eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetDysk twardy padł. Czy zmiana elektroniki to bardzo skomplikowana sprawa? › Re: Dysk twardy padł. Czy zmiana elektroniki to bardzo skomplikowana sprawa?
  • Data: 2013-09-15 13:29:17
    Temat: Re: Dysk twardy padł. Czy zmiana elektroniki to bardzo skomplikowana sprawa?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 15.09.2013 08:57, M...@g...com pisze:
    > Właśnie zakupiłem pjemny dysk, żeby powrzucać na niego wszystko
    [ciach]
    > Oczywiście na tym dysku są ważne dla mnie rzeczy i dlatego mam pytania:

    Duuuuuuuuuży błąd.

    Ważne rzeczy należy przechowywać w co najmniej dwóch fizycznie odrębnych
    miejscach.

    > 1) czy zmiana elektroniki jest skomplikowana
    > (ja nie jestem w temacie, ale mam kumpli elektroników),

    Teoretycznie nie, ale obecnie raczej gucio daje.

    > 2) czy kupując "dawcę" elektroniki muszę się kierować
    > tylko modelem ST3250824AS, czy również innymi rzeczami
    > takimi jak oznaczeniem firmware 3.ADH czy datą produkcji 07123?

    W obecnych dyskach jest raczej niskie prawdopodobieństwo, że po nawet
    maksymalnie bliskim przeszczepie ruszy. Za to istnieje ryzyko, że
    zniszczy istniejące dane.

    > 3) Czy jest ktoś tutaj z 3miasta, kto by ewentualnie coś takiego zrobił?

    Nie wiem jak w Trójmiejście, ale w okolicy Warszawy jakieś 2 lata temu
    odzyskanie danych z dysku z uszkodzonym pozycjonerem głowicy wyniosło
    około 3 tysięcy złotych.

    Jeśli to tylko kwestia elektroniki pewnie będzie to tylko kwestia paru
    stówek.