eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaDyski twarde o dużej pojemności do przechowywania danych - problema! › Re: Dyski twarde o dużej pojemności do przechowywania danych - problema!
  • Data: 2011-03-08 18:20:52
    Temat: Re: Dyski twarde o dużej pojemności do przechowywania danych - problema!
    Od: "sofu" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Górski Adam" <gorskiamalpa@wpkropkapl> napisał w wiadomości
    news:4d763249$0$2508$65785112@news.neostrada.pl...
    --------> Z dobrze poinformowanych źródeł wiem że dysk wykonuje sobie takie
    > odświeżanie danych w tle - przynajmniej jeżeli zajdzie taka potrzeba.
    > Chodzi tutaj prawdopodobnie o te najbardziej pojemne dyski z "zapisem
    > prostopadłym" czy jakoś tak - nie znam dokładnie fizycznej strony tego
    > zagadnienia.
    >
    > Wiem jednak że od strony firmwaru dysk monitoruje rzadko używane dane i w
    > przypadku ryzyka utraty danych - odczytuje i zapisuje je ponownie.
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > Adam

    -------

    A ja spotkałem się z tym, że w nieużywanym przez kilka lat dysku o
    pojemności kilkudziesięciu gigabajtów dane, które były tam zgromadzone
    częściowo były nie do odczytania. I nie chodziło tu o bad sektory. Dla tego
    teraz chucham na zimne.
    A co do nagrywania dysków CD-R to owszem nagrywałem i mam cos około 1500
    sztuk zgromadzonych w "procesie życia". Pomijając koszty zakupu płyt, kłopot
    z ich wypalaniem, straty czasu na to, to ilość miejsca jakie zajmują jest
    imponująca.A miejsca na przechowywanie płyt nie mam (pewnie jak większość)
    zbyt wiele.
    Dopóki czegoś nie wynajdą lepszego niż dyski twarde, jestem skazany na nie.
    Dałem już sobie spokój z wypalaniem płyt chyba, że jest cos bardzo cennego
    do przechowania.
    O płytach DVD się mówi, że maja krótki czas żywotności więc odpadają. Z
    danymi na dysku da się coś zrobić w kierunku ich odświeżenia, a z płytami o
    ile nie są wielokrotnego zapisu już nie. Można co kilka lat kupować następne
    płyty i bawić się tygodniami w ich przegrywanie.

    pzdr. Janusz