  • Data: 2016-09-20 18:03:57
    Temat: Re: Dyski coraz wolniejsze?
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 19.09.2016 o 13:23, s...@g...com pisze:

    > Aby ukrócić zbytnie filozofowanie napisz co dokładnie robisz z tymi
    > duzymi plikami. Bo jak widzisz nie da się jednoznacznie powiedzieć
    > czy ci sie dysk sshd spisze czy nie.

    To już napisałem. Generalnie chodzi o edycję grafiki. Więc wielokrotnie,
    co powiedzmy 10 minut zapisuję zmiany. Plik sięga czasem 3 GB.

    > Alternatywnie możesz po prostu dokupic duuuużo ramu. Pliki będą
    > siedzieć w buforach i tyle. Szybciej niż to nie będzie.

    A to jest myśl! Czy da się sprawdzić jakość lub wpłynąć na system co do
    ilości RAM na bufor?

    > A jak się uprzesz na hdd/sshd to po prostu kup najszybszy jaki
    > znajdziesz wg benchmarków z sieci.
    >
    > Jak kupisz przez internet to możesz zwrócić po 14 dniach.

    O ile go nie rozpakuję = nie nosi śladów użytkowania :-)

    > Feler z sshd jest taki że zazwyczaj tej pamięci tam nie ma dużo. I
    > te twoje pliki moga się w niej nie zmieścić. Więc i tak ciagle
    > będziesz czytać je z talerzy a nie z flasha na tym dysku.
    > Zazwyczaj ilośc tego flasha to 8-16GB. To tak sobie. Pliki 2-3GB sie
    > zmieszczą. Ale tylko 2-3 sztuki. Jak pracujesz z większą ilością to
    > ten flash zostanie wymieciony i będziesz czytać dane z talerzy.

    Pracuję z większą ale w systemie 1-2dni na zabawę z 1 plikiem.

    > Do tego tanie to one nie są. IMHO lepiej kupić nawet 120GB ssd i na
    > nich pracowac komfortowo.

    Też dobra myśl. W zasadnie mam jako systemowy SSD (Samsung 840 Pro) więc
    mogę spróbować w ten sposób. Tam transfery sięgają 550M.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek