  • Data: 2021-07-08 13:37:34
    Temat: Re: Dzisiaj rano pół polski straciło telefon
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 7 Jul 2021 21:40:29 +0200, LordBluzg(R) wrote:
> [...]
    ediatek-wykluczony-z-aktualizacji/

    > Bo masz tutaj czarno na białym, że telefon nadaje się do śmietnika a
    > zcegłowanie to już poważny problem.

    Ale to jest przy sadzaniu nowego systemu, a problem dla tworcow jest
    ... nie bardzo rozumiem - brak "fastboot", czy brak dostepu do innego
    narzedzia, ktore ma umozliwic odceglenie?

    Tak czy inaczej - to jest zupelnie inny poziom dzialan niz aplikacja.

    > Poczytaj sobie w opisach gier, które na "wynalazkach" się wieszają,
    > wywalają albo nie działają. W cholerę opisów i większość na MTK.

    Daj jakis konkret.

    Tylko ... jesli gra wymaga jakiegos akceleratora graficznego, ktorego
    MTK nie ma, to mnie wcale nie dziwi, ze gra nie zadziala.
    Widzialy galy co kupowaly :-)

    Ewentualnie ... MTK akcelerator niby ma, ale jakis niekompatybilny.
    Czy tylko powolny. Tez mozliwe.
    Ale ... czy mapy google korzystaja z takiego akceleratora, i to na
    etapie szukania trasy?

    > Nie wiem, ich pytaj albo guglnij głębiej, jeśli Cię temat interesuje.

    No wlasnie przeczytalem "about us" i nie wiem :-)
    Tak czy inaczej - wcale mnie nie zdziwi, ze jakas "grupa amatorow" bez
    dobrego dostepu do dokumentacji i wsparcia producenta ma problemy z
    posadzeniem systemu.

    > Poczytaj sobie fora z grami. Inną sprawą jest, że w sklepie Play
    > niektóre apki nie są dostępne dla danego modelu telefonu i wcale nie
    > chodzi o wersję Andka. Właśnie różnice w hardware ale musisz szukac
    > głębiej, żeby to dostrzec.

    A mapy googla sa dostepne, wiec to nie to :-)

    > Ja zakładam a nie daję 100%, że reset pomoże, bo od tego bym zaczął ale
    > skoro wiem, że MTK potrafią takie numery walić to wspominam.

    No i zdaje sie kiedys resetowalem, i pomoglo, a wczoraj znow nie
    dziala. Pomaga nawet ubicie aplikacji - ale ubicie, nie zwykle
    zakonczenie, ktore w Androidzie jest zreszta bardzo podejrzane.

    > Brak wyboru w menu chyba, już nie pamiętam dokładnie. Na pewno nie
    > działa jednak ikonka (obrazek) od pokazywania ograniczeń prędkości.

    Ta ikonka to osobny problem. Pamietam jak mi znikla.
    I pojawiala sie. Zalezalo chyba od zoomu mapy - musial byc odpowiednio
    duzy. I jak widac nie procesor winien :-)

    Znikla na samsungu, wiec to nie jest wina MTK :-)

    > Wiem, że sprawdzałem wersje i na smartfonie mam tą samą ale działa
    > poprawnie. Oczywiście inny Andek bo tablet ma chyba 5 a telefon 10.

    No ale skoro sa rozne wersje w zaleznosci od systemu i moze hardware,
    to moze moga miec te same numerki, a byc calkiem inne :-)

    Ja o takim calkiem naturalnym zjawisku: byl np kiedys Android 4,
    piszesz program, program dziala dobrze, ale przychodzi Android 5, 6,
    7, 8, ... cos sie zmienia, cos dochodzi, cos odchodzi, program trzeba
    "unowoczesnic" ... i masz dwie wersje - stara i nowa.
    Po czym nowosci wprowadzasz w nowej, a w starej ... kiedys trzeba
    powiedziec "dosc", nie bedziemy tracic czasu i pieniedzy na zmiany w
    starej wersji, bo kilku klientow nie potrafi sie oderwac od swoich
    staroci ..
    Ba - przy janosiku, co to za klient, ktory nie placi :-)

    J.