    From: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: [E50] sms, którego tak naprawdę nie ma...
    Date: Thu, 13 Sep 2012 05:57:08 +0000 (UTC)

    Dnia 12.09.2012 Tomek <p...@z...spamem> napisał/a:

    > No i o to chodziło. Telefony po update online też często wołają o reboot.

    Udate (zwłaszcza jądra) no nie to przecież. Postawiłeś tezę, że profilaktyczny
    reboot co jakiś czas jest konieczny, bo komp (ograniczmy się do Windows)
    czy komórka (ograniczmy się do Symbiana) nie może "chodzić miesiącami",
    bo się zwiesi.

    Otóż jeśli chodzi o Windows, jest to nieprawda. Nie mówiąc o wersjach
    serwerowych, moje XP SP3 w pracy (sztuk dwie) zawsze hibernuję,
    restarty ograniczając do poprawek. I uwierz, miesięczny uptime
    jak odkładałem poprawki "na potem" się zdarzał. A programy
    były odpalane, zamykane (w tym np. kilka maszyn wirtualnych do testów).
    Fakt, że czasem responsywność siada, ale zwiech nie zanotowano.

    Swoją drogą w Windows 7 prawie wszystkie poprawki nadal wymagają restartu,
    czy w MS już wpadli na to, że wystarczy restart danej usługi? ;-)

    > Nawiązywałem do serwera, bo czułem, że się ktoś odezwie z linuxem. I nie myliłem
    > się,

    Ale co miało dać to "nawiązanie do serwera", bo nie nadążam?
    Czy się różniłby uptime systemu działającego nonstop od hibernowanego?
    Przecież podkreśliłem, że E51 nie wyłączam (nie restartuję).

    > Ale policzmy co mogłiby włączyć:
    > 1. kontakty
    Włączyłem.
    > 2. wiadomości
    Włączyłem.
    > 3. poczta
    Nieskonfigurowana (używam via wap).
    > 4. galeria
    Włączona.
    > 5. edytor zdjęć
    Nie mam, niestety.
    > 6. nawigacja
    Jak wyżej.
    > 7. odtwarzacz muzyczny
    Włączony.
    > 8. kalendarz
    Włączony.
    > 9. dyktafon
    Włączony.
    > 10. notatki
    Włączone.

    Z systemowych funkcji włączyłem jeszcze Czas na świecie, Ustawienia i Rejestr
    Połączeń.

    > i można dopisać wiele innych, przecież ktoś, kto się nie zna, a o takich tutaj

    Eggclock. Putty. Qreader. Opera Mini. Opera Mobile. StopWatch. M-shell. Y-Browser.
    Frozenbubble (gra). Energy Profiler (o matko, do 150 mA, zaraz mi bateria klęknie ;-)
    I w tle Backballer, SymbRecorder, cClock, Profile Scheduler.

    Cholera, aplikacji brakło do włączania. Zwiesić się nie chce.

    > traktujemy, bawiąc się telefonem, włącza wszystko po kolei, nie zamyka i znów
    > włącza kolejne rzeczy, do momentu, aż słaby symbian się w końcu zwiesi i uwierz,

    A nie powinien zapyskować, że brak pamięci na otworzenie kolejnej aplikacji?
    W E51 dla zapominalskich w menu są "sprężynki" przy otwartych pozycjach.

    No i nawet jak mu się zwiesi, bo za dużo naotwierał, to następnym razem
    będzie pamiętał, żeby zamykać- po co mu profilaktyczne restarty?

    > Poszukam ;)

    TIA :-)

    --
    Dominik & kąpany (via slrn)
    Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.