  • 1. Data: 2012-09-10 15:35:25
    Temat: MMSy na Nokii E51
    Od: "Seba" <S...@b...com>

    Cześć Wszystkim!

    Byłbym bardzo wdzięczny gdyby ktoś mógł
    napisać mi w prostych żołnierskich słowach
    jak uruchomić, wysyłać i odbierać MMSy
    na Nokii E51.

    Z góry dziękuję
    Seba

  • 2. Data: 2012-09-10 17:49:38
    Temat: Re: MMSy na Nokii E51
    Od: "Tomek" <p...@z...spamem>

    Użytkownik "Seba" <S...@b...com> napisał:

    > Byłbym bardzo wdzięczny gdyby ktoś mógł
    > napisać mi w prostych żołnierskich słowach
    > jak uruchomić, wysyłać i odbierać MMSy
    > na Nokii E51.

    1. Ściągnij ustawienia od operatora.
    2. Zapisz jako domyślne.
    3. Wysyłając - wybierz zdjęcie z galerii lub podczas robienia zdjęcia kliknij
    wyślij - jako wiadomość multimedialna.
    4. Odbieranie - w opcjach wiadomości MMS zaznacz odbieranie automatyczne.

  • 3. Data: 2012-09-10 18:46:02
    Od: "Seba" <S...@b...com>

    Dzięki za odpowiedź.

    > 1. Ściągnij ustawienia od operatora.
    Nie wiem jak ściągnąć. Mam ABO w Orange.

    > 3. Wysyłając - wybierz zdjęcie z galerii lub podczas robienia
    > zdjęcia kliknij wyślij - jako wiadomość multimedialna.
    Zdjęcie poszło, ale pomimo wybrania wysłania jako MMS
    zapytało o połączenie GPRS, a ja się zgodziłem. Mam w ABO
    pewną pulę MB, więc może być i tak, chociaż pytając tutaj
    nie o to mi chodziło.
    Natomiast gdy to samo chciałem zrobić z filmem nagranym
    przez komórkę, otrzymałem odpowiedź:
    "Nie można wstawić obiektu. Maksymalny rozmiar wiadomości
    to 300 kB."
    Nigdzie nie znalazłem możliwości ustawienia/zwiększenia tego
    limitu.

    > 4. Odbieranie - w opcjach wiadomości MMS zaznacz odbieranie automatyczne.
    Nie widzę takiej opcji.:-(

    Pzdr.
    Seba

  • 4. Data: 2012-09-10 19:05:45
    Od: "Seba" <S...@b...com>

    Gdy specjalnie nagrałem mniejszy film, wielkości 149 kB
    to też się nie udało - napisała, że "nieobsługiwany format".

    Pzdr.
    Seba

  • 5. Data: 2012-09-10 19:34:33
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Seba" napisał:

    > "Nie można wstawić obiektu. Maksymalny rozmiar wiadomości
    > to 300 kB."
    > Nigdzie nie znalazłem możliwości ustawienia/zwiększenia tego
    > limitu.

    Nie znam Symbiana, ale IMHO powinieneś powęszyć za opcją "Tryb tworzenia
    MMS" lub podobnie i sprawdzić, czy nie jest ustawiona na "Ograniczony".

    JoteR

  • 6. Data: 2012-09-10 19:40:14
    Od: "Tomek" <p...@z...spamem>

    > Nie wiem jak ściągnąć. Mam ABO w Orange.

    Najprościej ze strony.

    > Zdjęcie poszło, ale pomimo wybrania wysłania jako MMS
    > zapytało o połączenie GPRS, a ja się zgodziłem. Mam w ABO
    > pewną pulę MB, więc może być i tak, chociaż pytając tutaj
    > nie o to mi chodziło.

    Wysyłanie MMSów nie ma wpływu na pulę MB wykupionych lub będących w ABO.

    > Natomiast gdy to samo chciałem zrobić z filmem nagranym
    > przez komórkę, otrzymałem odpowiedź:
    > "Nie można wstawić obiektu. Maksymalny rozmiar wiadomości
    > to 300 kB."

    Bo tak mają MMSy. I do tego musi być odpowiedni format - rozszerzenie
    załączanych plików.

    > Nigdzie nie znalazłem możliwości ustawienia/zwiększenia tego
    > limitu.

    Jeśli chcesz wysłać większe oraz w innym formacie - to jedynie jako e-mail.

    > Nie widzę takiej opcji.:-(

    Wiadomości/Ustawienia/Wiadomości MMS/Sposób odbioru MMS/Aut. w sieci
    macierzystej

  • 7. Data: 2012-09-10 20:02:26
    Od: "Seba" <S...@b...com>

    > Najprościej ze strony.
    I tak też próbowałem - na razie - bez powodzenia. :-(

    > Wysyłanie MMSów nie ma wpływu na pulę MB wykupionych
    > lub będących w ABO.
    Ale wyczytałem w Internecie, że MMSy zawsze idą przez Internet.

    > I do tego musi być odpowiedni format - rozszerzenie załączanych plików.
    Nie dziwi mnie, że musi byś odpowiedni, ale dlaczego ten,
    w którym komórka sam nagrywa zdjecia lub filmy jest
    nieodpowiedni? Zdjęcia zapisuje jako .jpg, a filmy jako .mp4.

    > Jeśli chcesz wysłać większe oraz w innym formacie - to jedynie
    > jako e-mail.
    To jak ludzie wysyłają do TV filmy relacjonujące jakieś zdarzenia?

    > Wiadomości/Ustawienia/Wiadomości MMS/Sposób odbioru
    > MMS/Aut. w sieci macierzystej
    Ustawiłem. Dzięki.

    Pzdr.
    Seba

  • 8. Data: 2012-09-10 21:30:49
    Od: "Seba" <S...@b...com>

    Wysłanie wiadomości MMS bez żadnego
    pliku też nie powiodło się. Nie chodzi
    więc ani o wielkość pliku ani o format
    (rozszerzenie).
    Nie wiem tylko czy przyczyna leży po
    mojej stronie czy po stronie potencjalnego
    odbiorcy.

    Pzdr.
    Seba

  • 9. Data: 2012-09-10 21:43:17
    Od: "Tomek" <p...@z...spamem>

    > I tak też próbowałem - na razie - bez powodzenia. :-(
    Tzn jak bez powodzenia? Nie dochodzi sms konfiguracyjny z
    http://ustaw.orange.pl/ ? Niemożliwe.

    > Ale wyczytałem w Internecie, że MMSy zawsze idą przez Internet.

    I dalej nie ma to związku z MB. Uwierz..

    > Nie dziwi mnie, że musi byś odpowiedni, ale dlaczego ten,
    > w którym komórka sam nagrywa zdjecia lub filmy jest
    > nieodpowiedni? Zdjęcia zapisuje jako .jpg, a filmy jako .mp4.

    Niemożliwe, że nie możesz nagrać filmiku w *.3gp. Sprawdź łaskawie ustawienia
    wideo ok?

    > To jak ludzie wysyłają do TV filmy relacjonujące jakieś zdarzenia?

    No napisałem wyraźnie - e-mailem. Nie widziałeś nigdy w Dzień Dobry TVN
    podawanego na dolnym banerze aresu e-mail?

  • 10. Data: 2012-09-10 22:50:37
    Od: "Seba" <S...@b...com>

    > Tzn jak bez powodzenia? Nie dochodzi sms konfiguracyjny z
    > http://ustaw.orange.pl/ ? Niemożliwe.
    Bardzo Ci dziękuję. Nie doszedłem sam do tej strony.
    Zapisałem sobie metodę i spróbuję wpierw zrobić to ręcznie,
    a jeśli sobie nie poradzę to poproszę Orange o sms konfig.

    > Niemożliwe, że nie możesz nagrać filmiku w *.3gp.
    > Sprawdź łaskawie ustawienia wideo ok?
    Gdy zmienię w ustawieniach wideo rozdzielczość na 128*96
    to otrzymuję plik z rozszerzeniem .3gp

    Bardzo Ci dziękuję i pozdrawiam
    Seba