  • 1. Data: 2012-09-11 02:20:42
    Temat: [E50] sms, którego tak naprawdę nie ma...
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    na wyswietlaczu -> "licznik" obecnych sms-ów.
    e50 ma taka niewygodna ceche, ze czasami wpadnie sms (np. w momencie
    zawieszenia systemu) i chociaz potem ten sms zostanie fizycznie wykasowany,
    to info o nim jest stale widoczne na liczniku, na wyswietlaczu. Sms-ów nie
    ma, a licznik zliczył. Ślad po nich jest "wtopiony" w system
    najprawdopodobniej. Zapewne w rejestr...

    Mam _x-plore_ ... Mozna sobie tym narzedziem poradzic, by wykasowac ten
    zamrożony slad-info o nieistniejacych sms-ach? Jak?
    Jesli nie za pomoca x-plore, to jakim softem?

  • 2. Data: 2012-09-11 13:17:59
    Temat: Re: [E50] sms, którego tak naprawdę nie ma...
    Od: "Tomek" <p...@z...spamem>

    Użytkownik "1634Racine" <1...@R...pl> napisał:

    > e50 ma taka niewygodna ceche, ze czasami wpadnie sms (np. w momencie
    > zawieszenia systemu)

    Polecam sprawdzanie w Tasku ilości pootwieranych aplikacji i zamykanie. Używałem
    e50 przez 3 lata i nie pamiętam przypadku, żeby mi się zawiesiła.

    > to info o nim jest stale widoczne na liczniku, na wyswietlaczu. Sms-ów nie ma,
    > a licznik zliczył. Ślad po nich jest "wtopiony" w system najprawdopodobniej.
    > Zapewne w rejestr...

    Kiedyś miałem taki sam problem, ale nie na e50, na jakiejś innej nokii. Pomogło
    PC Suite i wyczyszczenie kosza w wiadomościach.

  • 3. Data: 2012-09-11 16:14:39
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Tomek in news:k2n6lg$vnj$1@node1.news.atman.pl
    > Polecam sprawdzanie w Tasku ilości pootwieranych aplikacji i zamykanie.

    w tasku tzn gdzie/jak/w ktorym miejscu/jakim softem?

    > Używałem e50 przez 3 lata i nie pamiętam przypadku, żeby mi się
    > zawiesiła.

    żartujesz :) jesli o czyms sie dowiedzialem na poczatku posiadania e50, to
    wlasnie o tym, ze JEDNAK lubi sie powiesic. To prawda. Zdarza sie. Symbian.

    > Kiedyś miałem taki sam problem, ale nie na e50, na jakiejś innej nokii.
    > Pomogło PC Suite i wyczyszczenie kosza w wiadomościach.

    nie widze w e50+pc suite kosza, jako jakiegos kontenera; poza ikona kosza w
    pc suite jako znaku "usun".

  • 4. Data: 2012-09-11 17:21:58
    Od: "Tomek" <p...@z...spamem>

    > w tasku tzn gdzie/jak/w ktorym miejscu/jakim softem?

    Task manager systemowy lub mój ulubiony JbakTaskMan - przy przytrzymaniu
    klawisza menu przez 3 sekundy na lcd widać otwarte programy, z tym, że w
    JbakTaskManie widać ich więcej, dzięki czemu można więcej zamknąć.

    > żartujesz :) jesli o czyms sie dowiedzialem na poczatku posiadania e50, to
    > wlasnie o tym, ze JEDNAK lubi sie powiesic. To prawda. Zdarza sie. Symbian.

    Lubi się powiesić osobom, które biorąc telefon z symbianem, zapominają, że
    działa on podobnie do komputera, zbyt duża ilość aplikacji, programów w tle,
    powoduje spowolnienie systemu z możliwością zawieszenia. No tego chyba nie
    trzeba już bardziej tłumaczyć. Inaczej, na 100 sprzedanych nowszych od e50 nokii
    N95 kilka lat temu, 80% kupujących wracało i płakało, że n95 się zamula,
    zawiesza itp i że też słyszeli od znajomych fachowców, że ten telefon lubi się
    zawieszać. Więc powtórzę po raz kolejny, jak to lubi określać Waldek - to jest
    trzeci rodzaj prawdy. Miałem i e50 i n95 i inne symbianowe nokie i uwierz, jeśli
    umie się z nich korzystać, nie mają prawa się zawiesić. Czy w kompie otwierasz
    Nero, winampa, skype, gg , film w HD i pierdyliard innych programów i komp się
    nie zmula i tak pracujesz na nim miesiąc bez wyłączania? Pisałem już kiedyś, że
    dobrze widziany jest restart telefonu z rana, są od tego darmowe aplikacje,
    wtedy poczujesz, że telefon działa inaczej, szybciej i bez zwiech.

    > nie widze w e50+pc suite kosza, jako jakiegos kontenera; poza ikona kosza w pc
    > suite jako znaku "usun".

    Wiadomości usunięte - tam powinna być ta Twoja jedna wiadomość, a jeśli nie dasz
    rady to w lokalizacji
    c:\Private\1000484b\Mail\ - znajduje się Mail Folder odpowiedzialny również za
    SMS

  • 5. Data: 2012-09-11 19:11:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomek" napisał w wiadomości

> [...]
    >aplikacji, programów w tle, powoduje spowolnienie systemu z
    >możliwością zawieszenia. No tego chyba nie trzeba już bardziej

    No coz - Nokia sama utrudnia zrozumienie tego zjawiska nie daja task
    managera i innych programow ostrzegajacych.

    A pomyslalby kto ze zainstalowanie gry nie zmniejszy zasobow
    systemowych poza wolnym miejscem na "dysku" ... a moze naprawde nie
    zmniejszy - ktoz to wie ...

    > Miałem i e50 i n95 i inne symbianowe nokie i uwierz, jeśli umie się
    > z nich korzystać, nie mają prawa się zawiesić.

    C6 to juz tak bardzo nie dotyczy :-(

    >Czy w kompie otwierasz Nero, winampa, skype, gg , film w HD i
    >pierdyliard innych programów i komp się nie zmula i tak pracujesz na
    >nim miesiąc bez wyłączania?

    ... tak.
    No moze bez skype, bo to wredny program i go nie lubie :-)

    >Pisałem już kiedyś, że dobrze widziany jest restart telefonu z rana,
    >są od tego darmowe aplikacje, wtedy poczujesz, że telefon działa
    >inaczej, szybciej i bez zwiech.

    Aha - sie nie zawiesza od rana do wieczora ...

    J.

  • 6. Data: 2012-09-11 22:46:39
    Od: "Tomek" <p...@z...spamem>

    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał:

    > No coz - Nokia sama utrudnia zrozumienie tego zjawiska nie daja task managera
    > i innych programow ostrzegajacych.

    Task menager jak wspomniałem wcześniej, jest aplikacją systemową, natywną.

    > Aha - sie nie zawiesza od rana do wieczora ...

    Jeśli się pamięta i zamyka aplikacje po otwarciu to nie ma takiej potrzeby. To
    rozwiązanie dla nadzwyczaj leniwych i nie ogarniających. Prościej jak z automatu
    telefon się zrestartuje niż użytkownik ma pamiętać, a co najgorsze, umieć
    killować zbędne procesy.

  • 7. Data: 2012-09-12 01:55:18
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Tomek in news:k2nkv0$stc$1@node2.news.atman.pl
    > Task manager systemowy lub mój ulubiony JbakTaskMan

    mozliwe, że ten "ślepy" sms "trzymany" jest przez jakas apl. systemową...? i
    z pomocą Taska wykonac kill?
    btw:
    mozesz podpowiedziec skad najnowsza wersje (1.41?) mozna sciagnac?
    PL, chocby stąd?:
    http://chomikuj.pl/sly180/Aplikacje/Symbiane*5e3/Jba
    kTaskMan+1.41+Podpisana+PL+by+the_naturat_com,421920
    604.sisx
    (może rzuc okiem: co sadzisz o aplikacjach na tej www?)

    > przy przytrzymaniu klawisza menu przez 3 sekundy na lcd widać otwarte
    > programy,

    u mnie widac najpierw biala sciane, po chwili laczy sie z wap.
    jak mozna go wywolac inaczej niz przez trzymanie klawisza menu

    > Lubi się powiesić osobom, które biorąc telefon z symbianem, zapominają,
    > że działa on podobnie do komputera, zbyt duża ilość aplikacji,
    > programów w tle,

    a to mozliwe; ale nie w moim przypadku, jedyne aplikacje doinstalowane
    przeze mnie, to ta do powiekszania czcionek bez sensu malych natywnie i
    x-plore. Jest jeszcze jakas natywna do instalacji poczty.Ale to juz nie ja
    instal i nie uzywam w ogole.

    > Wiadomości usunięte - tam powinna być ta Twoja jedna wiadomość, a jeśli
    > nie dasz rady

    no to bryndza, bo ani w pc suite, ani w tel NIE mam katalogu "wiadomosci
    usuniete". ztcw - nigdy nie bylo...

    > to w lokalizacji
    > c:\Private\1000484b\Mail\ - znajduje się Mail Folder odpowiedzialny
    > również za SMS

    private jest,ale pusty.

  • 8. Data: 2012-09-12 09:46:24
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 11.09.2012 1634Racine <1...@R...pl> napisał/a:
    > w tasku tzn gdzie/jak/w ktorym miejscu/jakim softem?

    Przytrzymać klawisz ze "sprężyną" (na lewo od joysticka).

    > wlasnie o tym, ze JEDNAK lubi sie powiesic. To prawda. Zdarza sie. Symbian.

    Taka sama mądrość ludowa, jak "Windows się wiesza".
    Aczkolwiek E50 jest przede wszystkim potwornie wolna,
    no i bugi w sofcie też występowały.

    --
    Dominik & kąpany (via slrn)
    Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.

  • 9. Data: 2012-09-12 09:57:40
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 11.09.2012 Tomek <p...@z...spamem> napisał/a:

> [...]
    > nie zmula i tak pracujesz na nim miesiąc bez wyłączania? Pisałem już kiedyś, że

    Owszem, uruchamiam. System zwalnia, ale działa. Nie restartuję miesiącami
    (hibernacja/sleep). Serwerek działa nonstop. System się nie wiesza. No i?

    > dobrze widziany jest restart telefonu z rana, są od tego darmowe aplikacje,
    > wtedy poczujesz, że telefon działa inaczej, szybciej i bez zwiech.

    Jak używasz programu z wyciekami pamięci (np. oficjalnej aplikacji wyszukiwania
    od Google :-) to tak trzeba. Jeśli nie, to czynność poniekąd magiczna.
    Moja E51 działa miesiącami bez wyłączania i restartu, z nostop chodzącymi
    w tle kilkoma aplikacjami i ani się nie wiesza, ani nie zwalnia.

  • 10. Data: 2012-09-12 13:02:03
    Od: "Tomek" <p...@z...spamem>

    Użytkownik "Dominik & Co" <D...@g...pl.invalid> napisał :

    > Owszem, uruchamiam. System zwalnia, ale działa. Nie restartuję miesiącami
    > (hibernacja/sleep). Serwerek działa nonstop. System się nie wiesza. No i?

    Sleep i serwerek na windzie? Naprawdę? Bo chyba nie chcesz udowodnić, że na
    linuxie masz takie wyniki.
    No i jeszcze pytanko, swoją e51 też hibernujesz? .

    > Moja E51 działa miesiącami bez wyłączania i restartu, z nostop chodzącymi
    > w tle kilkoma aplikacjami i ani się nie wiesza, ani nie zwalnia.

    Nie wątpię. Kilka to przecież nie kilkanaście.