  • Data: 2010-03-20 22:53:33
    Temat: Re: Duze powiekszenie - jak do prezentacji ?
    Od: Czornyj <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > To jest punkt wyjscia. Ja pytam jak wydobyłes kolor z tego wydruku.
    > Nie musisz odpowiadac. Wiem, ze nie probowales uznajac, ze hanemuhle photo rag
    > i super drukarka plus profil wystaczy.
    Stosując percepcyjny rendering chroma + i przestrzeń edycyjną, która
    nie przycina gamutu urządzenia wyjściowego.

    > Otoz ten papier jest fajny, ale... najlepiej kiedy uzywasz go po prostu do
    > drukowania grafik. Nawet hahnemuhle doszlo do takiego wniosku i wypuscil photo
    > rag ultra smooth, ktory poza gladsza powierzchnia ma rowniez gladszy rysunek.
    > Tak czy inaczej oba ze wspomnianych papierow daja kolor zgaszony... juz samo
    > nalozenie profilu w PS-ie to sugeruje (czego ukradkiem nie wspominasz;)
    > Papier ten wymaga werniksu. Werniks firmy h możesz sobie od razu odpuscic
    > poniewaz podkresla kolor w stopniu minimalnym. No a dalej trzeba pracowac, a
    > nie przepisywac ulotki firmy....
    Hahnemühle ma sześć ragów o różnym charakterze - to, do czego się one
    nadają to kwestia indywidualnych potrzeb. Dziwnym nie jest, że na
    Ultrasmooth barwy dostaną większego kopa, bo w porównaniu z Photo
    Ragiem dowalili mu więcej OBA. Werniks Hahnemühle służy zabezpieczeniu
    i ma być możliwie netrualny dla wydruku, a nie wyciągać barwy.
    Wyciągać barwy można lakierem błyszczącym, pytanie tylko po co wozić
    drewno do lasu - jeśli zależy nam na gamucie i kontraście, to lepiej
    użyć papieru powlekanego, zamiast paćkać...

    ...ale tego typu rozważania filozoficzne można ciągnąć w
    nieskończoność, a ja wracając do meritum sprawy pytam - co to wogóle
    ma do powiększeń wykonanych w procesie mokrym, które nawet na
    podłożach błyszczących się jak psu jajca nie mają barw tak wysyconych,
    jak wydruki na najmniej kontrastowych ragach?

    > Czyli jesli nalozysz tusz na porowaty papier to powierzchnia rowniez bedzie
    > porowata. I to jest fakt majacy znaczenie dla wydruku. Co z tego, ze wydruk na
    > teoretycznie plaskiej i rownej powierzchni bedzie jednolity, gladki i nie
    > porowaty jesli drukujesz na papierze, ktory jest porowaty?
    Sprawa jest jakby dość prosta - jak chcę wydruk porowaty, to kupuję
    porowaty papier, a jak chcę gładki, to kupuję gładki. Podłoży do druku
    jest sto i tysiąc - od sadystycznie wykalandrowanych na całkowitą
    megaglacę, po głęboko teksturane w prążki, wstążki, płócienka i
    gówienka. Do odbitek natomiast jest pięć podłoży na krzyż i
    praktycznie wszystkie mają swój odpowiednik w mediach do druku.

    > Mysle, ze to co cytujesz ma sens i z pewnoscia podperanie sie taka wiedza jest
    > zasadne. Problem pojawia sie kiedy zaczynasz praktycznie to wykorzystywac....
    > czytaj wiazesz papier, tusz i werniks.
    Ja specjalnie problemu nie widzę, ale tak naprawdę to nie jest rozmowa
    na internet, bo trzebaby zobaczyć o osiągnięcie jakiego efektu tak
    naprawdę chodzi - inaczej gada dziad o chlebie, a baba o niebie

    > Ale ja nie dyskutuję co jest lepsze. Co do samego wydruku mozesz mi wydrukwac
    > na photo rag ultra smooth (jesli masz drukarke z vivid magenta... modele bez
    > niej splaszczaja czerwony.. na tym papierze.. poza dopuszczalna wizualnie
    > granice) ja juz zrobie z nim co trzeba. Ile bierzesz?
    Mam Epsona z VM, ale nie bawię się w usługowe wykonywanie powiększeń
    wystawowych na wściekle drogich mediach (a już w szczególności
    matowych). Natomiast jeśli masz jakiś problem z uzyskaniem
    specyficznego efektu, to zapraszam, chętnie pogadam gratis.