    From: io <i...@o...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dzień bez ICE
    Date: Thu, 18 Jul 2024 13:51:11 +0200
    <v78etd$sg2$2@news.chmurka.net> <v78h8l$v96$1@news.chmurka.net>
    <q44thhtppyyt$.ki1s2tvrcfqh.dlg@40tude.net>
    <v7a65g$eoj$1@news.chmurka.net> <v7al04$sa3$1@news.chmurka.net>
    <8zdi5jmx4yqh$.fl2t53cbxmn4.dlg@40tude.net>

    W dniu 18.07.2024 o 11:07, J.F pisze:

    > 36-37
    >
    > Fakt, ze w zamkniętym samochodzie na słoneczku, to temperatura może
    > podskoczyc do 80C. I wtedy otwarte okna duzo dają. Ale nie tyle,
    > co klima :-)

    Okna dają tyle ile dają. Jest jakiś przepływ powietrza i tyle. Jak masz
    małą szybkę a kubaturę dużą to Ci ta szybka nic nie da. Jak pół boku
    jedną szybą otwierasz a pojemności kabiny niewiele, tak jak w Twizy, to
    nie ma sensu robić tego klimą.

    > Kolejna sprawa to chlodzenie przez parowanie, czemu sprzyja przepływ
    > powietrza. I tu kabriolet wygrywa.
    >
    > Ale jak masz klimę, to organizm nie musi się tak chłodzic.

    Ale on w ogóle nie musi się chłodzić, zawsze ma tyle samo, 36,6. Jak na
    dworze jest 45, albo słońce operuje to też przecież działa. Czym innym
    jest odczucie ciepła, że jak Ci wokół ciała robi aureola to nie czujesz
    by w ogóle było chłodniej i jak Ci tę aureolę zdmuchuje przy nawet
    minimalnym ruchu powietrza to czujesz się komfortowo. Dlatego problem
    "chłodzenia" masz w domu i w samochodzie z zamkniętymi szybami a jak
    otworzysz dach w kabrio albo wyjdziesz z domu na zewnątrz to problemu
    nie ma mimo, że nawet Ci słonko przygrzewa. Kabrio nie każdy ma, ale po
    ulicach ludzie chodzą i nie wymyślają, że klimy brak. W domu już
    wymyślają bo powietrze stoi. Dla samochodu też może mieć znaczenie
    klima, ale jak jedziesz pół dnia a tu mowa o ... Twizy.

    > Szyby jest sens:
    > -uchylic na parkingu - bedzie przepływ powietrza, to będzie we wnetrzu
    > chlodniej. Ale uwaga na deszcze.
    >
    > -otworzyc na początku jazdy, żeby wychłodzic szybko wnętrze do tych
    > +30.

    Ble ble ble.

    > Ale tak w kabriolecie czy szyberdach?

    Po kolei było, najpierw o dachu itd

    > Mały szyberdach tak szybko wnętrza nie wychłodzi.

    Ale szybciej wychłodzi niż taka sama szyba z boku więc warto go rozważyć.

    > A potem trzeba zamknąc, i właczyc klimę, bo 30 to nadal za dużo :-)

    > No chyba, ze klima wydajna.

    > Zasieg 70km. A przedkość niewielka, to godzinę-dwie :-)

    No jak niewielka? Normalna miejska. Mniej niż 50/h się raczej nie jedzie
    chyba, że w korku, więc co najwyżej godzina. Ale godzina to max a krzywą
    częstości różnych dystansów jaką masz? To nawet nie będzie pół godziny!

    > Otwarte szyby halasują i przy 100km/h, a nawet mniej.

    A silnik twojego smroda nie hałasuje czasem bardziej? Ja pisałem o
    szumie powietrza. Jechałeś kiedyś kabrio 200/h z otwartym dachem? Więc
    Ci piszę jak jest bo tego doświadczyłem i nie musisz spekulować. Możesz
    sobie uważać, że problem jest gdzie indziej, ale to tylko uważanie.