-
1. Data: 2019-06-03 09:21:51
Temat: 1.8 TDCI wywaliło płyn przez korek
Od: spider <"spajder[wytnij]"@wp.pl>
Mam na oku kupno S-MAX z silnikem diesel 1.8 TDCI przebieg 208k.
Jak twierdzi właściciel (niby znajomy ojca, ale nie wiem czy mogę tak
100% mu zaufać) w aucie tym wywaliło płyn chłodniczy przez korek, z
zeznań wynika, że przyczyną był niesprawny korek i że wymienił
termostat, cały płyn w układzie i korek i problemu nie ma.
Możliwe że to faktycznie korek był przyczyną? Czy może być jednak coś
poważniejszego z autem, jak np uszczelka pod głowicą?
-
2. Data: 2019-06-03 15:26:14
Temat: Re: 1.8 TDCI wywaliło płyn przez korek
Od: s...@g...com
W dniu poniedziałek, 3 czerwca 2019 02:21:54 UTC-5 użytkownik spider napisał:
> Mam na oku kupno S-MAX z silnikem diesel 1.8 TDCI przebieg 208k.
> Jak twierdzi właściciel (niby znajomy ojca, ale nie wiem czy mogę tak
> 100% mu zaufać) w aucie tym wywaliło płyn chłodniczy przez korek, z
> zeznań wynika, że przyczyną był niesprawny korek i że wymienił
> termostat, cały płyn w układzie i korek i problemu nie ma.
> Możliwe że to faktycznie korek był przyczyną? Czy może być jednak coś
> poważniejszego z autem, jak np uszczelka pod głowicą?
Moze byc wszystko.
Jak taki pewny to niech da gwarancje na 6msc/10kkm na problemy zwiazane z silnikiem.
-
3. Data: 2019-06-03 16:19:10
Temat: Re: 1.8 TDCI wywaliło płyn przez korek
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "spider" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5cf4ca90$0$543$6...@n...neostrada.
pl...
>Mam na oku kupno S-MAX z silnikem diesel 1.8 TDCI przebieg 208k.
>Jak twierdzi właściciel (niby znajomy ojca, ale nie wiem czy mogę tak
>100% mu zaufać) w aucie tym wywaliło płyn chłodniczy przez korek, z
>zeznań wynika, że przyczyną był niesprawny korek i że wymienił
>termostat, cały płyn w układzie i korek i problemu nie ma.
>Możliwe że to faktycznie korek był przyczyną? Czy może być jednak coś
>poważniejszego z autem, jak np uszczelka pod głowicą?
Jakby uszczelka, to by chyba caly czas wywalalo.
Ale czy smierdzi spalinami spod korka to warto sprawdzic ...
Przy czym u mnie w oplu to trudno przekroczyc 90C ... plyn chyba
jeszcze nie powinien wrzec.
Moze ma niesprawny wiatrak chlodnicy ?
J.
-
4. Data: 2019-06-04 01:03:09
Temat: Re: 1.8 TDCI wywaliło płyn przez korek
Od: JDX <j...@o...pl>
On 2019-06-03 16:19, J.F. wrote:
[...]
> Przy czym u mnie w oplu to trudno przekroczyc 90C ... plyn chyba jeszcze
> nie powinien wrzec.
> Moze ma niesprawny wiatrak chlodnicy ?
Przy normalnej jeździe przekroczenie 90 jest wręcz niemożliwe, ale w
korku, przy takiej pogodzie jak dzisiaj chyba jednak tak. Przecież
czasami właśnie w takiej sytuacji można spotkać auta, które ,,się
zagotowały". Poza tym wrzy czy nie, to jednak się rozszerza. A może
właścicielowi coś się pomyliło zalał zbiornik do pełna, tak jak zbiornik
płynu do wycieraczek. :-) W moim oplu te dwa zbiorniki są jakieś 25 cm
od siebie - można się pomylić. :-)
-
5. Data: 2019-06-04 15:43:01
Temat: Re: 1.8 TDCI wywaliło płyn przez korek
Od: spider <"spajder78[wytnij]"@wp.pl>
Dzięki wszystkim za odpowiedzi, jednak zrezygnowałem jak poczytałem o
tym silniku. Gdyby to było 2.0 z PSA to pewnie bym wziął.
A w tym niepewne wtryski Siemensa, rozrząd z dwoma paskami gdzie same
części z 1500 PLN kosztują. Jedyny plus to brak DPF, ale to mi akurat
nie przeszkadza, bo większość przebiegu tłukę po trasami.
Pozdrawiam
-
6. Data: 2019-06-04 17:59:56
Temat: Re: 1.8 TDCI wywaliło płyn przez korek
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik spider "spajder78[wytnij]"@wp.pl ...
> Dzięki wszystkim za odpowiedzi, jednak zrezygnowałem jak poczytałem o
> tym silniku. Gdyby to było 2.0 z PSA to pewnie bym wziął.
> A w tym niepewne wtryski Siemensa
A co w nich niepewnego? I tak trzeba bedzie w koncu wymienic.
>, rozrząd z dwoma paskami gdzie same
> części z 1500 PLN kosztują.
Jak czesto sie wymienia? W moim dieslu co 150kkm - to troche dziwne zeby
to czy rozrzad bedzie kosztował 1000 czy 1500 miało jakiekolwiek
znaczenie przy wyborze auta.
> Jedyny plus to brak DPF, ale to mi akurat
> nie przeszkadza, bo większość przebiegu tłukę po trasami.
No to co? I tak padnie :)
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
Jestem mały Talibanek, mam granatów cały dzbanek, nuklearną walizeczkę
i wąglika probóweczkę. Raz, dwa, trzy, dziś Allacha spotkasz Ty !
-
7. Data: 2019-06-04 22:35:52
Temat: Re: 1.8 TDCI wywaliło płyn przez korek
Od: Uzytkownik <a...@s...pl>
W dniu 2019-06-03 o 16:19, J.F. pisze:
> Użytkownik "spider" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:5cf4ca90$0$543$6...@n...neostrada.
pl...
>> Mam na oku kupno S-MAX z silnikem diesel 1.8 TDCI przebieg 208k.
>> Jak twierdzi właściciel (niby znajomy ojca, ale nie wiem czy mogę tak
>> 100% mu zaufać) w aucie tym wywaliło płyn chłodniczy przez korek, z
>> zeznań wynika, że przyczyną był niesprawny korek i że wymienił
>> termostat, cały płyn w układzie i korek i problemu nie ma.
>> Możliwe że to faktycznie korek był przyczyną? Czy może być jednak coś
>> poważniejszego z autem, jak np uszczelka pod głowicą?
>
> Jakby uszczelka, to by chyba caly czas wywalalo.
> Ale czy smierdzi spalinami spod korka to warto sprawdzic ...
Niekoniecznie. Kupiłem kiedyś auto. Auto jeździło normalnie. Na pierwszy
rzut oka nic się nie działo niedobrego, ale jak latem zaczęło dostawać w
piz.... na dłuższych trasach w upale lub w miejskich korkach to
zaczynało wywalać płyn chłodniczy korkiem. Korki wymieniłem 2 razy, ale
wszystko się powtarzało. Jak auto było niedogrzane to nic się nie
działo. Dopiero jak robiłem dłuższą trasę lub dużo jeździłem w korkach w
upalne lato to wywalało płyn. A to jakiś wąż pękł, a to chłodnica, a to
nagrzewnica. Trudno było dojść do tego co jest. Mechanicy wymieniali to
co akurat uległo uszkodzeniu bez większego dociekania dlaczego tak się
stało.
Dopiero jak na wyraźną moją prośbę głowica została zdjęta i wysłana do
firmy specjalistycznej to się okazało, że są mikropęknięcia w głowicy i
nie da się tego naprawić.
-
8. Data: 2019-06-04 23:01:42
Temat: Re: 1.8 TDCI wywaliło płyn przez korek
Od: s...@g...com
W dniu wtorek, 4 czerwca 2019 08:43:05 UTC-5 użytkownik spider napisał:
> Dzięki wszystkim za odpowiedzi, jednak zrezygnowałem jak poczytałem o
> tym silniku. Gdyby to było 2.0 z PSA to pewnie bym wziął.
> A w tym niepewne wtryski Siemensa, rozrząd z dwoma paskami gdzie same
> części z 1500 PLN kosztują. Jedyny plus to brak DPF, ale to mi akurat
> nie przeszkadza, bo większość przebiegu tłukę po trasami.
> Pozdrawiam
Ten silnik to nie taki zly jest.
Ja na takim zrobilem 400kkm i w sumie poza swiecami i rozrusznikiem nic nie
wymienialem.
Auto nie kopcilo, jechalo dobrze, silnik nie wibrowal i palilo 5/100.
Tez wtryski byly z siemensa.
Silnik nie bral oleju. Mechanik kiedys mi sie rozmazyl bo stwierdzil ze tez taka foke
mial i ze dobre sa bo powyzej 500kkm robia.
Ale jak masz watpliwosci to lepiej odpusc. Szczegolnie ze sie szczypiesz o 1500pln
kiedy to jest w praktyce normalna cena za naprawe czegokolwiek.
Ja ta foke kupilem za 18kpln, pojezdzilem 6 lat (200kkm), sprzedalem za 8. Na samym
paliwie w porownaniu do benzyny zaoszczedzilem na drugie takie auto (5l/100- 2000L
przy roznicy litra - 10kpln minumum).
To dosyc dobry silnik. O ile nie dobity.
-
9. Data: 2019-06-05 21:45:17
Temat: Re: 1.8 TDCI wywaliło płyn przez korek
Od: spider <"spajder78[wytnij]"@wp.pl>
W dniu 2019-06-04 o 23:01, s...@g...com pisze:
> Ale jak masz watpliwosci to lepiej odpusc. Szczegolnie ze sie szczypiesz o 1500pln
kiedy to jest w praktyce normalna cena za naprawe czegokolwiek.
Zdaję sobie z tego sprawę, po prostu jak dodałem sobie do ceny
wyjściowej konieczność zainwestowania w samą wymianę rozrządu 2k, to się
już zrobiła średnia oferta. A ten wywalony korek mi jeszcze narobił
wątpliwości. Może trochę spanikowałem, ale nie mam dużego ciśnienia na
zmianę auta, po prostu trafiła się okazja niby pewnego auta, ale z tą
pewnością to różnie bywa, bo niby auto sprowadzone indywidualnie 3 lata
temu przez jakiegoś znajomego handlarza, ale czy nie był cofnięty
licznik to na 100% taki pewny bym nie był.
Inna sprawa że mój obecny kombi 1,9 TDI trochę mnie rozpieścił jeśli
chodzi o awaryjność, czy koszty części i napraw.
Kupiłem od Niemca jak miał 165k (przebieg zgadzał się z danymi w ASO),
obecnie ma 245k, silnik suchy i chodzi dalej jak zegarek, odpala
dosłownie na dotyk, odczyty z wtrysków na komputerze ok, turbo nadal
oryginalne i śmiga. Wymieniłem tylko świece, czujnik temperatury G62 i
rozrząd, wszystko kosztowało "grosze". Na naprawach nie oszczędzam, coś
świruje to wymieniam/naprawiam. Aż żal by mi było go się teraz pozbywać
za jakieś śmieszne pewnie pieniądze.
-
10. Data: 2019-06-05 22:59:53
Temat: Re: 1.8 TDCI wywaliło płyn przez korek
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik spider "spajder78[wytnij]"@wp.pl ...
>> Ale jak masz watpliwosci to lepiej odpusc. Szczegolnie ze sie
>> szczypiesz o 1500pln kiedy to jest w praktyce normalna cena za
>> naprawe czegokolwiek.
>
> Zdaję sobie z tego sprawę, po prostu jak dodałem sobie do ceny
> wyjściowej konieczność zainwestowania w samą wymianę rozrządu 2k, to
> się już zrobiła średnia oferta.
>
Wszystko jasne tylko własciwie jak kupujesz auto to rozrzad praktycznie
zawsze warto wymienic (no moze poza zakupem od absolutnie zaufanej osoby
która ci powie kiedy wymieniała sama)
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
Miłosierdzie jest początkiem okrucieństwa.
Frank Herbert