  • 131. Data: 2019-06-09 18:23:59
    Temat: Re: EV -- stan umysłu
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-06-09 o 13:09, RadoslawF pisze:

    > Wbrew pozorom nie tak bardzo.

    Postaw jakąś tezę.
    Sprawdzimy za 10 lat.

    > Poszukaj kogoś obytego z techniką i kosztami a on ci wytłumaczy
    > dlaczego bateria jest tańsza od prac ziemnych związanych
    > ze zrywaniem asfaltu bo trzeba ładować w locie elektryczne
    > pojazdy. To już trakcja tramwajowa wyjdzie taniej.  :-)

    Nie sugerowałem kopania i rycia asfaltu.
    Przez najbliższych 20 lat mogą jeszcze wymyślić
    coś ciekawszego niż trakcja.

  • 132. Data: 2019-06-09 18:35:03
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-06-09 o 13:24, nadir pisze:

    > To akurat nie trudno, oprócz możliwości musi to się opłacać.

    > Błędnie rozumujesz, gdyby sytuacja była odwrotna

    Gdyby wymyślili coś zupełnie innego, to nie byłoby żadnego telefonu.
    Chodziło mi tylko o przykład jak szybko coś może ewoluować
    a inne mniej potrzebne rzeczy stoją w miejscu.

    > Przecież już dziś mamy zelektryfikowaną sieć kolejową, tramwajową i
    > gdzieniegdzie trolejbusową, po co odkrywać koło na na nowo?
    > Mało tego, silnik elektryczny ma dłuższą historię niż spalinowy, a to
    > jednak ten drugi przyjął się bardziej w transporcie indywidualnym,
    > właśnie ze względu na brak ograniczeń trakcji elektrycznej.

    I właśnie dlatego można się spodziewać, że rozwój może pójść
    w zupełnie innym kierunku np silnik na wodę.
    A w transporcie miejskim rozważano już kiedyś coś w rodzaju orczyka
    na głównych trasach i pasażerow na wrotkach.

  • 133. Data: 2019-06-09 18:51:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.06.2019 o 18:07, Myjk pisze:

    > A wg Was (ciebie i m.in. szczygięłła) opór i waga to podstawowe
    > elementy wpływające na wyższe zużycie paliwa, co nie jest prawdą jeśli
    > zderza się spaliniaka z hybrydą.

    Jest prawdą - tylko musisz nie robić pewexu i porównywać porównywalene -
    czyli hybrydy do hybryd i to użytkowanych w ten sam sposób w tych samych
    warunkach. Na przykład dwojego kloca do hybrydowej yariski. Inaczej to
    możesz sobie nawet do T34 na pomniku porównywać.

    Shrek

  • 134. Data: 2019-06-09 20:40:49
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-06-09 o 18:23, cef pisze:

    > Postaw jakąś tezę.
    > Sprawdzimy za 10 lat.

    Ludzie piszący bzdury zmieniają z czasem poglądy razem z nickiem.
    Gdzie ja cię za te 10 lat znajdę. :-)

    > Nie sugerowałem kopania i rycia asfaltu.
    > Przez najbliższych 20 lat mogą jeszcze wymyślić
    > coś ciekawszego niż trakcja.

    Skoro nie pod i nie nad to można jeszcze obok.
    O ile da rade poza miastem to w mieście już nie bardzo.
    To co trasy szybkiego ruchu dla autonomicznych ciężarówek?

    Pozdrawiam

  • 135. Data: 2019-06-09 22:09:33
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-06-09 o 20:40, RadoslawF pisze:

    > Ludzie piszący bzdury zmieniają z czasem poglądy razem z nickiem.
    > Gdzie ja cię za te 10 lat znajdę. :-)

    Szukać to trzeba będzie stawiającego tezę.
    Ktokolwiek tutaj będzie mógł dokonać oceny - o widzów się nie martw.

    Może bezprzewodowo. :-)

  • 136. Data: 2019-06-09 22:40:54
    Od: j...@i...pl

    On Sun, 9 Jun 2019 00:33:09 +0200, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl.invalid> wrote:

    > - bo zatankowałem kiedyś na przypadkowej i ledwie do domu dojechałem,

    Wg Foxa najlepszy, pod względem LPG, jest Shell ;)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 137. Data: 2019-06-09 23:08:24
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello jerzu,

    Sunday, June 9, 2019, 10:40:54 PM, you wrote:

    > Wg Foxa najlepszy, pod względem LPG, jest Shell ;)

    A ja nie potrafię zrozumieć, skąd w ogóle różnice? Przecież LPG sobie
    pompiarz w beczce nie namiesza dolewając byle czego.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 138. Data: 2019-06-10 00:50:08
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > A ja nie potrafię zrozumieć, skąd w ogóle różnice? Przecież LPG sobie
    > pompiarz w beczce nie namiesza dolewając byle czego.

    Morze kupić taniej bo ktoś już domieszał czegoś wcześniej.
    Najbardziej odczuwalne jest to przy ujemnych temperaturach.

    Pozdrawiam

  • 139. Data: 2019-06-10 00:55:28
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2019-06-09 o 22:09, cef pisze:

    > Szukać to trzeba będzie stawiającego tezę.

    Nie trzeba. Wystarczy uważnie czytać.
    Co najmniej dwu już pisało ze za dziesięć lat to spalinowca w uni
    nie kupimy.

    > Ktokolwiek tutaj będzie mógł dokonać oceny - o widzów się nie martw.

    Jak nie będą pamiętać to i oceny nie dokonają.

    > Może bezprzewodowo. :-)

    Na jaką odległość to zadziała?
    I jak coś się komuś zepsuje i stanie po prawej czyli zablokuje
    pas dla tych ładowanych bezprzewodowo?
    Aż się prosi o pałąki jak w trolejbusach. :-)

    Pozdrawiam

  • 140. Data: 2019-06-10 01:53:24
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Beda za 10 lat do kupienia i spalinowe i elektryki. Obstawiam ze nie beda to
    samochody elektryczne w dzisiejszym wydaniu, czyli duze luksusowe samochody. W
    miastach jest miejsce na male elektryczne samochody o niezbyt wysrubowanych osiagach.
    One nawet super wygodne nie musza byc bo w kazdym wykonaniu beda wygodniejsze od
    zbiorkomu. Do tego nie beda w eksploatacji duzo tansze od spalinowych odpowiednikow.
    W miare upowszechniania do pradu beda dokladane podatki jakie sa w paliwach
    weglowodorowych. W duzych miastach codziennie widac ze model transportu jaki jest nie
    jest odpowiednio wydajny. Dlatego po wielu latach zapomnienia ludzie wsiadaja na
    rowery jesli pogoda na to pozwala. Specjalnie bym sie nie zdziwil jak za kilka lat
    nad drogami dla OST beda budowane daszki zeby przedluzyc sezon. W Lodzi byl plan
    podgrzewania chodnikow na przystankach tramwajowych, policzyli ze koszt pradu jest
    porownywalny z kosztem odsniezania.