  • 151. Data: 2019-06-10 14:01:04
    Temat: Re: EV -- stan umysłu
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 10 Jun 2019 10:30:16 +0200, Myjk napisał(a):

    > Szczególnie że sieci energetyczne są WSZĘDZIE a już dzisiaj Tesla potrafi
    > upakować blisko 5kWh w MINUTĘ. Co będzie dalej, zobaczymy.

    Tak, ale nie takie, które wytrzymają stację z kilkoma Superchargerami.
    Jeden ciągnie ponad 100 kW.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 152. Data: 2019-06-10 14:02:42
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 10 Jun 2019 10:07:11 +0200, Myjk napisał(a):

    > Niebawem i tego problemu nie będzie -- bo auto będę zasilać słońcem, skoro
    > tak bardzo cię martwi aspekt ekologiczny.

    Aha, ogniwa. Czyli rozkładasz emisję w czasie z przeniesieniem na Tajwan
    lub do ChRL.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 153. Data: 2019-06-10 14:09:09
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Maciek,

    Monday, June 10, 2019, 2:01:04 PM, you wrote:

    > Tak, ale nie takie, które wytrzymają stację z kilkoma Superchargerami.
    > Jeden ciągnie ponad 100 kW.

    Jeden współczesny wiatrak opędza kilka superładowarek.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 154. Data: 2019-06-10 14:10:07
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 10 Jun 2019 14:02:42 +0200, Maciek wrote:

    > Aha, ogniwa. Czyli rozkładasz emisję w czasie z przeniesieniem na Tajwan
    > lub do ChRL.

    Z tą emisją to sprawa dyskusyjna, bo te dzisiejsze panele ponoć zaczynają
    być faktycznie eko. Ale w naszym klimacie to można sobie tak pojeździć
    pewnie z 3 miesiące w roku... A może się mylę?

    Mateusz

  • 155. Data: 2019-06-10 14:21:54
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-06-10 o 00:55, RadoslawF pisze:

    > Nie trzeba. Wystarczy uważnie czytać.
    > Co najmniej dwu już pisało ze za dziesięć lat to spalinowca w uni
    > nie kupimy.

    Skoro się wycofujesz, to nie naciskam.

    > Na jaką odległość to zadziała?
    > I jak coś się komuś zepsuje i stanie po prawej czyli zablokuje
    > pas dla tych ładowanych bezprzewodowo?
    > Aż się prosi o pałąki jak w trolejbusach.  :-)

    Nie chodzi o zadziałanie akurat tego,
    bo wiadomo, że tak nie zadziała.
    Sygnalizuję tylko, że może wymyślą coś bardziej niespodziewanego,
    czego obecnie jeszcze nie znamy.

    Jednyną zauważalną tendencją jest przejście w przemyśle w DE
    na elektryczny transport wewnątrzzakładowy
    (a sprzęt dostarczają Niemcy i Dania)

  • 156. Data: 2019-06-10 14:23:03
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia 10 Jun 2019 12:10:07 GMT, Mateusz Viste napisał(a):

    > Z tą emisją to sprawa dyskusyjna, bo te dzisiejsze panele ponoć zaczynają
    > być faktycznie eko.

    Właśnie, zaczynają, więc ja bym jeszcze szampana nie otwierał ;)

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 157. Data: 2019-06-10 14:45:00
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Maciek,

    Monday, June 10, 2019, 2:23:03 PM, you wrote:

    > Właśnie, zaczynają, więc ja bym jeszcze szampana nie otwierał ;)

    Kilka lat ledwie temu, na sąsiedniej grupie, z J.F. zastanawialiśmy
    się, czy dożyjemy domowych, powszechnie dostępnych LEDów. Dzisiaj mam
    w domu wiekszość LEDów zamiast żarówek.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 158. Data: 2019-06-10 14:57:26
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 10 Jun 2019 14:02:42 +0200, Maciek

    > Aha, ogniwa. Czyli rozkładasz emisję w czasie
    > z przeniesieniem na Tajwan lub do ChRL.

    Jeśli rozchodzi się o stężenia docierające do mnie, to tak, różnica jest
    drastyczna. I odpowiadając dalej, już dzisiaj przy panelach bilans
    produkcji energii zużytej do wyprodukowanej jest korzystny, zaś Chiny to
    najwięcej dla siebie produkują -- nie dla Polski. Także EV, popatrz sobie
    co tam się dzieje w tej kwestii.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 159. Data: 2019-06-10 15:00:44
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 10 Jun 2019 14:01:04 +0200, Maciek

    > Tak, ale nie takie, które wytrzymają stację z kilkoma Superchargerami.
    > Jeden ciągnie ponad 100 kW.

    No ciągnie. Już ciągnie, znaczy się da już teraz.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 160. Data: 2019-06-10 16:50:21
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 10 Jun 2019 14:09:09 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Jeden współczesny wiatrak opędza kilka superładowarek.

    Ale Tesla to nie żaglowiec...

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl