  • Data: 2016-09-20 21:04:45
    Temat: Re: Dyski coraz wolniejsze?
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 20 września 2016 18:16:47 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
> [...]
    Jak dalsze operacje dyskowe to będzie kiepsko bo aktualne sie jeszzce toczą więc
    kolejne będą się wlec. Jak inna aktywność to nie, bo zapisy se lecą w tle a user robi
    coś bezdyskowego.

    > Racja! Szczególnie, że ja nie kopiuję plików lecz zapisuję je z poziomu
    > aplikacji graficznej. Nie wiem co ona robi. Być może podczas "save" coś
    > odczytuje równocześnie w pliku, przestawia jego fragmenty itd. Cholera
    > wie...

    Mysle ze robi troche odczytów. Ale raczej niewiele.

    Zrób tak:
    Kup sobie ssd 128-256GB.
    Wyjdzie cie to pi*oko 150-300PLN.

    Jak zaczynasz prace z plikiem - kopiujesz go sobie na ssd.
    Otwierasz i pracujesz.
    Ten plik w momencie wrzucania na ssd i tak zostanie w ramie. Więc nic nie tracisz. Bo
    i tak musiał byś go wczytać do programu graficznego.
    Kopiowanie pójdzie bardzo szybko bo dysk hdd 1TB (czy 2TB) bedzie czytac
    sekwencyjnie.

    Pracujesz z nim i masz spokojnie szybkie transfery.

    Na koniec kopiujesz plik z ssd na hdd. Też pójdzie szybko bo leci z buforów ram na
    hdd.

    Buforów nie masz jak kontrolować. System sam o to dba aby wyrzucać z ramu rzeczy
    niepotrzebne.
    Kiedyś miało sens kopiwanie przez wtyczki do totalcommandera które kopiowały plik do
    ram a potem do docelowego miejsca. Dzieki temu głowice tyle nie latały i kopiowanie
    było szybkie.
    Ale dziś chyba to tylko dla małych plików jest potrzebne no i tylko jak kopiujesz w
    obrębie jednego dysku.

    Kup mały ssd i korzystaj jako dysk roboczy.
    End of story :)