  • 1. Data: 2011-09-30 15:03:41
    Temat: Przyzwoity kompakt z makro (ważne!) do ok. 1500zł
    Od: Szymon Kret <s...@g...com>

    Witam

    poszukuję niedużego, lekkiego kompaktowego aparatu z przyzwoitym
    makro. Nie chcę bezlusterkowców, nie chcę lustrzanki. Optyka
    niewymienna.
    Mogę prosić o poradę w tej kwestii?
    Generalnie najchętniej bym wziął Fuji HS10 lub HS20, ale nie spełnia
    wymogów bycia aparatem kompaktowym - jest za duży.
    Jakieś sugestie?
    Z góry dziękuję.

  • 2. Data: 2011-09-30 15:35:38
    Temat: Re: Przyzwoity kompakt z makro (ważne!) do ok. 1500zł
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    Dnia Fri, 30 Sep 2011 08:03:41 -0700 (PDT), Szymon Kret napisał(a):

    > poszukuję niedużego, lekkiego kompaktowego aparatu z przyzwoitym
    > makro.

    Moim zdaniem jeśli kompakt do makro to lepiej dokupić jakiś makrokonwerter
    (np. Raynox DCR-250) i robić zdjęcia na większych ogniskowych niż patrzeć
    jaki aparat ma tryb makro. Zależy jeszcze jakie makro chcesz robić, przy
    dużej skali przyda się też dyfuzor do wbudowanej lampy no i dobry ekran lub
    dobry wizjer, żeby dobrze widzieć gdzie jest ostrość. Ważne też, żeby dało
    się zamocować konwerter bezspośrednio na gwint filtrów albo za pomocą
    jakieś tulejki.

    --
    Krasnal

  • 3. Data: 2011-09-30 15:44:47
    Od: Reynevan <r...@g...pl>

    Olympus XZ-1 ? Ma makro 1cm

    --
    A wówczas Midianici naprzód ruszyli do Ram Gilead w Kadesh Bilgemeth,
    wzdłuż Shor Ethra Regalion, do domu Gasha-Bila-Bethuela-Bazdy, tego, co

  • 4. Data: 2011-09-30 15:55:53
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-09-30 15:35:38 +0000, Krasnal <k...@o...pl> said:

> [...]
    > dobry wizjer, żeby dobrze widzieć gdzie jest ostrość. Ważne też, żeby dało
    > się zamocować konwerter bezspośrednio na gwint filtrów albo za pomocą

    Tak tak, Dyfuzor konwerter tulejki pierdy itd.
    I z małego aparatu robi się lustrzanka.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2011-09-30 16:19:27
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    Dnia Fri, 30 Sep 2011 17:55:53 +0200, JA napisał(a):

    > Tak tak, Dyfuzor konwerter tulejki pierdy itd.
    > I z małego aparatu robi się lustrzanka.

    No niestety. Niektórych zdjęć w dużej skali nie zrobisz samym kompaktem z
    trybem makro bez względu na to z ilu cm. Jeśli obiektyw w kompakcie ma
    gwint na filtry to sam konwerter niewiele go przedłuży a sporo pomoże w
    skali odwzorowania i rozmyciu tła. Tylko właśnie nie wiem o jaki rodzaj
    makro autorowi chodziło ;).

    --
    Krasnal

  • 6. Data: 2011-09-30 16:37:22
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Olympus XZ-1 ? Ma makro 1cm

    A ja mam ciut dluzszego i co z tego?

  • 7. Data: 2011-09-30 16:50:53
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-09-30 16:19:27 +0000, Krasnal <k...@o...pl> said:

> [...]
    > trybem makro bez względu na to z ilu cm. Jeśli obiektyw w kompakcie ma
    > gwint na filtry to sam konwerter niewiele go przedłuży a sporo pomoże w

    Przy makro nie ma problemu z rozmyciem tła, raczej jest problem z małą GO.

    > Tylko właśnie nie wiem o jaki rodzaj
    > makro autorowi chodziło ;).
    No właśnie.
    Jest mnóstwo zastosowań makro "biznesowych", gdzie istotne jest, żeby
    aparat zmieścił się w kieszeni i potrafił sfotografować mały detal,
    lepiej niż komórka.

  • 8. Data: 2011-09-30 17:19:43
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-09-30 17:44, Reynevan pisze:

    > [...]
    > Olympus XZ-1 ? Ma makro 1cm

    I co z tego, ze od 1cm? A przy jakiej ogniskowej? Jeśli przy najkrótszej
    - to mimo, ze z 1 cm to będzie bardzo kiepskie makro. Mam w domu
    kompakt, który ma makro od 0cm. I użyłem tego raz - dla ciekawości by
    zobaczyć czy paprochy na przedniej soczewce wyjdą ostre - i wyszły. Ale
    użyteczne to nie jest - nie ma jak oświetlić motywu a mimo małej
    odległości skala wcale nie jest powalająca.
    Często aparat robiący makro z większej odległości, ale przy dłuższej
    ogniskowej potrafi wypełnić kadr znacznie mniejszym motywem, niż aparat
    z 'super makro od 1cm' ale działającym przy najkrótszej ogniskowej.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 9. Data: 2011-09-30 17:45:14
    Od: " " <k...@g...pl>

    Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl> napisał(a):

> [...]
    > ogniskowej potrafi wypełnić kadr znacznie mniejszym motywem, niż aparat
    > z 'super makro od 1cm' ale działającym przy najkrótszej ogniskowej.

    To super makro 1cm u producentow-handlarzy to jest to samo co np. 10-cio
    krotny zoom, gdy sie okazuje ze "szeroki" kat zaczyna sie od 38mm.
    Pozdrawiam StaM

  • 10. Data: 2011-09-30 18:06:03
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    W dniu 2011-09-30 17:03, Szymon Kret pisze:
> [...]
    > Generalnie najchętniej bym wziął Fuji HS10 lub HS20, ale nie spełnia
    > wymogów bycia aparatem kompaktowym - jest za duży.

    olympus XZ-1

    Wojtek

    --
    polecam stronę: www.nartyrowery.pl
    największy sklep ze sprzętem narciarskim i snowboardowym