    From: j...@a...at
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Dźwięk migawki
    Date: Thu, 23 Apr 2009 05:36:50 -0700 (PDT)

    On 23 Apr., 14:04, "Sławek Drogosz" <s...@p...onet.pl> wrote:
    > Witam,
    > Trochę moich dywagacji na temat migawki w aparatach : kompakty i lustrzanki.
    >
    > Użytkuję obecnie Nikon D50 i nie podzielam opini, że dźwięk lustra i migawki
    > nadaje w fotografii prestiżu i jest miły dla ucha.
    > Ideałem dla mnie byłby model lustrzanki pracujący "bezdźwiękowo".
    > Sądziłem, że główny "hałas" wydaje podnoszone lustro - ale przy zdjęciach
    > seryjnych (gdzie lustro jest podniesione na czas serii) - dźwięk jest
    > podobny - hałasuje więc migawka i ona nadaje charakterystyczny dźwięk.

> [...]

    ciche migawki stosowala zawsze leica , ale i tak nie byly
    bezszelestne , z tym ze ich dzwiek ( takze i lustra ) wprowadzal
    wlasciciela w blogi nastroj , na kilka godzin - to byl balsam dla
    uszu.
    dziewk lustra i migawki w tanich dslra ( kosztuja one polwe ceny
    migawki leici ) powoduje u mnie odruch warunkowy wymiotny .
    w tanich dslra jak np nikon d70 stosuje w zakresie czasow krotkich
    migawke elektroniczna tzn czasy dluzsze sa sterowane lamelkami ,
    krotsze elektronicznie. od jakiej granicy to teraz nie pamietam.

    praktycznie absolutnie cicha prace daja migawki centralne - jak w
    wielu kompaktach i hybrydach.

    XXX