  • 1. Data: 2011-09-29 18:53:04
    Temat: DxO pomierzyło nowego Nikona J1.
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    DxO zachwala nowe Nikoniki jako główne wydarzenie dopiero co
    rozpoczętej jesieni - zdążyli już pomierzyć J1, mimo że w kolejce wciąż
    czeka kilka "tradycyjnych" ;) mirrorlesów.

    Nie jest źle, biorąc pod uwagę rozmiary matrycy (8,8 x 13,2 mm i
    10,4 Mpix), ale cudów oczywiście nie ma się co spodziewać - po
    przeliczeniu wg zasad mojego rankingu dla reporterki (zdjęcia z ręki w
    świetle zastanym) uzyskuje 37,5 pkt., co plasuje go na poziomie
    najgorszych matryc 4/3: Oly E510 i Panasów: G1 i G10.

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 2. Data: 2011-09-29 20:08:09
    Temat: ...Oraz V1.
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    Zmylili mnie, bo pomierzyli, a jeszcze nie wciągnęli na listę.

    Wyżej pozycjonowany V1 (ciekawe komu bardziej się kojarzy z bombami
    V1? ;) uzyskał wynik 36,4 pkt. - śladowo słabiej od J1.

    Postęp technologiczny pozwolił dogonić najsłabsze wyniki matryc
    o powierzchni prawie dwa razy większej, choć trzeba przyznać, że cała
    klasa 4/3 trzyma dość jednolity poziom (tj. postęp technologiczny zużywa
    się tu głównie na nabijanie matrycy pikselami :) i te najlepsze 4/3
    wcale aż tak daleko nie uciekły. ;)
    http://www.flickr.com/photos/plrecfotocyfrowa/571408
    7010/in/photostream/

    Myślę, że można uznać, iż Nikoniki1, to będzie jakościowo, tak
    powiedzmy, pół półki poniżej u4/3.

    [mr.]

  • 3. Data: 2011-09-29 20:37:09
    Temat: Re: DxO pomierzyło nowego Nikona J1.
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    I jeszcze sampelek na ISO 6400:
    http://216.18.212.226/PRODS/NIKONJ1/FULLRES/J1hSLI64
    00NR1D.JPG

    Który wyraźnie odzwierciedla różnicę w stosunku do niedawno tu
    rozpatrywanych "remisowych" D90 i a77 na tej samej czułości. Różnicę
    odpowiednią do dystansu dzielącego ich pozycje w rankingu - prawie dwa
    razy mniej punktów, czyli trzeba porównywać do czułości o połowę
    niższej. I faktycznie teraz już może konkurować z tamtymi (ale na ISO
    6400):
    http://216.18.212.226/PRODS/NIKONJ1/FULLRES/J1hSLI32
    00NR1D.JPG

    [mr.]

  • 4. Data: 2011-10-04 15:15:11
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    > odpowiednią do dystansu dzielącego ich pozycje w rankingu - prawie dwa
    > razy mniej punktów, czyli trzeba porównywać do czułości o połowę

    przestalbys sie wyglupiac i pisac glupty.
    mnie tam wszystko jedno jaki ranking sobie liczysz ale a noz znajdzie
    sie ktos kto uwierzy i po co robic naiwnych w bambusa.
    juz pisalem dzielenie czegos tam przez powierzchnie matrycy w celu
    porownawczym jest szczytem delkatnie mowiac " nierozwagi " - choc
    cisna sie same na klawiature mocniejsze okreslenia.
    wielkosc powierzchni matrycy to nic innego jak uzysk energetyczny.
    a w czasie naswietlania to uzysk mocy - czyli calkowita moc jaka
    dostarczy matryca, szalenie wazna i cenna wlasciwosc - a Ty dzielisz
    cos tam przez ta moc.
    to tak jakbys porownywal szybkosci maksymalne samochodow dzielac je
    przez moc silnika.
    porownajmy:
    maluch - max 110kmh , 26 kM 110/26 =4,2 ( po przeliczeniu do SI
    jednostka bedzie watometer/sekunde kwadrat , hi , hi , hi jak to
    ladnie brzmi )
    ferrari - max 359 kmh , 430 kM 359/430 = 0,8

    a wiec maluch w takim rankingu jest ponad 5 razy lepszy od ferrari.

    mozna sobie wszystko przeliczac , byloby dobrze rozumiec co sie
    liczy i wyciagac z tego wlasciwe wnioski.