-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!not-for-mail
From: marjan <k...@g...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Dziwne (chyba) zachowanie się sprzęgła i biegu pierwszego
Date: Fri, 23 Apr 2010 12:03:55 +0200
Organization: AGH
Lines: 28
Sender: m...@s...agh.edu.pl
Message-ID: <hqrrab$ddd$1@news.agh.edu.pl>
References: <c...@y...googlegroups.com>
<hqpv47$ugq$1@news.agh.edu.pl>
<f...@g...googlegroups.com>
<hqq0i2$ugq$2@news.agh.edu.pl> <hqqhfk$i58$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: chello089077078111.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.agh.edu.pl 1272017035 13741 89.77.78.111 (23 Apr 2010 10:03:55 GMT)
X-Complaints-To: a...@a...edu.pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 23 Apr 2010 10:03:55 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (X11/20100317)
In-Reply-To: <hqqhfk$i58$1@news.onet.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2274849
[ ukryj nagłówki ]Olek pisze:
> On 2010-04-22 19:21, marjan wrote:
>
>> Z opisywanych przez Ciebie objawów wynika, jakbyś nie mógł do końca
>> rozłączyć napędu, przez co wbijając jedynkę auto ma szarpnięcie.
>>
>> Ja tak miałem gdy mi się właśnie sprzęgło kończyło. Jednak nie sądzę,
>> aby miało to miejsce po 17 kkm, chyba że naprawdę katujesz to sprzęgło
>> niemiłosiernie.
>
> jakby katował to by efekt był odwrotny - ślizganie się sprzęgła...
> Rozumiem , że wiesz na jakiej zasadzie działa sprzęgło?
Mocno powierzchownie, bez wgłębiania się w szczegóły.
Napisałem tylko, że gdy mi się sprzęgło kończyło (gdy miało 60 kkm, co i
tak jest bardzo małym przebiegiem) to miałem takie same efekty.
Katowanie sprzęgła IMO to nie tylko strzelanie z wysokich obrotów, ale
także np. jazda "z górki" na biegu ze wciśniętym pedałem sprzęgła (albo
ogólnie: zbyt częste go wciskanie), co niestety paru kierowców robi (w
tym np. mój tato, stąd zapewne tak krótki przebieg na tym sprzęgle).
--
Pozdrawiam serdecznie, Fiat Punto mk1 '99
Mariusz [marjan] Morycz Uniden 520 + President Indiana
(e-mail bez cyferek)
PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++
Następne wpisy z tego wątku
- 21.06.10 14:12 mic49
- 21.06.10 15:42 kogutek
- 21.06.10 15:51 mic49
- 21.06.10 23:50 Wmak
- 21.06.10 23:58 Przemysław Czaja
- 22.06.10 06:40 mic49
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
Najnowsze wątki
- 2024-12-16 W telefonie brak szufladki na drugą kartę SIM
- 2024-12-16 Szukam monitora HDMI ok. 4"
- 2024-12-16 Poznań => Key Account Manager <=
- 2024-12-16 Akwarium w aucie
- 2024-12-16 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-12-16 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-12-16 Gdańsk => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-16 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-12-16 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-16 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-16 Warszawa => Programista Microsoft Dynamics 365 Business Central <=
- 2024-12-16 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2024-12-16 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-16 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-16 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=