  • Data: 2014-02-03 18:27:41
    Temat: Re: ENC -> trafo -> RJ45
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:lcoihl$7al$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

    > Budując swoją płytkę prototypową korzystałem ze schematu dostarczonego
    > przez producenta gniazdka (link podawałem w pierwszej wiadomości) - tam
    > było odpowiednio 2,32k oraz 49,9 om. Mam rozumieć, że nic się nie
    > stanie, jeśli przy innym gniazdku/transformatorze 1:1 dam dokładnie
    > takie same wartości?
    Kabel Ethernet ma Zo=100om i trzeba go obciążyć taką impedancją.
    Daje się 2 razy po 50om a środek się odsprzęga do GND - tłumienie zakłóceń
    CM.
    Dopóki trafo 1:1 i typowy kabel (100om) zawsze będzie 2 x 50om.
    A o Bias zmyślam co następuje:
    Jeśli on wpływa na prąd płynący do IC przez trafo, którego środek jest
    połączony do jakiegoś DC (GND to też DC) to w przypadku zwykłego trafa nie
    ma to związku z nasyceniem bo przez dwie części trafa prądy DC płyną w
    przeciwne strony. Jeśli trafo od strony IC miałoby jeszcze dławik CM (trafa
    mają bardzo różne konfiguracje) to prądy DC w obu uzwojeniach tego dławika
    będą płynęły w tę samą stronę i tu może wchodzić w grę nasycenie rdzenia
    tego dławika (dlatego w trafach PoE stosuje się dławik CM z 4 drutami - aby
    + i - zasilania przez niego przepływały (prądy w przeciwne strony).
    P.G.