  • Data: 2021-06-23 14:11:23
    Temat: Re: Dzisiaj rano pół polski straciło telefon
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 23/06/2021 13:22, J.F wrote:
    > Po pierwsze - jak sam telefonu nie zrobisz, to nie wiesz co w srodku
    > siedzi.

    Zrobienie nie-smartfona jest w zasiegu tego kraju. Kwestia raczej chęci.
    Nikt nie mówi, że mamy wyciągać kryształy krzemu, taki telefon spokojnie
    popędzi mały ARM których na pęczki w sklepie. Czy ten krzem ma
    backdoora? Łatwo to sprawdzić. O wiele łatwiej niż zrobić samemu cały
    cpu na miejscu.

    > Po drugie - chcialbys np wsadzic dodatkowe szyfrowanie rozmow ... i
    > znow - zrobic, czy kupic gotowe?

    *Podobno* polska myśl wojskowa ma stosowne układy. Naszej "produkcji".
    Mówie serio, jakieś UCY jak pamiętam. Nie potrafie teraz znaleźć
    artykułu. Może tajne ;) Ale wątpie też, że mamy gdzieś linię produkcyjną
    dla krzemu, nasze szczytowe osiągniecie to chyba klon 8080.

    > Po trzecie - teraz nie tylko chcesz gadac, czasem trzeba tajna fotke
    > obejrzec, lub tajny dokument przeczytac. Wiec tajny ... smartfon.

    Nie. Chcesz obejrzeć coś tajnego: rusz dupę w miejsce, gdzie można to
    zrobić bezpiecznie. Zamiast przecinać wstęgi na nastepnym otwarciu 3m2
    drogi w Zadupi Górnym, można więcej pracować za *bezpiecznym* biurkiem,
    niech asystent przecina.

    > Po czwarte - co z tego, ze masz telefon do tajnych rozmow, kiedy twoj
    > drugi smartfon moze podsluchiwac o czym gadasz.

    Nie mam drugiego smartfona. Mam *tylko* ten. Jeśli potrzebuje obejrzeć
    porno w kiblu, mam od tego asystenta.

    To kwestia higieny. Asystenta też, ale głównie separacji domen
    prywatna-bezpieczna. Tego nie da sie nauczyć szkoleniem. To trzeba
    pojmować. Co ma pojmować jakiś prawnik, historyk czy weterynarz? To
    tumaniści. Musi być ktoś, kto przygotuje im telefon, laptopa czy co tam
    potrzebuja, z poziomem zabezpieczeń jak dla 5-latka, bo nie różnią się
    od niego pojmowaniem informatyki.

    > Po piate - w samochodzie masz np zestaw glosnomowiacy ... ale dwoch
    > telefonow nie obsluzy, tylko jeden. No dobra - tajne rozmowy moze nie
    > powinny byc na publicznym glosniku :-) A odpowiedzialna osoba jest
    > wozona i moze rozmawiac z telefonem przy uchu :-)

    Dlatego dziadostwo sięga dalej niż tylko używania smartfona. Ono sięga
    całego zestawu bylajakich zachować imbecyli politycznych. Skrzynka na
    buziaczek.pl, infrastuktura wojskowa kupowana w Chinach, wtykanie
    pendrive znajezionego na smietniku do komputerów służbowych, nalepianie
    haseł na ekran, itd itp.

    > Po szoste - ministerialny pracodawca ma ci jakis byle jaki telefon
    > zafundowac? No nie, chcesz najdrozszy model :-)

    Ma być bezpieczny. To się da osignąc na czymś z poziomem hardware
    telefonów z okolic 2005r. Możemy to ogarnąć sami, w sensie kraju. To
    kwestia, być może, opłacenia IT nieco wiecej niż 2300 na rękę kilku
    inzynierom. W tej chwili sytuacja jest taka że płaci się 20% pensji a
    resztę, być może, dorzuca GRU.

    > No to co - najtanszy telefon z przetargu kupic ?

    Przeciez tak to działa właśnie. "Kupmy najtańszy śmigłowiec, najlepiej
    taki do którego nie możemy sami produkować części zamiennych, lub częsci
    produkuje przyszły wróg".

    Polityka, obecnie, zdominowana jest przez debili. Nie tylko u nas, ale u
    nas widać to najlepiej, może z powodu ich ilości na metr kwadratowy
    Wiejskiej. Wskazówkę pomiarową złamało o prawy ogranicznik.

    PS. Uważam że zrobienie własnego OSa do smartfona tez wchodzi w grę.
    Przypomina, że zrobiło to kilku pryszczatych nastolatków. Nie całego. Na
    bazie jakiegoś audytowalnego OpenSource, jak fragment Androida. Nie
    będzie się dało zainstalwoać AngryBirds ze sklepu Play? To może trzeba
    wybierać polityków, którzy są mądrzejsi od 5-latków? Już dawno w wojsku
    ważniejsze jest używanie technologii niż umiejtność jazdy na oklep w
    warunkach bojowych. A u nas ciągle ułani zarabiają więcej.