  • 21. Data: 2012-09-13 07:24:27
    Temat: Re: [E50] sms, którego tak naprawdę nie ma...
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 12.09.2012 1634Racine <1...@R...pl> napisał/a:

    > tak "się" sklada, że w przypadku mojej akurat nokii e50, to wazne jest to,
    > co napisalem.

    E50 nie wiesza się dlatego, że ma Symbiana.

    > ktora nokia po e50 (ale nie z najnowszych, bardzo wrecz przeciwnie, im
    > starsza, tym lepiej) jest taka lekko "pancerna" mocarna w korpusie, jak e50,
    > do tego: nie jest znaczaco ciezsza, znaczaco wieksza i jest uwazana za
    > lepsza od e50?

    Ja wybrałem E51 (właśnie po E50) i jestem zadowolony. Lepsza klawiatura
    bez beznadziejnego joysticka i z paroma klawiszami funkcyjnymi (w Nokii
    bez sięgania lewą ręką do prawej kieszeni nie da się przypisać funkcji
    klawiszowi cyfrowemu (poza numerem telefonu), więc to spore ułatwienie),
    dużo lepiej leżąca w ręku, bardziej płaska obudowa (też metalowa, jak
    w E50) i lepszy głośnik (choć to może była przypadłość konkretnego,
    mojego egzeplarza E50).

    No i przede wszystkim soft działa wreszcie płynnie. Bonusem jest
    WiFi- poza przeglądarką np ssh czy radio internetowe.

    Oczywiście, Fińczyki ;-) musieli też coś zrąbać- np. toporne przyciski
    boczne czy podświetlenie klawiatury ohydnie przeświecające przez
    szpary między klawiszami.

    --
    Dominik & kąpany (via slrn)
    Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.

  • 22. Data: 2012-09-13 07:57:08
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 12.09.2012 Tomek <p...@z...spamem> napisał/a:

    > No i o to chodziło. Telefony po update online też często wołają o reboot.

    Udate (zwłaszcza jądra) no nie to przecież. Postawiłeś tezę, że profilaktyczny
    reboot co jakiś czas jest konieczny, bo komp (ograniczmy się do Windows)
    czy komórka (ograniczmy się do Symbiana) nie może "chodzić miesiącami",
    bo się zwiesi.

    Otóż jeśli chodzi o Windows, jest to nieprawda. Nie mówiąc o wersjach
    serwerowych, moje XP SP3 w pracy (sztuk dwie) zawsze hibernuję,
    restarty ograniczając do poprawek. I uwierz, miesięczny uptime
    jak odkładałem poprawki "na potem" się zdarzał. A programy
    były odpalane, zamykane (w tym np. kilka maszyn wirtualnych do testów).
    Fakt, że czasem responsywność siada, ale zwiech nie zanotowano.

    Swoją drogą w Windows 7 prawie wszystkie poprawki nadal wymagają restartu,
    czy w MS już wpadli na to, że wystarczy restart danej usługi? ;-)

    > Nawiązywałem do serwera, bo czułem, że się ktoś odezwie z linuxem. I nie myliłem
    > się,

    Ale co miało dać to "nawiązanie do serwera", bo nie nadążam?
    Czy się różniłby uptime systemu działającego nonstop od hibernowanego?
    Przecież podkreśliłem, że E51 nie wyłączam (nie restartuję).

    > Ale policzmy co mogłiby włączyć:
    > 1. kontakty
    Włączyłem.
    > 2. wiadomości
    Włączyłem.
    > 3. poczta
    Nieskonfigurowana (używam via wap).
    > 4. galeria
    Włączona.
    > 5. edytor zdjęć
    Nie mam, niestety.
    > 6. nawigacja
    Jak wyżej.
    > 7. odtwarzacz muzyczny
    Włączony.
    > 8. kalendarz
    Włączony.
    > 9. dyktafon
    Włączony.
    > 10. notatki
    Włączone.

    Z systemowych funkcji włączyłem jeszcze Czas na świecie, Ustawienia i Rejestr
    Połączeń.

    > i można dopisać wiele innych, przecież ktoś, kto się nie zna, a o takich tutaj

    Eggclock. Putty. Qreader. Opera Mini. Opera Mobile. StopWatch. M-shell. Y-Browser.
    Frozenbubble (gra). Energy Profiler (o matko, do 150 mA, zaraz mi bateria klęknie ;-)
    I w tle Backballer, SymbRecorder, cClock, Profile Scheduler.

    Cholera, aplikacji brakło do włączania. Zwiesić się nie chce.

    > traktujemy, bawiąc się telefonem, włącza wszystko po kolei, nie zamyka i znów
    > włącza kolejne rzeczy, do momentu, aż słaby symbian się w końcu zwiesi i uwierz,

    A nie powinien zapyskować, że brak pamięci na otworzenie kolejnej aplikacji?
    W E51 dla zapominalskich w menu są "sprężynki" przy otwartych pozycjach.

    No i nawet jak mu się zwiesi, bo za dużo naotwierał, to następnym razem
    będzie pamiętał, żeby zamykać- po co mu profilaktyczne restarty?

    > Poszukam ;)

    TIA :-)

  • 23. Data: 2012-09-13 10:12:26
    Od: "Tomek" <p...@z...spamem>

    Użytkownik "Dominik & Co" <D...@g...pl.invalid> napisał:

    > Ale co miało dać to "nawiązanie do serwera", bo nie nadążam?

    Spytam więc jeszcze raz. Chcesz porównać uptime serwera linuxowego do uptimu
    telefonu z symbianem obsługiwanego przez osobę nie znającą się na zamykaniu
    aplikacji w tle?

    > Cholera, aplikacji brakło do włączania. Zwiesić się nie chce.

    Zwiecha to ekstremalny przypadek działania symbiana opisywany przez autora
    wątku, której przyczyną jest najczęściej otwarcie zbyt dużej ilości aplikacji i
    jest następstwem spowolnienia działania systemu. Nie pisałem chyba, że
    zwieszenie systemu występuje każdorazowo lecz przy dłuższym korzystaniu z
    telefonu w takim stanie, czyli z coraz mniejszymi zasobami. I jeśli ktoś umie
    nad tym zapanować, telefon mu się nie zwiesi. O tym też pisałem.

    > W E51 dla zapominalskich w menu są "sprężynki" przy otwartych pozycjach.

    W wielu innych też jak nie sprężynki to kółeczka. Ale żeby zapominalski wiedział
    co z tym zrobić, musiałby czytac instrukcję obsługi, a nie chwalic się wszem i
    wobec, że Symbian zły.

    > No i nawet jak mu się zwiesi, bo za dużo naotwierał, to następnym razem
    > będzie pamiętał, żeby zamykać- po co mu profilaktyczne restarty?

    To po co zapomina i wciąż restartuje i powtarza, że Symbian zły? Nie każdy jest
    reformowalny.

    > TIA :-)

    Na s60v3 były programiki, które monitorowały czas włączenia telefonu.

  • 24. Data: 2012-09-13 11:24:53
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 13.09.2012 Tomek <p...@z...spamem> napisał/a:

    > Spytam więc jeszcze raz. Chcesz porównać uptime serwera linuxowego do uptimu
    > telefonu z symbianem obsługiwanego przez osobę nie znającą się na zamykaniu
    > aplikacji w tle?

    Do uptime'u telefonu. Dlaczego zaraz "obsługiwanego przez osobę
    nie znającą się"? Serwer też można spieprzyć ("Mój znajomy wyłożył
    serwer w godzinę! Coś ty, jest hakerem? Nie, debilem" :-)

    Telefon też jest projektowany do długiego uptime.
    A E50 po prostu jest spieprzona ;-)

    > To po co zapomina i wciąż restartuje i powtarza, że Symbian zły? Nie każdy jest
    > reformowalny.

    No właśnie, po co? Dlatego właśnie piszę, że wiązanie wieszalności z Symbianiem
    i Windows a stabilności z Linuksem to wiejska legenda. Profilaktyczne
    restarty (czy to serwera, czy telefonu) to leczenie syfa pudrem.

    > Na s60v3 były programiki, które monitorowały czas włączenia telefonu.

    Wolałbym funkcję systemową, nie potrzeba mi kolejnego wyżeracza baterii.

    W sumie wystarczyłaby aplikacja, która po autostarcie przy włączeniu
    telefonu tworzy jakikolwiek pliczek gdziekolwiek i się wyłącza.
    Później wystarczy sprawdzić atrybuty pliku- data i godzina utworzenia
    będzie datą ostatniego restartu.

  • 25. Data: 2012-09-13 11:49:04
    Od: "Tomek" <p...@z...spamem>

    Użytkownik "Dominik & Co" <D...@g...pl.invalid> napisał:

    > Do uptime'u telefonu. Dlaczego zaraz "obsługiwanego przez osobę
    > nie znającą się"?

    Nie piszemy o osobach znających się, bo im rzadko telefony się zawieszają. Tak
    samo jak komputery.

    > A E50 po prostu jest spieprzona ;-)

    I pewnie dlatego używam jej dalej od 5 lat. Pewnie dlatego, że ani razu mi się
    nie zawiesiła jest spieprzona. Tak?

  • 26. Data: 2012-09-13 12:06:44
    Od: "Tomek" <p...@z...spamem>

    Użytkownik "Dominik & Co" <D...@g...pl.invalid> napisał:

    > jakikolwiek pliczek gdziekolwiek (...)
    > Później wystarczy sprawdzić atrybuty pliku- data i godzina utworzenia
    > będzie datą ostatniego restartu.

    C:\system\System.ini

    http://img211.imageshack.us/img211/4875/screenshot00
    26m.jpg

    screen od razu po restarcie telefonu

  • 27. Data: 2012-09-13 13:18:17
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    > I pewnie dlatego używam jej dalej od 5 lat. Pewnie dlatego, że ani razu mi się
    > nie zawiesiła jest spieprzona. Tak?

    Szczerze, to wisi mi, czy Tobie E50 wisi i jak często.

    Mam E50 i może gdyby nie padł mi w niej BT,
    to bym jej pewnie nadal używał.

    Co nie przeszkadza mi uważać, że jest spieprzona, bo ma kiepski,
    źle leżący w dłoni kształt, nieergonomiczny joystick
    i mało zasobów, co skutkuje powolnością.

  • 28. Data: 2012-09-13 13:20:30
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 13.09.2012 Tomek <p...@z...spamem> napisał/a:

    > C:\system\System.ini

    Dzięki, dobrze wiedzieć.
    U mnie jest 28 sierpnia 2012.
    Zapomniałem o bugu w SymbRecorderze :-)

  • 29. Data: 2012-09-13 20:37:57
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Tomek in news:k2r0ub$10d$1@node2.news.atman.pl
    > Nie wiem już komu, ale komuś tutaj polecałem Forum poświęcone m.in.
    > Symbianom

    kiedys + tutaj napisalem o tym forum symbianowym...

    btw
    jakies dziwne sa te fora gsm-owe, usilowalem po rejestracji poslac temat na
    forum gsmcenter.pl, ale wszystko, co mieli do zaoferowania DZISIAJ, to
    komunikat:
    You have been banned for the following reason:
    No reason was specified.
    Date the ban will be lifted: Nigdy

    - i tak w kolko.
    To bylo dzisiaj.
    A od paru dniu DO dzisiaj bylo z kolei tak: po napisaniu tematu-pytania
    polecenie wyslania na forum gsmcenter.pl dawalo kom. o bledzie polaczenia i
    zerwanie polacz. z forum.

    kto ma czas na takie dziecinady. niech sie chlopcy naucza prowadzic portal,
    zanim zaczna to robic.

  • 30. Data: 2012-09-13 20:40:04
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Tomek in news:k2r1di$1h3$1@node2.news.atman.pl