  • 31. Data: 2009-08-29 23:09:59
    Temat: Re: EOS 7D - następca 20D
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl>

    > W sony nie ma sRAW :) conajwyżej cRAW :)

    A w Nikonach ani tego, ani tamtego :-C

    > No co Ty :) Przecież od zawsze wiadomo, że zdjęcia ogląda się tylko w
    > 1:1 :)

    1:1 jest dla leszczy.
    Zdjęcia ogląda się tylko przy cropie 400% :>

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 32. Data: 2009-08-29 23:11:09
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    Janko Muzykant pisze:

    Hej

    > Dlaczego nikt nie traktuje tych matryc jak sześcio, ośmio czy
    > ile-tam-chce-żeby-było megowe? Co nowa puszka, to narzekanie, że za dużo
    > pikseli. Przecież można nawet w menu ustawić mniej jak kogoś boli ręczne
    > skalowanie i zapomnieć.

    A to nie Ty czasami pisałeś np. o "kompaktowej" DR np. 400d w porównaniu
    do wcześniejszych modeli? :)
    Co da Ci "resajz" w takim układzie?
    Czy narastania tego zjawiska nie widać czasami w ewolucji serii xxD?
    A to już bezpośrednio przełoży się na wygląd odbitki w przeciwieństwie
    do różnic ilości Mpix. Mylę się? :)
    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 33. Data: 2009-08-29 23:21:43
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Kryhu pisze:

    > A to nie Ty czasami pisałeś np. o "kompaktowej" DR np. 400d w porównaniu
    > do wcześniejszych modeli? :)
    > Co da Ci "resajz" w takim układzie?

    DR wzrośnie. Albowiem ''na papierze'' nie jest ona tak kompaktowa tylko
    po prostu w cieniach zbrukana. O ile w 1:1 nie akceptujemy takiego
    budyniu, do przy 50% już jest okej i można zanurzyć się o np. jeden ev
    głębiej, a nie odcinać go poziomem czerni.

    > Czy narastania tego zjawiska nie widać czasami w ewolucji serii xxD?
    > A to już bezpośrednio przełoży się na wygląd odbitki w przeciwieństwie
    > do różnic ilości Mpix. Mylę się? :)

    Odrobinę, ale raz - żeby to poczuć, trzeba nieprzeciętnie grzebać w
    szopie, dwa - nowe szopy i te wszystkie wynalazki lepiej radzą sobie z
    szumami (np. takie acr) w porównaniu z tymi z epoki 10D. No i trzy -
    światłomierze poszły bardzo do przodu, że nie wspomnę o lv (oczywiście
    jeśli nie ma czasu na pracę w manualu).

    Ja tam wolę dzisiejsze matryce, może odrobinę mniej dynamiczne, ale
    naświetlające się sprawniej niż dawniej, z których można skroić śliczne
    kilka Mpx.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 34. Data: 2009-08-30 00:35:51
    Temat: Re: EOS 7D - nastĂ&#65533;&#65533;pca 20D
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Adam 'Adak' Kępiński wrote:
    > Tak ściśle jest to mierzone w milisekundach, a tak nieściśle jest
    > cholerna różnica między np. D60, a D3.
    > Chodzi o shutterlag bez AF'a.

    Niestety nie mam jak sprawdzić, a zdecydowanie nigdy nie ograniczało mnie
    to :)

    > Nie mam gdzie - nikt z moich znajomych nie siedzi (i nie wygląda na to
    > żeby zamierzał) w tym systemie.

    To popatrz przełażąc obok byle foto-jokera. Tylko każ sobie podpiąć jakieś
    ciekawe szkiełko do tego jeszcze, bo jak porównasz f/1.4 z f/2.8.. :)

    > W takim razie chętnie kiedyś obejrzę - aczkolwiek tylko z ciekawości :-)

    Aparaty na szczęście nie są opatrzone karteczkami "towar dotknięty uważa
    się za sprzedany".

    > Pytanie ile się używa tego APS-C cropa w FF?
    > Ja czasami używam, ale nie wiem, czy same linie by mi przeszkadzały.

    Ja mam tylko jedno szkiełko pod APSa. To nikonowe rozwiązanie jest jednak
    ciekawe i może akurat warto by było mieć je jak ktoś ma więcej szkiełek :)

    > Nosz właśnie - a ile w tym prawdy to nie wiem, bo z manuali została mi
    > raptem Practika MTL5 ;-)

    A1 z tego co pamiętam ma powiększenie 0.85x, co sprawiało, że nie dało się
    zobaczyć całego kadru tak naprawdę. A900 ma powiększenie 0.74x więc ma
    szanse być od A1 dodatkowo znacznie jaśniejszy. Do prawdziwego porównania
    musiałbyś na soniaka nałożyć lupkę powiększającą 1.14x a nie wiem czy
    takie są dla pełnoklatkowych aparatów (chociaż moja 1.35x działa, ale w
    rogach już trudno dopatrzyć obraz, trudno też mówić że jest jakkolwiek
    ostry). No ale kryteria które postawiłeś powinny być spełnione (jasność!).

    W APS-C trochę za małe te wizjery wychodzą. Tam najczęściej powiększenie
    jest w granicach 0,9x, ale rozmiar powoduje oczywiście ściemnienie. Olek
    e-3 ma wizjer powiększony 1.15x ale za to jest znacznie ciemniejszy. Mój
    jest powiększony 1,35x i często to zdecydowanie za wiele.

    Oczywiście jeszcze lepszą jasność uzyskasz bez matówki, ale kto by tak
    chciał? :) lub z matówką z klinami. Do wszystkich aparatów chyba pakowana
    jest matówka "L" (czyli zwykła, jasna).

    d.

  • 35. Data: 2009-08-30 00:48:17
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-08-28 20:28:33 +0200, "gietrzy" <c...@g...pl> said:

    > 18 MPx

    Niestety coraz bardziej się potwierdza. Wychodzi, że gęstość matrycy
    będzie nieco większa, niż w Olkach (5.5 MPx/cm2 vs 5.1) - ktoś jeszcze
    chce się ponabijać z cienizny 4/3? Zapowiada się niezła sieczka. Przy
    tej gęstości matryca FF miałaby circa 45 MPx.
    Niezła paranoja się robi, bo raz że na palcach jednej ręki da się
    policzyć szkła, które tyle uciągną, a dwa już przy 15 MPx z 50D
    dyfrakcja dawała o sobie znać w okolicach f8, czyli teraz jest szansa
    że wkroczy poniżej najostrzejszych przesłon. Ktoś w Canonie powinien
    chyba dostać mocnego kopa w dupę...

    > 8 kl/s

    94 JPG, ale tylko 15 RAWów. Czyli ok. 2 sekund pstrykania tych ostatnich.

    > ISO 6400

    Rozszerzalne do 12800.

    > 63 polowy światłomierz

    Z pomiarem koloru - widać drobne "inspiracje" Nikonem.

    > 19 pkt AF - krzyżaki

    Centralny podwójnie, wybierać będzie można w 8 kierunkach.

    > poziomica (D3)

    Jest jeszcze coś o "inteligentnym" wizjerze, który nomen omen ma 100%
    krycia i powiększenie x1 (oprócz Olka E3 coś kiedyś miało tyle?)

    > cena: dla mnie nie istotna

    Niby ~$1700.

    de Fresz

  • 36. Data: 2009-08-30 01:23:33
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    de Fresz wrote:
> [...]
    > tej gęstości matryca FF miałaby circa 45 MPx.
    > Niezła paranoja się robi, bo raz że na palcach jednej ręki da się

    Czemu to matryca ma limitować obiektyw, a nie w drugą stronę? Zresztą
    wystarczy resize i już robi się wiele wiele lepiej, a znika bayer i można
    sobie pogadać indywidualnie z koleżanką moirą :)

    > a dwa już przy 15 MPx z 50D
    > dyfrakcja dawała o sobie znać w okolicach f8, czyli teraz jest szansa że
    > wkroczy poniżej najostrzejszych przesłon. Ktoś w Canonie powinien chyba
    > dostać mocnego kopa w dupę...

    Wedle mądrych wzorów limit dyfrakcyjny dla 50D to f/7.4, a dla 7D to
    f/6.8. Oczywiście to tylko takie grubsze wyliczenia z pewnym błędem, ale
    należy się tego spodziewać mniej więcej.

    > Rozszerzalne do 12800.

    To by normalnie zapowiadało lepszą czułość i mniej szumu, ale w 1:1 przy
    takiej matrycy to może być lekka masakra. No nic, przekonamy się jeszcze -
    nowe sonówki na 12800 sprawują się kapitalnie, ale przy 14Mpix.
    Nawet jpegi są nad podziw znośne.

    > Jest jeszcze coś o "inteligentnym" wizjerze, który nomen omen ma 100%
    > krycia i powiększenie x1 (oprócz Olka E3 coś kiedyś miało tyle?)

    Może tu mowa o jakimś LV? Coś jak "cyfrowy podgląd ostrości"?

    > Niby ~$1700.

    Dużo. A narzekałem, że K-7 tak okrutnie wycenili. Zaraz potem pojawia się
    jednak D300s i owy canon ma pojawić.. Niedobrze, bo miałem nadzieję, że
    wypaśne APS-C powoli przemijają i pełna klatka je gryzie.

    d.

  • 37. Data: 2009-08-30 07:17:48
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-08-29 20:24:35 +0200, dominik <n...@d...kei.pl> said:

    > A patrzyłeś w ten od A900? Szczerze mówiąc nie widziałem lepszego w
    > czymkolwiek (czy to analogowym czy cyfrowym). Jest bardzo duży,

    Załóżmy że jest bardzo duży, jeżeli jego powiększenie to 0,74x. Jak
    nazwiesz celownik którego powiększenie to 0,9?
    Bardzo duże celowniki skończyły się gdzieś koło roku 85 uw.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 38. Data: 2009-08-30 08:08:29
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-08-30 03:23:33 +0200, dominik <n...@d...kei.pl> said:

    > Czemu to matryca ma limitować obiektyw, a nie w drugą stronę?

    Bo póki co odbywa się to na zasadzie kompromisów - więcej
    niepotrzebnych pikseli oznacza mniejszą dynamikę i większe szumy, który
    po resajzie i tak wychodzą na poziomie poprzedniego modelu. Poza
    większymi plikakami do przerzucania i przechowywania, nie niesie to
    sobą niemal żadnych koszyści.

    > Zresztą wystarczy resize i już robi się wiele wiele lepiej, a znika
    > bayer i można sobie pogadać indywidualnie z koleżanką moirą :)

    Po pierwsze, to bardzo gówniany aparat, z którego obrabiać
    _trzeba_każdy_ materiał, po drugie skąd Ci się ta moira nagle wzięła?

    > Może tu mowa o jakimś LV? Coś jak "cyfrowy podgląd ostrości"?

    HGW, ale nie sądzę aby to było LV. Raczej jakiś horyzont plus może nowy
    sposób pokazywania punktów AF, ale to tylko moje spekulacje.

    > Dużo. A narzekałem, że K-7 tak okrutnie wycenili. Zaraz potem pojawia
    > się jednak D300s i owy canon ma pojawić.. Niedobrze, bo miałem
    > nadzieję, że wypaśne APS-C powoli przemijają i pełna klatka je gryzie.

    Przyzwyczaj się, że to standard, iż producenci ciągle zawodzą Twoje
    nadzieje ;-)
    Właściwie to może nawet mógłbyś byś niezłą wróżką w tej dziedzinie - Ty
    mówisz czego oczekujesz, a my to notujemy jako "tak na pewno nie
    będzie" ;-)

    de Fresz

  • 39. Data: 2009-08-30 08:49:57
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl>

    > Ja mam tylko jedno szkiełko pod APSa. To nikonowe rozwiązanie jest
    > jednak ciekawe i może akurat warto by było mieć je jak ktoś ma więcej
    > szkiełek :)

    Ja już ni mam, ale tym cropem sobie z 200mm robiłem eq. 300mm ;-)

    > Oczywiście jeszcze lepszą jasność uzyskasz bez matówki, ale kto by tak
    > chciał? :) lub z matówką z klinami. Do wszystkich aparatów chyba
    > pakowana jest matówka "L" (czyli zwykła, jasna).

    Kiedyś miałem pomysł, żeby sobie dokupić matówkę z klinami, ale zupełnie mi to
    przeszło.
    Teraz ew. pomyślę nad taką z liniami.

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 40. Data: 2009-08-30 10:22:53
    Od: "aadax" <k...@w...pl>

    ...................>>> Jest jeszcze coś o "inteligentnym" wizjerze, który
> [...]
    po założeniu wziernika kątowego (powiększa 1.3) obraz w wizjerze jest 1.1 -
    nie powala wielkością