    From: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Dysk zewnetrzny USB2 - dobry i tani
    Date: Tue, 21 Sep 2010 11:24:03 +0200

    W dniu 20-09-10 23:23, Bingo pisze:
    > Pełna zgoda, właśnie to napisałem - u mnie działa bez dodatkowego
    > zasilania, ale czy u autora wątku będzie tak samo - tego dowie się dopiero,
    > gdy podłączy konkretny dysk do swojego sprzętu.
    > Pewnie najlepiej byłoby pożyczyć od kogoś jakiś dysk, wypróbować i jeśli
    > zadziała to kupić identyczny.
    Piszecie Koledzy ważne i mądre rzeczy, ale niestety nie całkiem na
    temat. Sęk w tym, że autor wątku nie pytał o to, czy dysk zadziała u
    niego czy nie z powodu wydajności prądowej portu USB i sprawa - skądinąd
    ważna - nie jest tematem tego wątku. Problem zasilania dotyczy wyłącznie
    tego, że dysk musi być zasilany przez USB, a nie inaczej. Tak więc
    przypominam - chodzi o dysk, na którym będzie nagrywany materiał
    audio/video. Dysk nie powinien mieć agresywnych mechanizmów oszczędzania
    energii itp., które mogłyby zakłócić proces zapisu, czy wysyłać sygnały,
    które tuner zinterpretuje jako odłączenie urządzenia itp. Dysk będzie
    podłączony na stałe do tunera, co przekłada się na kilka godzin ciągłej
    aktywności. Dysk nie musi mieć więcej niż 250-320 GB. Ważna jest też
    cena, więc np. 4x większa pojemność za 30% większą cenę nie jest w tym
    przypadku atrakcyjne.
    pzdr.
    f.