  • 11. Data: 2012-09-12 13:09:20
    Temat: Re: [E50] sms, którego tak naprawdę nie ma...
    Od: "Tomek" <p...@z...spamem>

    Użytkownik "1634Racine" <1...@R...pl> napisał:

    > mozesz podpowiedziec skad najnowsza wersje (1.41?) mozna sciagnac?
    > PL, chocby stąd?:
    > http://chomikuj.pl/sly180/Aplikacje/Symbiane*5e3/Jba
    kTaskMan+1.41+Podpisana+PL+by+the_naturat_com,421920
    604.sisx

    Tak, to ta aplikacja, tłumaczona przez znajomego denaturata.

    > u mnie widac najpierw biala sciane, po chwili laczy sie z wap.

    Wciskasz nie ten klawisz. Właściwy znajduje się po lewej stronie joysticka
    między niebieskim a zielonym klawiszem.

    > przeze mnie, to ta do powiekszania czcionek bez sensu malych natywnie

    Aplikacja fajna, ale nie współpracuje z wieloma innymi, np Operą, która wysypuje
    się przy włączeniu.

    > private jest,ale pusty.

    Nie jest pusty, tylko nie masz do niego dostępu. Potrzebowałbyś złamać system i
    otworzyć dostęp do katalogów systemowych przy pomocy RomPatchera i patcha
    open4all.

    I jeszcze jedno pytanko. Jaką wersję softu masz w e50? 7.36?

  • 12. Data: 2012-09-12 14:20:54
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 12.09.2012 Tomek <p...@z...spamem> napisał/a:

    > Sleep i serwerek na windzie? Naprawdę? Bo chyba nie chcesz udowodnić, że na
    > linuxie masz takie wyniki.

    Serwerek jest na Debianie. Teraz ma:

    dominik@dionisos:~$ uptime
    13:48:57 up 31 days, 14:52, 2 users, load average: 0.14, 0.11, 0.08
    dominik@dionisos:~$ ps -A | wc -l
    96

    Uptime byłby sporo większy, gdyby nie pady zasilania
    (nie ma tam nic krytycznego, są backupy, więc UPSa nie mam),
    no i łaty bezpieczeństwa jądra.

    Hibernuję i usypiam Linuksa (w domu: laptop i 2 desktopy)
    i Windows (desktop i laptop w pracy). Naprawdę nie rozumiem
    w czym problem?

    Windows nie ma ostatnio takich wyników, niemal każda łata
    żebrze o reboot (prosił, prosił i uprosił).
    Ostatni jak widać był niedawno:

    C:\>net stats srv | grep "od czasu"
    Statystyka od czasu 9/6/2012 12:48 PM

    > No i jeszcze pytanko, swoją e51 też hibernujesz? .

    Gdyby nawet się dało, to po co? Nawet w nocy, gdy telefon
    teoretycznie jest niepotrzebny (sen) można, obudziwszy
    się, sprawdzić sobie godzinę. Ta znikoma oszczędność
    prądu naprawdę nie jest warta zawracania sobie dupy
    inicjowaniem i przywracaniem z hibernacji. Po prostu
    nie wyłączam. I jakoś nie chce ani zwolnić, ani się
    wieszać.

    > Nie wątpię. Kilka to przecież nie kilkanaście.

    Jak liczyć z procesami systemowymi, to na pewno kilnanaście.
    A jeśli liczysz aplikacje, to wymień te przykładowe >10 aplikacji,
    które muszą chodzić w tle. U mnie jest tylko: autoprzełaczanie profili,
    nagrywanie i blokowanie rozmów, zegar jako wygaszacz (cClock).
    Fani komunikatorów dorzucą tenże.
    Ale nadal nie mam pomysłu na te kilkanaście...

    BTW: jak sprawdzić uptime w Symbianie? :-)

    --
    Dominik & kąpany (via slrn)
    Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.

  • 13. Data: 2012-09-12 16:36:15
    Od: "Tomek" <p...@z...spamem>

    Użytkownik "Dominik & Co" <D...@g...pl.invalid> napisał:

    > Serwerek jest na Debianie. Teraz ma:
    >
    > dominik@dionisos:~$ uptime
    > 13:48:57 up 31 days, 14:52, 2 users, load average: 0.14, 0.11, 0.08

    Do tego właśnie zmierzałem, nie chcesz chyba przyrównywać uptime debiana do XP
    czy nawet telefonu, poza tym

    16:19:32 up 26 days, 22:05, 1 user, load average: 0.00, 0.00, 0.00
    [tomms@Strefa ~]$

    więc obaj wiemy jak to działa. Pisząc o miesięcznej pracy kompa z otwartymi
    programi nie miałem na myśli nic linuxowego, bo wiadomo, że pytanie mijałoby się
    z celem :)

    > Windows nie ma ostatnio takich wyników, niemal każda łata
    > żebrze o reboot (prosił, prosił i uprosił).

    No i o to chodziło. Telefony po update online też często wołają o reboot.

    > Gdyby nawet się dało, to po co?

    Nawiązywałem do serwera, bo czułem, że się ktoś odezwie z linuxem. I nie myliłem
    się,

    > Jak liczyć z procesami systemowymi, to na pewno kilnanaście.

    Systemowych w e95 miałem chyba z 30, a może i więcej, w JbakTasku widać to
    dokładnie, więc ich nie liczę.

    > Ale nadal nie mam pomysłu na te kilkanaście...

    Pisząc "kilkanaście" miałem na myśli użytkowników lubiących się bawić telefonem.
    Ale policzmy co mogłiby włączyć:
    1. kontakty
    2. wiadomości
    3. poczta
    4. galeria
    5. edytor zdjęć
    6. nawigacja
    7. odtwarzacz muzyczny
    8. kalendarz
    9. dyktafon
    10. notatki
    i można dopisać wiele innych, przecież ktoś, kto się nie zna, a o takich tutaj
    traktujemy, bawiąc się telefonem, włącza wszystko po kolei, nie zamyka i znów
    włącza kolejne rzeczy, do momentu, aż słaby symbian się w końcu zwiesi i uwierz,
    pracując w tej branży kilkanaście lat spotkałem się wiele razy z klientami,
    którzy w swoich nokiach mieli w tle całą masę odpalonych aplikacji.

    > BTW: jak sprawdzić uptime w Symbianie? :-)

    Poszukam ;)

  • 14. Data: 2012-09-12 23:07:49
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Dominik & Co in news:k2pf9k$rjh$1@dont-email.me
    [...........]
    > poniekąd magiczna. Moja E51 działa miesiącami bez wyłączania i restartu,
    > z nostop chodzącymi w tle kilkoma aplikacjami i ani się nie wiesza, ani
    > nie zwalnia.

    a moja e50 "na ten przyklad" dzisiaj elegancko sie zawiesila, a aplikacji u
    mnie dokladnie 2 moje,w zasadzie caly czas zamkniete i jedna natywna tez
    zamknieta.
    to tak dla porządku , w rozmowie o tym, ze e50 nie zawiesza sie.

  • 15. Data: 2012-09-12 23:13:50
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Dominik & Co in news:k2pun6$8sf$1@news.vectranet.pl
    [.................]
    > U mnie jest tylko: autoprzełaczanie profili,

    w jakim celu, jak to dziala? tak z czystej c. pytam

    > nagrywanie i blokowanie rozmów,

    jest jakis sisx dla e50 do nagrywania rozmow (blokowanie srednio mnie
    interesuje)?
    bo o sisx chodzi? czy moze o cos innego? mozesz slow pare? thx

    > zegar jako wygaszacz (cClock).

    no tez chetnie bym to cudo sprawdzil :) skad dla e50...

  • 16. Data: 2012-09-12 23:14:10
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Tomek in news:k2pqha$jc2$1@node1.news.atman.pl
    [..............]
    > Wciskasz nie ten klawisz. Właściwy znajduje się po lewej stronie
    > joysticka między niebieskim a zielonym klawiszem.

    ok, działa :)
    mam powiekszone czcionki, wiec srednio moge odczytac, co to za aplikacja
    (jako jedyna) sie pokazuje z tego klawisza, ale obstawiam "tryb
    gotowosci"...
    zobacze co wiecej da Task.
    No dobra, ale jak to sie ma do "slepego" sms-a...?

    > Aplikacja fajna, ale nie współpracuje z wieloma innymi, np Operą, która
    > wysypuje się przy włączeniu.

    nie uzywam zadnych oper, zadnych łączen z siecia.
    btw:
    a jaki inny sisx znasz do powiekszania czcionek? moze sprawdze cos innego...

    > Nie jest pusty, tylko nie masz do niego dostępu.

    czy sądzisz, że ten "ślepy" sms-a (albo pare, bo oczywiscie kumuluja sie z
    czasem, chociaz tak naprawde nie ma ich standardowo w "wiadomosciach") tkwią
    potem wlasnie w ...1000484b\Mail\ i z tego powodu warto jednak dostac sie
    do srodka private?

    > Potrzebowałbyś złamać
    > system i otworzyć dostęp do katalogów systemowych przy pomocy
    > RomPatchera i patcha open4all.

    OK, czy w tym celu tylko dwie dokladnie sprawy sa potrzebne?, tzn:
    - RomPatcher
    - open4all

    Mozesz pare slow podprowadzenia prostym jezykiem? skad to brac i "jak to sie
    robi" - link na wiedze pewna i sprawdzoną? :)
    thx

    > I jeszcze jedno pytanko. Jaką wersję softu masz w e50? 7.36?

    tak.

  • 17. Data: 2012-09-12 23:21:26
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Dominik & Co in news:k2pekg$kuo$1@dont-email.me
    > Przytrzymać klawisz ze "sprężyną" (na lewo od joysticka).
    > Taka sama mądrość ludowa, jak "Windows się wiesza".

    tak "się" sklada, że w przypadku mojej akurat nokii e50, to wazne jest to,
    co napisalem.

    > Aczkolwiek E50 jest przede wszystkim potwornie wolna,
    > no i bugi w sofcie też występowały.

    ktora nokia po e50 (ale nie z najnowszych, bardzo wrecz przeciwnie, im
    starsza, tym lepiej) jest taka lekko "pancerna" mocarna w korpusie, jak e50,
    do tego: nie jest znaczaco ciezsza, znaczaco wieksza i jest uwazana za
    lepsza od e50?

  • 18. Data: 2012-09-13 00:04:49
    Od: "Tomek" <p...@z...spamem>

    Użytkownik "1634Racine" <1...@R...pl> napisał:

    > Mozesz pare slow podprowadzenia prostym jezykiem? skad to brac i "jak to sie
    > robi" - link na wiedze pewna i sprawdzoną? :)

    Nie wiem już komu, ale komuś tutaj polecałem Forum poświęcone m.in. Symbianom i
    ten ktoś miał się tam zarejestrować i oczekiwać pomocy. Niestety nie zrobił
    tego. A szkoda. Tobie więc też to polecam, znajdziesz tam wiele programów,
    poradników, tutoriali itp. Czy to nie Ty miałeś być tym kimś?

  • 19. Data: 2012-09-13 00:12:56
    Od: "Tomek" <p...@z...spamem>

> [...]

    > do tego: nie jest znaczaco ciezsza, znaczaco wieksza i jest uwazana za lepsza

    6300 ale to telefon, nie smartfon.

  • 20. Data: 2012-09-13 07:10:20
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 12.09.2012 1634Racine <1...@R...pl> napisał/a:

> [...]
    > zamknieta.
    > to tak dla porządku , w rozmowie o tym, ze e50 nie zawiesza sie.

    Nie napisałem, że E50 się nie zwiesza, tylko, że to nie taka
    prosta implikacja Symbian->wiesza się. To taka sama mądrość
    ludowa, jak w przypadku Windows. E50 jest wolna i ma mało pamięci
    a poza tym sporo wersji softu AFAIK miało bugi. Więc tak, E50 potrafi
    się zwiesić.

    Ale to nie wina Symbiana. E51 też ma Symbiana, niewiele nowszego,
    a jest o wiele stabilniejsza.