  • 21. Data: 2009-05-25 09:49:03
    Temat: Re: EOS 40D, 500D, 450D, 1000D, ktory wybrac?
    Od: u...@g...com

    On 25 Maj, 14:26, Howk <p...@p...onet.pl> wrote:

    > Do normalnego użytkowania 1000d dla biednego onanisty sprzętowego 40d.

    Masz jakis uraz do 40D ?? To opinia ze to najlepsze z
    nieprofesjonalnych body Canona nie wziela sie z nikad. I co
    najwazniejsze niedrogie.

    mzmich88 - skoro masz 40D na liscie to znaczy ze kasy tez starczy,
    wiec smialo go biez.

  • 22. Data: 2009-05-25 09:51:20
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Agent" napisał
    > Jak koniecznie chcesz LV to tylko sony A300, A350. LV w canonach przydac
    > się może do scen gdzie nie np nie chcesz się schylać itp ( np macro).

    Ale położyć się trzeba będzie ; )

    adam

  • 23. Data: 2009-05-25 09:51:21
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Bernard Wybierała" napisał
    > 40D, 50D to dużo lepsze puszki, pod każdym względem. Użyłbym określenia,
    > że ten aparat klei się do ręki.[...]

    Mnie się tak kleił do ręki, że aż mi wypadł na Allegro ; ))))

    adam

  • 24. Data: 2009-05-25 10:12:03
    Od: "Paweł Łukawski" <p...@g...pl>

    > Zawodowo i profesjonalnie od prawie roku fotografuję 450D. No ale ja
    > potrafię obsługiwać aparat, co w sumie nie jest powodem do chwalenia, bo
    > to czynność trochę może bardziej skomplikowana od mycia zębów (z drugiej
    > strony patrząc czasem ludziom w paszcze odnoszę wrażenie, że jest to
    > jednak czynność skomplikowana).

    i dlatego Cię lubię i cenię ;)
    Aby robić ładne fotki potrzebny jest fotoshop, ... aby fotografować to już
    potrzebujemy spostrzegawczego oka i odrobiny pomysłu, a shop może sobie
    czekać na knotki ;)
    Oczywiście ciut wiedzy o zasadach też się przyda, ale patrząc na mijanych
    ludzi z aparatami (od telefonu po lustro) to dla wielu foci aparat a nie
    oni.
    No i brak poszanowania kadru, kiedyś było 36 klatek na kliszy to myśleli nad
    ujęciem teraz zapełniają pojemność kart/dysków a czy kiedykolwiek to sami
    później będą oglądać?

    Pozdrawiam Paweł
    (sam amator, który lubi focić i do focenia starcza mu cokolwiek co ma
    obiektyw i element światłoczuły [klisza/matryca])

  • 25. Data: 2009-05-25 10:14:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    K.M.C. pisze:

    > takich wrecz podstawowych jak portret w nocy. Wlasciwie nie da sie tym
    > body zrobic dobrego zdjecia bez przeczytania instrukcji, ktora liczy
    > sobie ponad 100 stron. Gdzie sens, gdzie logika :DDD LOL

    No tak, czytanie trudna rzecz ;->

  • 26. Data: 2009-05-25 10:15:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    K.M.C. pisze:

    > wprawdzie pytanie dotyczylo optymalnego wyboru pod wzgledem ceny, ale w
    > sumie masz racje. Z drugiej strony obsludze w sklepie trudno sie dziwic,
    > im wieksza cena tym wiekszy zysk, a ciezko znalesc sklep ktorym pracuje

    A niekoniecznie. Czasem na droższym towarze jest niższa marża, niż na
    tańszym.

  • 27. Data: 2009-05-25 10:29:22
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "adam" <j...@o...maile.com> napisał
    w wiadomości news:4a1a6a0d$1@news.home.net.pl...
    > Użytkownik "Agent" napisał
    >
    > Ale położyć się trzeba będzie ; )

    Można kucnąć lub nosic ze sobą przenośne krzesełko wedkarskie :)

  • 28. Data: 2009-05-25 10:51:33
    Od: j...@a...at

    On 25 Mai, 11:41, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

> [...]
    > potrafię obsługiwać aparat, co w sumie nie jest powodem do chwalenia, bo
    > to czynność trochę może bardziej skomplikowana od mycia zębów (z drugiej
    > strony patrząc czasem ludziom w paszcze odnoszę wrażenie, że jest to
    > jednak czynność skomplikowana). Gdyby cokolwiek było z tym aparatem nie
    > tak, to bym go zmienił, ale jakoś nie ma powodu, a kupowanie sprzętu
    > foto dla zasady zupełnie mnie nie rajcuje. Dla chwalenia również, bo
    > trochę śmieszne jest obecnie chwalenie się sprzętem foto - trochę jak
    > chwalenie się, że się posiada samochód albo telewizor (nota bene tych

    to czysta demagogia co piszesz.
    z tego , ze wydaje ci sie ze potrafisz obslugiwac akurat ten aparat
    wcale nie wynika ze jest on dobry.
    moge przetoczyc tutaj innych autorow robiacych zdjecia
    nieporownywalnie lepsze nie poslugujacych sie c 450 d.
    w ten sposb moznaby argumnetowac , ze jednak innymi dochodzi sie do
    lepszych wynikow - co byloby rownie demagogicznym argumentem.

    sa konkretne parametry techniczne tych konstrucji pozwalajace je
    obiektywnie porownac.
    a co zrobi z tymi aparatami konkretny uzytkownik - to bardzo
    subiektywne i tego nie wiemy jak bedzie je mogl wykorzystac.

    wybacz ale argumnet, ze inny aparat taki ktory akurat masz i uwazasz
    ze robisz nim dobre zdejcia jest lepszy
    jest delikatnie mowiac nierzetlny w stosunku do pytajacego.

    a konkretne wazne roznice z punktu widzenia uzytkownika na korzysc
    c40d

    -wieksza matowka - b wazne szczegolnie dla osob noszacych okulary.
    -zdecydowanie lepsza amortyzacja lustra , cichsza praca , mniejsze
    wstrzasy.
    ze wzgledu na wieksza mase obudowy mozna z reki stosowac dluzsze czasy
    naswietlenia - w moim przypadku bylo to nawet do 4 ev bez wiekszego
    poruszenia. - wazne
    - zdecydowanie lepsza praca ukladu AF w detekcji fazy ,znacznie mniej
    zdjec nietrafionych - b .wazne
    - szybsza praca AF
    - wieksza czestotliwosc robienia zdjec - wazne jesli robisz np sport
    albo HDR z reki
    - joystik do wyboru punktow AF - szybka mozliwosc zmiany , pozwala na
    unikanie przekadrowania co odbija sie czesto na ostrosci
    - dodatkowe kolko do nastwy - duzo latwiejsza obsluga .
    - zdecydowanie lepszy obraz z matrycy ,lepsze odwzorowanie
    szczegolu , lepsza dynamika - b wazne - to wazne czy juz raw bez
    obrobki daje zadawalajace wyniki , czy trzeba dlubac aby cos poprawic.

    to najistotniejsze roznice ktory wyczuwamy prze robieniu kazdego
    zdjecia.

    te tansze modele maja tylko jedna pozytywna ceche : maly pobor pradu i
    duza wytrzymalosc baterii , sa tez lekkie - dlatego odpowiednie na
    urlop np do samolotu.

    XXX

  • 29. Data: 2009-05-25 10:53:14
    Od: Bernard Wybierała <b...@g...com>

    adam pisze:
    > Użytkownik "Bernard Wybierała" napisał
    >
    > Mnie się tak kleił do ręki, że aż mi wypadł na Allegro ; ))))
    >
    > adam

    licencia poetica - ja uważam 40 za naprawdę bardzo dobre body...

    --
    Bernard Wybierała
    B&W Studio

  • 30. Data: 2009-05-25 11:14:22
    Od: "woj" <N...@w...pl>

    mzmich88 - skoro masz 40D na liscie to znaczy ze kasy tez starczy,
    wiec smialo go biez.

    A późnej będzie narzekanie, że nie wiedział że taki duży i że na CF a nie SD
    itd... Kolega mzmich88 nie podał żadnych kryteriów, więc może być tak, że
    dobry będzie 1000D bo do potrzeb w zupełności wystarczy, a poza tym tani i
    nieduży, a może być tak, że dobry będzie ten który najdroższy i jest
    nowością na rynku, kręci filmiki no i w sumie jest bardzo przyzwoity - wtedy
    będzie to 500D, a jeśli nieco taniej to może pośredni 450D. Jakoś mam
    wrażenie że 40D niekoniecznie może leżeć w kręgu zainteresowań pytającego,
    mimo swoich zalet.

    Myślę że powinieneś zastanowić się nad 500D

    Pozdrawiam
    Wojtek