  • 1. Data: 2011-10-26 21:09:42
    Temat: EEPROM w Smart 1250 sprawa pilna
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Potrzebuję zawartość EEPROM 93C46 z UPSa Smart UPS 1250.
    Chodzi o ten model. http://www.youtube.com/watch?v=sH0YeuqniCw
    Podczas kalibracji coś nie poszło jak należy i się cały wykasował, w efekcie
    UPS twierdzi między innymi że pracuje w wersji 110V. brak danych producenta,
    numerów seryjnych itepe. Wszystko poszło się ....

    Marek

  • 2. Data: 2011-10-27 08:18:03
    Temat: Re: EEPROM w Smart 1250 sprawa pilna
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-10-26 23:09, 4CX250 wrote:
> [...]
    > UPS twierdzi między innymi że pracuje w wersji 110V. brak danych producenta,
    > numerów seryjnych itepe. Wszystko poszło się ....

    Jeśli sobie nie poradziłeś, to wieczorem mogę podjechać do magazynu i
    dorwać się do dokładnie takiej sztuki, która wprawdzie stoi bez
    akumulatorów, ale pewnie jakieś 12V 7Ah (zamiast 17Ah) dam radę na
    chwilę podłączyć.

    Tylko najlepiej opisz (jak blondynce) co mam temu UPS-owi zrobić, żeby
    zrucił zawartość eeprom w postaci z której będziesz potrafił skorzystać.

    Możesz przyjąć, że kabel szeregowy do APC mam. Jakiś serwer z apcupsd
    też się znajdzie.

    Piotrek

  • 3. Data: 2011-10-27 10:20:47
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Możesz przyjąć, że kabel szeregowy do APC mam. Jakiś serwer z apcupsd też

    Miło mi że spotkałem tak pomocną i życzliwą osobę. Ja też nie próznowałem i
    doszedłem już do jakiegoś ładu.
    Wygląda na to, że twoja wizyta w magazynie będzie zbędna.
    Znalazłem dosłownie przed chwilą w necie zawartość tego eeproma. Z opisu
    wygląda że jest do mojego modelu.
    Właśnie będę programował i sprawdzę czy UPS wystartował.

    Doszedłem także do tego, dlaczego UPS skasował zawartość EEPROM.
    Smart 1250 ( i chyba 900 oraz 600 bo to ta sama konstrukcja) w odróżnieniu
    do np. smart 1400, 1000, 700 nieco inaczej się kalibruje i posiada inną
    listę rozkazów. Pewne rozkazy są wspólne dla obu lub niedostępne w 1250, ale
    te które są odpowiedzialne za kalibracje to już zupełnie inne.
    Kiedyś kalibrowałem smarta 1400. Wejście w tryb serwisowy to naciśnięcie dwa
    razy "1" w odstępie 1,5-3s.
    Zmianę jakiegoś parametru można było dokonać poleceniem parametru a
    następnie "+" oraz "-" .
    W 1250 jest to zupełnie inaczej.
    Po pierwsze wejście w tryb serwisowy do UPSa 1250 jest inne, nie naciska
    się 2 x 1 lecz najpierw trzeba zewrzeć rezystor przy ADC tak aby procesor
    wskazywał 0stC i dopiero wtedy dostępne są rozkazy kalibrujące. Do tego
    momentu wiedziałem co i jak. Chciałem skorygować wskazywaną moc obciążenia
    gdyż była dwukrotnie zaniżona oraz ostatecznie uruchomić kalibrację. Okazało
    się że obciążenie, napięcia, czas podtrzymania to zupełnie inne rozkazy niż
    w 1400 i co najgorsze, polecenie + nie służy w 1250 do zmiany wartości
    parametru lecz KASUJE CAŁĄ ZAWARTOŚĆ EEPROMA. Tak samo jak "ctrl y" w 1400.
    Po naciśnięciu "+" Wszystko mi skurwiel ustawił w EEPROMIE na FF. UPS zaczął
    klepac przekaźnikami jak zwariowany i co chwilę restartował.
    Dopiero po jakimś czasie udało mi się nawiązać ponownie z nim kontakt i gdy
    już wiedziałem że z EEPROMEM dupablada pozwolem sobie na jazdę bez trzymanki
    i totalne eksperymentowanie z rejestrami. Doszedłem do tego, które rejestry
    za co odpowiadają oraz w jaki sposób można zmieniać ich wartość. Niestety
    ale z poziomu terminala ani też żadnym programem jaki udało mi się ściągnąć
    nie udało mi się zmienić najważniejszych parametrów ostalających dlatego
    szukałem oryginalnego wsadu EEPROMA.
    Te parametry to:
    1. Typ UPSa - według programy nadzorujące wiedzą z jakim UPSem mają do
    czynienia.
    2. Numer seryjny - w sumie zbędny
    3. Napięcie pracy 110 lub 230V - bardzo ważny parametr
    4. Częstotliwość sieci 50 lub 60Hz - bardzo ważny parametr
    Są jeszcze jakieś inne ale jeszcze nie znam ich przeznaczenia lub są nie aż
    tak istotne do poprawnej pracy UPSa jak user_id UPSa, data wymiany
    akumulatora, data produkcji UPSa.

    Póki co dzięki za odzew. Gdyby jednak coś się nie powiodło, to pewnie się
    odezwę.

    Marek

  • 4. Data: 2011-10-27 20:20:07
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>