  • Data: 2018-01-21 19:01:22
    Temat: Re: Dziwne zachowanie przetwornicy na MC34063
    Od: Marvin <n...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    > 2) Kondensator filtrujący napięcie pętli (1nF na pinie 5) był
    > kondensatorem SMD, nawet mniejszym niż obecnie (0603 zamiast 1206).
    > Widzę jednak, że zastosowane wtedy ustawienie elementów pozwoliło mi go
    > umieścić w pobliżu pinu 4 (GND).

    Co do zasady - napięcia w pętli sprzężenia zwrotnego się nie filtruje.
    Bo takie działanie jest bez sensu - chodzi przecież aby wzmacniacz
    napięcia błędu reagował jak najszybciej na zmiany na wyjściu
    przetwornicy, a ta pojemność filtrująca daje mu sygnał z opóźnieniem. A
    reagowanie z opóźnieniem prowadzi do przerzutów i niestabilności -> a
    więc wzbudzeń.
    Elementy R-C które tam się umieszcza to zwykle dobrze dobrana
    kompensacja pętli po to, aby była ona stabilna. Elementy te kompensują
    bieguny lub zera wzmacniacza i filtru wyjściowego ale nic nie filtrują.
    Ale dołączanie kondensatora 1n w tym miejscu "na pałę", to ignorancja
    taka sama jak elektrolit na wyjściu stabilizatora 7805.

    Zatem odłącz ten 1n i zobacz czy problemy nie ustąpią. A jak nie to
    wsadź jeszcze szeregowo z kondensatorem filtrującym na wyjściu
    przetwornicy rezystor, np. 10 omów-100 omów. Taki który mu zrobi, temu
    kondensatorowi duży ESR. I pewnie będzie zonk :)

    Ściskam dłoń,
    Marvin