  • 11. Data: 2009-07-13 20:33:49
    Temat: Re: Dziwna nieostrość na zdjęciu
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "tikan" <t...@g...com> wrote:

    BTW: Wyłaczyłbyś to "quoted-printable", bo OE nie potrafi tego
    prawidłowo zacytować...

    [mr.]

  • 12. Data: 2009-07-13 20:45:55
    Od: tikan <t...@g...com>

    On 13 Lip, 22:30, "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*...@send.no.spam>
    wrote:
> [...]
    355736874901052290

    > Masz CMOSa w komorce? Pewnie rolling-shutter + poruszenie widoczne na
    > początki i końcu "skanowania" pikseli.
    >
    > --
    > pozdrawiam
    >       Mikolaj

    Matryca to rzeczywiście CMOS.
    Co do reszty Twojej wypowiedzi, to przyznam, że nie całkiem rozumiem
    to co napisałeś ;).
    Mógłbyś przetłumaczyć to na język zrozumiały dla laika?

  • 13. Data: 2009-07-13 21:44:52
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Z grubsza polega to na tym, że każda linia jest eksponowana i przetwarzana
    oddzielnie.

  • 14. Data: 2009-07-13 21:47:35
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    tikan wrote:
    > Tu link do większej wersji:

    http://lh3.ggpht.com/_Hsb7jDnujxE/SlNmT9LwG4I/AAAAAA
    AAFQA/Ijgq9r_dJ0Q/d/05
    072009(003).jpg.
    > Dziwnie rozkładającą się nieostrość widać szczególnie w górnej części
    > zdjęcia.

    Ach, to. :) To jest faktycznie poruszenie - dosc specyficzne, bo zrzut
    danych nie jest dokonywany jednoczesnie z calej matrycy, lecz przypomina
    skanowanie, podczas ktorego komorki matrycy caly czas rejestruja
    zmieniajacy sie motyw. Pobaw sie robieniem zdjec przy bardzo dobrym
    swietle, szybko (i w rozny sposob) poruszajac komorka w momencie robienia
    zdjecia. Efekty bywaja zaskakujace.

    k,

  • 15. Data: 2009-07-13 22:13:09
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Marcin [3M] wrote:

    > Z grubsza polega to na tym, że każda linia jest eksponowana i
    > przetwarzana oddzielnie.

    Ja bym napisał, iż aparat odczytuje obraz piksel-po-pikselu, najczęściej
    liniami tak więc na zdjęciu każdy piksel zarejestrował inny moment czasu co
    przy krótkich czasach naswietlania moze powodować dziwne efekty. Nakrec
    sobie filmik, dobrze oswietlone pionowe elementy, i ruszaj aparatem tak aby
    poruszaly się one równolegle do krotszego boku. Powinieneś uzyskać klasyczne
    jelly effect ;-)

    CMOS do ruchu obsysa ;-)

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 16. Data: 2009-07-13 22:30:27
    Od: "MaW" <m...@p...onet.nospam.pl>

    Użytkownik "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam> napisał w
    wiadomości news:h3gbll$pio$1@atlantis.news.neostrada.pl...

> [...]
    > sobie filmik, dobrze oswietlone pionowe elementy, i ruszaj aparatem tak
    > aby poruszaly się one równolegle do krotszego boku. Powinieneś uzyskać

    Tu można zobaczyć niezły jelly effect
    http://www.youtube.com/watch?v=0qC0_nIUq9s

    MaW

  • 17. Data: 2009-07-14 07:25:44
    Od: Olek <o...@u...eu>

    tikan wrote:
> [...]
    55736874901052290
    > Zdjęcie było robione komórką (nokia e51) i nie było poddawane obróbce

    a nie ruszałeś telefonem na boki jak robiłeś zdjęcie? w sensie trzymając
    telefon i obracając jakbyś chciał trochę przykręcić, trochę odkręcić
    żarówkę :)

  • 18. Data: 2009-07-14 09:17:59
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    MaW wrote:

    > Tu można zobaczyć niezły jelly effect
    > http://www.youtube.com/watch?v=0qC0_nIUq9s

    To klasyka gatunku ;-) Osoby posiadajace Canona HV20 (cena >3000zł) powinny
    być poddawane kontroli psychiatrycznej :-] Co ciekawe w HV30 jest juz
    lepiej...

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 19. Data: 2009-07-14 19:13:08
    Od: bakulik <i...@n...polska>

    Świat już nigdy nie będzie taki sam, odkąd KILu napisał(a):

    > Pobaw sie robieniem zdjec przy bardzo dobrym
    > swietle, szybko (i w rozny sposob) poruszajac komorka w momencie robienia
    > zdjecia. Efekty bywaja zaskakujace.

    Albo robiąc zdjęcia czegoś, co się porusza. :)

    http://www.globalnerdy.com/wordpress/wp-content/uplo
    ads/2009/01/iphone-spinning-propeller-shot.jpg
    http://farm2.static.flickr.com/1415/853605204_92c565
    c607.jpg

    --
    Pozdrawiam, Łukasz Bakuła.
    www.bakulik.pl | www.bakulik.com.pl | GG: 2243156 | Tlen: bakulik

  • 20. Data: 2009-07-16 09:25:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "tikan" <t...@g...com>
    >Zdaję sobie sprawę ze słabej jakości zdjęcia, używałem komórki z
    >konieczności (brak innego aparatu). Chodzi mi tylko o przyczynę
    >takiego konkretnie rozkładu nieostrości - zwykłe poruszenie
    >powoduje
    >zazwyczaj nieostrość całego zdjęcia.

    Na oko to tak jakbys schodzil w czasie zdjecia czy reke wysuwal -
    to co na srodku ostre, im bardziej z boku tym bardziej rozmyte.
    Aczkolwiek te rozmycia dziwne troche.

    A moze po prostu woda sie na "obiektywie" skroplila.

    J.