-
1. Data: 2011-10-07 19:58:50
Temat: Duży, tani i o konstrukcji cepa
Od: Skimir <p...@M...onet.pl>
Witam
Rozglądam się za samochodem, który spełni kilka (może sprzecznych
oczekiwań).
1. Duży, zarówno w przedziale pasażerskim jak i w bagażniku choć chętnie
coś z sedanów a nie kombi.
2. Silnik 1.8 - 2.2 o prostej konstrukcji tak aby dobrze współpracował z
instalacją LPG.
3. Możliwie mało elektronicznych bajerów oraz prosta konstrukcja
mechaniczna tak aby można było go łatwo serwisować we własnym zakresie.
4. Duża odporność na korozję (walki z nią zawsze przegrywałem) oraz
odporność na nasze warunki drogowe.
4. Cena - tak do około 15tyś bym się chciał zmieścić ze wszystkimi
opłatami okołozakupowymi.
Swego rodzaju wzorem jaki tutaj bym postawił jest mój passat B3 z
silnikiem 1.8RP + LPG.
Samochód jest z 1990 roku, ja jeżdżę nim od 7 lat, zrobiłem 200tyś km
(ile było wcześniej to nie wiem bo stan licznika jest wiadomo...) Cały
czas na LPG i w zasadzie to nigdy mnie nie zawiódł w trasie. Przez cały
okres jedyną poważniejszą awarią była nieszczelność uszczelki pod
głowicą (w tym roku). Poza tym praktycznie sama eksploatacja, czyli
łożyska w kołach, elementy zawieszenia, amortyzatory. No może jakieś
minimalne problemy z elektryką w postaci przerwanych kabli w klapie
bagażnika. Koszty eksploatacji niewielkie bo spalanie 8-11l/100 (LPG)
koszt wymiany elementów metalowo gumowych zawieszenia, sworzni, końcówek
drążków skupiał się głównie na cenie ustawienia geometrii kół poza tym
można było taki serwis robić na podwórku :-)
Niestety czas mojego d...wozu dobiega kresu. Zaczyna rzucać się na
poważnie korozja a wykorzystanie go do celów realizacji budowy domu
istotnie zmniejsza walory estetyczne. :-(
Coby nie było u mnie chyba będzie i tak mieć dożywocie bo silnik ciągle
bez problemu, nie dolewam ani grama oleju pomiędzy wymianami.
No i tu pytanie? Jakiego wybrać następcę zgodnie z parametrami na
początku postu?
Nie zależy mi specjalnie na jakimś luksusie (pasek B3 spełniał moje
potrzeby wystarczająco), no może przydałaby się klimatyzacja i jakby był
trochę cichszy w środku. Dynamika pojazdu też wystarczy podobna, byle
nie niższa (jak potrzebuję wrażeń związanych z przyspieszeniem i
prędkością to sobie motocykl z garażu wyciągnę). Stylistyka na zewnątrz
i wewnątrz ma drugorzędne znaczenie.
Przeglądam różne ogłoszenia i co mi się nasuwa to:
- jakieś starsze volvo (to kanciaste)
- skoda oktavia z silnikiem 1.8
- starsze mercedesy w rocznikach adekwatnych do ceny
- passat B4 z końcówki produkcji (tyle, że to już i tak będzie dosyć
stary samochód)
W tych propozycjach oczywiście można znaleźć samochody o różnych cenach.
Pytanie czy lepiej dać 15tyś i mieć w miarę "nową" skodę czy 10tyś za
starsze kanciaste volvo, a może nieśmiertelny W124.
Wiem, że w samochodach z końcówki lat 90tych to raczej bez elektroniki
się nie obejdzie ale może z jak najprostszą.
Jakie macie sugestie? Może warto zwrócić uwagę na jakieś inne marki?
--
M.
-
2. Data: 2011-10-07 20:19:09
Temat: Re: Duży, tani i o konstrukcji cepa
Od: koziel <k...@w...pl>
Witam!
Jezeli jestes zainteresowany Skoda Octavia - to posiadam zadbany
egzemplarz wlasnie z silnikiem 1.8 125KM, klimatyzacja itp. Ale po
szczegoly zapraszam na priv mailowo lub gg 5767314.
Pozdrawiam,
Emil.
-
3. Data: 2011-10-07 20:23:21
Temat: Re: Duży, tani i o konstrukcji cepa
Od: kamil d <k...@t...pl>
W dniu 2011-10-07 19:58, Skimir pisze:
> Może warto zwrócić uwagę na jakieś inne marki?
Chevy Evanda? Chyba spełnia założenia, niestety jest to skrajnie
obrzydliwe auto.
--
kamil d
-
4. Data: 2011-10-07 23:14:54
Temat: Re: Duży, tani i o konstrukcji cepa
Od: TM <t...@e...pl_I_HATE_SPAM>
Skimir pisze:
> [...]
> Jakie macie sugestie? Może warto zwrócić uwagę na jakieś inne marki?
>
>
Może Peugeot 406?
--
TM
-
5. Data: 2011-10-08 00:18:23
Temat: Re: Duży, tani i o konstrukcji cepa
Od: Maciek <d...@p...onet.pl>
Dnia Fri, 07 Oct 2011 20:23:21 +0200, kamil d napisał(a):
> Chevy Evanda?
A to nie to samo co Espero?
--
Maciek
Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio
-
6. Data: 2011-10-08 04:07:02
Temat: Re: Duży, tani i o konstrukcji cepa
Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>
Powitanko,
> - jakieś starsze volvo (to kanciaste)
Kanciaste to byly z serii 7x0 i 9x0, nieco mniej kanciaste 850 i v70 w
pierwszej wersji. Te pierwsze elektroniki za wiele nie mialy, ale czy ja
wiem, czy to taka zaleta. To nie auto na "f", elektronika dziala.
Moj v70 "jedynka" diesel czasem na budowie robi, zaladowalem do niego
kiedys pol tony kafelkow i pojechalem radosnie do domu. W domu
przeczytalem, ze dopuszczalne obciazenie jest... 300kg;-)
Autko z 98 r, jedyne nieco zardzewiale elementy, to kolektor wydechowy i
wahacze. Z elektronika jest tak, ze w takim 850 mozesz sobie sam
wymrugac bledy, w moim v70 czesc bledow mozna zobaczyc tylko na kompie
serwisowym niby OBD II, ale tylko dla silnika, w nowszych v70 jest juz
pelne OBD II i mozna wszystko zobaczyc/ustawic.
Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->:
> (moje imie.[kropka]nazwisko, ten_smieszny_znaczek)gmail.com
-
7. Data: 2011-10-08 09:36:37
Temat: Re: Duży, tani i o konstrukcji cepa
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2011-10-07 19:58, Skimir pisze:
> Witam
Volvo 7x0, 9x0.
Audi 100C4/ A6C4 najlepiej z silnikiem 2.8 AAH (ma troche bajerów ale
naprawdę solidne auto, do tego napęd AWD z torsenem) solidne
zabezpieczenie antykorozyjne (pod warunkiem że są oryginalne blachy i
lakier a nie klepane i malowane)
Passata B4 odpuść, to przereklamowane padło, tandetnie wykonane i
nadzwyczaj drogie.
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis
-
8. Data: 2011-10-09 03:27:43
Temat: Re: Duży, tani i o konstrukcji cepa
Od: venioo <p...@o...eu.WYTNIJTO>
W dniu 2011-10-08 09:36, Lewis pisze:
> W dniu 2011-10-07 19:58, Skimir pisze:
>> Witam
>
> Volvo 7x0, 9x0.
> Audi 100C4/ A6C4 najlepiej z silnikiem 2.8 AAH (ma troche bajerów ale
> naprawdę solidne auto, do tego napęd AWD z torsenem) solidne
> zabezpieczenie antykorozyjne (pod warunkiem że są oryginalne blachy i
> lakier a nie klepane i malowane)
>
> Passata B4 odpuść, to przereklamowane padło, tandetnie wykonane i
> nadzwyczaj drogie.
>
100 C4 2.3 z LPG jakby interesowala to bede niedlugo sprzedawal, bo
kombi potrzebuje :)
--
venioo
gg:198909
Sprzedam Ducato MAXI 2,5d '98
-
9. Data: 2011-10-09 10:02:17
Temat: Re: Duży, tani i o konstrukcji cepa
Od: Skimir <p...@M...onet.pl>
Co sądzicie o mercedesach. W tej cenie można coś szukać z rocznika 1996
- 1997 (może cit nowszy) np W200, 210.
--
M.
-
10. Data: 2011-10-09 13:59:03
Temat: Re: Duży, tani i o konstrukcji cepa
Od: Dariusz Malik <d...@o...pl>
W dniu 2011-10-09 10:02, Skimir pisze:
> Co sądzicie o mercedesach. W tej cenie można coś szukać z rocznika 1996
> - 1997 (może cit nowszy) np W200, 210.
>
W210 ma zdecydowanie gorszą opinię od swojego poprzednika, W124 - tylko,
że to auto trzyma nadal cenę, za egzemplarz w bdb stanie trzeba zapłacić
sporo. W mercedesie nie płaci się za rocznik, tylko stan.