  • Data: 2016-09-20 21:11:36
    Temat: Re: Dyski coraz wolniejsze?
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 20 września 2016 18:04:00 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    > A to jest myśl! Czy da się sprawdzić jakość lub wpłynąć na system co do
    > ilości RAM na bufor?

    Sprawdzić można w managerze zadań. Tam jest pozycja która mówi ile pamięci jest na
    cache i bufory dyskowe.
    Możesz sobie podejrzeć jak sie zmienia.

    > Pracuję z większą ale w systemie 1-2dni na zabawę z 1 plikiem.

    No to w sumie sshd powinien dać radę. Bo ten plik sie zmieści w flashu sshd.
    Ale feler jest taki ze ten flash będzie miał relatywnie duzo cykli zapisu.
    Może szybko paść. trudno ocenić.

    > Też dobra myśl. W zasadnie mam jako systemowy SSD (Samsung 840 Pro) więc
    > mogę spróbować w ten sposób. Tam transfery sięgają 550M.

    Jesli zdecydujesz sie na ssd to pamietaj o jednej sprawie:
    Backupy.
    O ile hdd padają powoli i zazwyczaj jakoś się daje to wykryć o tyle ssd pada nagle. I
    to nagle oznacza nagle czyli ułamek sekundy.
    Dlatego backupy są ważne.

    Jak dokupisz tyle ramu aby ci sie plik w nim zmieścił to zapis będzie bardzo szybki.
    Ale musisz pamiętać o tym że mimo że zapisałeś i zamknąłeś program to zapis jeszcze
    leci na dysk.
    Jak zamkniesz komputer to nic sie nie stanie.
    Ale jak w między czasie prądu zabraknie to plik bedzie uszkodzony.

    tak czy siak zalecam ssd i pracę na nim jako na dysku roboczym.