  • Data: 2017-04-09 23:55:37
    Temat: Re: Dziwne wzory na przednim oknie...
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 09 Apr 2017 00:42:32 +0200, Marek napisał(a):

    > A dlaczego mozaika nie zmienia ksztaltu przy ruchu wycieraczek?
    > Powinna sie rozsmarowywać. I dlaczego znika gdy wycietaczka
    > przestaje chodzic?

    Nie doktoryzowałem się z tego zjawiska, nie jestem nawet pewien czy mówimy
    o tym samym.
    Ale tak to trochę wygląda jak wycieraczki są już stare - zostawiają właśnie
    jakąś taką cienką warstwę na szybie, która układa się w dziwne wzory i dość
    szybko odparowuje.

    Już kiedyś kombinowałem - podejrzewałem tłusy płyn do spryskiwaczy, albo
    jakieś zatłuszczenie szyby. Wymieniłem wycieraczki i zniknęło.

    > Tych plamek nie daje się niczym zetrzec np. szmatą. Ich pocieranie
    > tylko je uwydatnia. Gdy się przestanie trzeć powoli znikaja...

    Tak jak Michał sugerował - możesz sprawdzić czy to nie są jakieś naprężenia
    wewnątrz szyby patrząc na nią przez polaryzator (np. okulary polaryzujące).