  • 1. Data: 2009-08-28 10:36:22
    Temat: Pogoda dla fotografa ??
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    Witam!

    Ostatnio naszła mnie taka myśl, że przydało by się
    umieć przewidzieć pogodę na najbliższe kilka-kilkanaście
    godzin tak by móc przewidzieć warunki na najbliższy plener.

    Pełno jest informacji jak przewidzieć czy będzie padać czy nie.
    Ale co z mgłami, rosą, kiedy będzie ładny zachód słońca ?

    Macie jakieś wskazówki - gdzie szukać takich informacji.

  • 2. Data: 2009-08-28 11:06:45
    Temat: Re: Pogoda dla fotografa ??
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Radek D napisal:
    > Pełno jest informacji jak przewidzieć czy będzie padać czy nie.
    > Ale co z mgłami, rosą, kiedy będzie ładny zachód słońca ?

    To sa zjawiska lokalne, raczej niemozliwe do prognozowania.
    Zgrubnie mozesz znalezc dosc dokladna prognoze pogody
    na http://new.meteo.pl/
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 3. Data: 2009-08-28 11:17:07
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

> [...]
    > Ale co z mgłami, rosą, kiedy będzie ładny zachód słońca ?
    >
    > Macie jakieś wskazówki - gdzie szukać takich informacji.

    ja oglądam wiadomości i zakładam, że się pomylą

  • 4. Data: 2009-08-28 11:24:25
    Od: "aadax" <k...@w...pl>

    www.pogodynka.pl

  • 5. Data: 2009-08-28 11:34:20
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    > To sa zjawiska lokalne, raczej niemozliwe do prognozowania.

    No i chodzi mi właśnie o lokalną pogodę. A wręcz o zjawiska
    typu mgła, rosa itp. Są różne prawidłowości dotyczące tych zjawisk i
    ja właśnie chciałbym je znać. Wiedzieć co zwiastuje ciepły
    wiatr ze wschodu i czy mogę liczyć na mgłę (by nie wstawać o 4 godzinie
    na plener do którego mi jest potrzebna mgła). Znalazłem
    trochę takich zależności ale większość dotyczyła deszczu vs. słonce.

    > Zgrubnie mozesz znalezc dosc dokladna prognoze pogody
    > na http://new.meteo.pl/

    Z tego portalu korzystam prawie codziennie przed
    wyjściem z domu ;-)

  • 6. Data: 2009-08-28 11:40:17
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Radek D napisał(a):

    > Z tego portalu korzystam prawie codziennie przed
    > wyjściem z domu ;-)

    Ja jednak chyba jestem tradycjonalistą bo wyglądam przez okno ;P

    j.

  • 7. Data: 2009-08-28 11:50:56
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    > Ja jednak chyba jestem tradycjonalistą bo wyglądam przez okno ;P

    ;-P

    Ostatnio wychodzę z domu (ok. 7) i jest u mnie 12-14 stopni,
    a ludzie w autobusie patrzą się na mnie jak na świra
    bo oni w kurtkach a ja z krótkim rękawkiem i w sandałach.
    Jak wracam jest 28 stopni i wtedy ja się patrzę na
    wszystkich jak na idiotów - bo zasuwają z kurtkami w rękach
    oblani potem.
    Po to potrzebna mi jest prognoza pogody ;-)

    A pytanie o tą lokalną pogodę postawiłem dlatego, że
    szkoda mi wstawać o 4 godzinie, iść po lesie 3km z 10 kg
    sprzętem by przekonać się, że akurat dziś mgły nie ma.

  • 8. Data: 2009-08-28 13:13:55
    Od: "Gatar" <gatar@wytnijto poczta.fm>

    http://www.imgw.pl/index.php?option=com_content&view
    =article&id=257&Itemid=158
    tylko trzeba nieco się podszkolic w czytaniu tych depesz

    pozdrawiam
    Gatar

  • 9. Data: 2009-08-28 13:38:59
    Od: "QkamCoSieDzieje" <q...@H...onet.pl>

    Użytkownik "Radek D" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Pełno jest informacji jak przewidzieć czy będzie padać czy nie.
    > Ale co z mgłami, rosą, kiedy będzie ładny zachód słońca ?
    >
    > Macie jakieś wskazówki - gdzie szukać takich informacji.

    Jesli chodzi o mgly, to proponuje zajrzec do wikipedii. Bardzo pomocny moze
    byc akapit o "mgle radiacyjnej". Wystarczy wiec poczekac teraz na bezchmurna
    i bezwietrzna noc, i na jakies 90% mozna byc pewnym, ze w lesie lub nad
    jakas laka zastaniemy rano mgle ;) A kiedy mgla opadnie, to bedziemy mieli
    sliczna rose polyskujaca na trawie.
    A ladny zachod slonca, to pojecie bardzo subiektywne. Jesli chodzi o
    czerwone niebo podczas zachodu, to mozna je zaobserwowac podczas zmiany
    pogody (zazwyczaj z ladnej na brzydka ;), czyli wtedy gdy nadciaga niz).

    Ogolnie jak juz ktos wspomnial, zjawiska o ktore pytasz (zwlaszcza mgla) sa
    zjawiskami bardzo lokalnymi i trudno je przewidziec. Moze byc sytuacja, ze
    zastaniemy mgle na jakiejs lesnej polanie, a na polanie obok - powiedzmy
    jakies 200m dalej - bedzie przejrzyste powietrze bez sladow jakiejkolwiek
    pary wodnej.

    Qkam

  • 10. Data: 2009-08-28 15:34:51
    Od: Valwit <l...@v...net>

    Radek D wrote:

    > Macie jakieś wskazówki - gdzie szukać takich informacji.

    zestawy mierzace cisnienie, wiatr, opad, wilgotnosc i temperature sa za
    mniej niz 100 eur na ebayu. czyjniki do ogrodu czy na dach, pudelko z
    wyswietlaczem stawiasz sobie gdzies ladnie i wiesz wiecej. mozesz tez
    czesto takie cos do kompa podpiac i wiedziec jeszcze wiecej :)
    --
    Łukasz "Valwit" Grupa http://valwit.net ICQ:40117364 GG:1591997