjk napisał(a):

    > Mon, 10 Jun 2019 07:43:08 +0200, Maciek

    > To czym jeździsz do lekarza z niemowlakiem, albo z matką do lekarza po
    > operacji stopy? Na hulajnodze, czy konno?

    Nie popadajmy w skrajności, ja nie "o matce po operacji" tylko o
    "pokręciła się po osiedlu, to sklep, to lekarz,"

    Niemowlaki woziłem na dystanse "osiedlowe" w wózku. Na zakupy chodziłem
    piechotą.

    No ale jeśli kupiłeś zelektryfikowane auto nie w celu przeniesienia emisji
    do Bełchatowa czy innego Jaworzna, tylko dla przyjemnosci z jazdy, to
    oczywiście argumenty bez znaczenia.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 145. Data: 2019-06-10 09:48:46
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Zenek Kapelinder pisze:
    > Fantazji czy umiejetnosci ci brakuje zebys sam sobie policzyl?

    umiejętności, nie jestem tak lotny jak ty

    --
    Sprawdzone przez Kaspersky Anti-Virus

  • 146. Data: 2019-06-10 09:55:52
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    RadoslawF pisze:

    > Morze kupić taniej bo ktoś już domieszał czegoś wcześniej.
    > Najbardziej odczuwalne jest to przy ujemnych temperaturach.
    >

    > Pozdrawiam

    Ta mieszanka gazu to może być bardzo rożnej jakości, kto jeździ to wie.
    Dawniej jak jeszcze regulacja polegała na śrubie to od razu było widać w
    mocy że gaz nie taki jak trzeba. Teraz jak są wtryski i wszystkim
    steruje komputer to to widać dopiero albo przy tankowaniu (co mogło się
    równoważyć w cenie do spalania) albo że trzeba czyścić reduktor i filtry
    po 3 miesiącach zamiast po 2 latach.

    --
    Sprawdzone przez Kaspersky Anti-Virus

  • 147. Data: 2019-06-10 09:59:23
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 8 Jun 2019 21:56:34 +0200, Shrek napisał(a):

    > Teraz wyobraź
    > sobie, że zamiast 3 minut tankowanie zajmuje 30...

    To jest jeszcze nic, wyobraź sobie te grube jak ramię żyły miedziane, które
    od takiej stacji na zadupiu trzeba ciągnąc do węzła sieci energetycznej.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 148. Data: 2019-06-10 10:04:14
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Beda za 10 lat do kupienia i spalinowe i elektryki. Obstawiam ze nie beda to
    samochody elektryczne w dzisiejszym wydaniu, czyli duze luksusowe samochody. W
    miastach jest miejsce na male elektryczne samochody o niezbyt wysrubowanych osiagach.
    One nawet super wygodne nie musza byc bo w kazdym wykonaniu beda wygodniejsze od
    zbiorkomu. Do tego nie beda w eksploatacji duzo tansze od spalinowych odpowiednikow.
    W miare upowszechniania do pradu beda dokladane podatki jakie sa w paliwach
    weglowodorowych. W duzych miastach codziennie widac ze model transportu jaki jest nie
    jest odpowiednio wydajny. Dlatego po wielu latach zapomnienia ludzie wsiadaja na
    rowery jesli pogoda na to pozwala. Specjalnie bym sie nie zdziwil jak za kilka lat
    nad drogami dla OST beda budowane daszki zeby przedluzyc sezon. W Lodzi byl plan
    podgrzewania chodnikow na przystankach tramwajowych, policzyli ze koszt pradu jest
    porownywalny z kosztem odsniezania.

    To jest bardziej prawdopodobne.
    A dzisiaj fanboje i ekofaszyści przekonują nas że elektryki
    to przyszłość i konieczność a ich producenci wmawiają że
    luksus który musi sporo kosztować.

    Pozdrawiam

  • 149. Data: 2019-06-10 10:07:11
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 10 Jun 2019 08:50:03 +0200, Maciek

    > Nie popadajmy w skrajności, ja nie "o matce po operacji" tylko o
    > "pokręciła się po osiedlu, to sklep, to lekarz,"

    Po pierwsze nie jeździła tylko po osiedlu, a po drugie my na rzeczonym
    osiedlu nie mieszkamy (tylko w lesie na mini osiedlu gdzie nic, poza paroma
    domami na krzyż, nie ma), do lekarza mamy parę km, do tego nie mamy nawet
    chodnika wzdłuż szosy która do tego osiedla prowadzi i trzeba brnąć po
    piasku przez las albo po piasku, górach, dołach i padołach tuż obok
    wylotówki z Wawy (z tego powodu dziecka samego nie puszczamy do szkoły bo
    NIE JEST TAM BEZPIECZNIE) i to jeszcze pod górę -- z niemowlakiem co ma
    akurat 40 stopni gorączki drałowanie w wózku jest dosyć karkołomne, nie
    sądzisz? Tak samo z matką żony, co 4 dni po operacji haluksa była, gdzie
    badania miała znacznie dalej. Wy macie ludzie tutaj coś z głową? Dlaczego
    nie znając faktów wypowiadacie się o innych ekstrapolując tylko na sobie?

    > Niemowlaki woziłem na dystanse "osiedlowe" w wózku. Na zakupy chodziłem
    > piechotą.

    To se chodź do sklepu nawet z matką na plecach, i jeździj wózkiem z chorym
    niemowlakiem. Nikt ci nie broni. Ja nie zamierzam.

    > No ale jeśli kupiłeś zelektryfikowane auto nie w celu przeniesienia emisji
    > do Bełchatowa czy innego Jaworzna, tylko dla przyjemnosci z jazdy, to
    > oczywiście argumenty bez znaczenia.

    Niebawem i tego problemu nie będzie -- bo auto będę zasilać słońcem, skoro
    tak bardzo cię martwi aspekt ekologiczny.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 150. Data: 2019-06-10 10:30:16
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 10 Jun 2019 09:59:23 +0200, Maciek

    > To jest jeszcze nic, wyobraź sobie te grube jak ramię żyły miedziane, które
    > od takiej stacji na zadupiu trzeba ciągnąc do węzła sieci energetycznej.

    Szczególnie że sieci energetyczne są WSZĘDZIE a już dzisiaj Tesla potrafi
    upakować blisko 5kWh w MINUTĘ. Co będzie dalej, zobaczymy.

    --
    Pozdor
    Myjk