  • Data: 2010-03-22 12:57:55
    Temat: Re: Duze powiekszenie - jak do prezentacji ?
    Od: Czornyj <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Przede wszystkim czym papier gladszy tym kolor dostaje wiekszego kopa. Zasada
    > stara jak swiat.
    W druku pigmentowym kolor dostaje kopa od bielistości i powleczenia
    podłoża - to, czy będzie ono gładkie, czy nie ma znaczenie
    marginalne.

    > Odpowiem. Bo papier matowy zapuszczony np. lakierem dostaje kolor inny niż
    > papier powlekany. Moim zdaniem o wiele lepszy, glebszy. Pytanie kolejne jaki
    > lakier uzyc. Odpowiedz. Kazdy lakier ktorym to zrobisz bedzie zly jednak da ci
    > pojecie o co chodzi. Najlepszym z lakierow bedzie odpowiedni akryl w sprayu,
    > ale wymaga on idealnie sztywnego podloza. Tego z kolei nie da sie utrzymac bo
    > papier pracuje.. itd itp
    > no i dalej, tworzywa sztuczne, zywice...

    > Chociaz jeden maly skok w bok. Prosze;)
    Dałem się zwariować i zafiksowałem wydruk na ragu werniksem akrylowym
    - aptekarska różnica, szkoda smrodzić. Nie wiem czym werniksowałeś te
    sweoje ragi, może zalanie ich na amen grubą warstwą błyszczącego
    lakieru dałoby trochę lepszy efekt. Tak czy siak na papierze
    powlekanym można uzyskać nieporównywalnie szerszą paletę.

    > Nie rozumiem dlaczego utknales przy odniesieniu odbitki do wydruku lub na
    > odwrot. Przeciez moim glownym postulatem bylo przyjecie do wiadomosci, ze
    > wydruk to wydruk, a odbitka to odbitka.
    Zgodzę się, że odbitka to odbitka a wydruk to wydruk (bo odbitka w
    porównaniu z wydrukiem to medium nader nędzne), natomiast konieczność
    werniksowania wydruków jest mz. mocno dyskusyjna. Wydruk można
    werniksować, by np. wydłużyć jego żywotność z 70, do 120 lat, ew.
    jeśli przewiduje, że będzie eksponowany w agresywnym środowisku.

> [...]
    > jako pewnej oferty, ktora nie koniecznie jest taka fantastyczna temu przeczy?
    > Mowie Ci, ze najlepszy papier jaki kupisz mozesz potraktowac jako wyjscie.
    > Dzieje sie tak wlasnie dlatego, ze wydruk to farba na papierze. Sami
    > producenci na bierzaco testuja i wypuszczaja copochwila nowe rozwiazania...
    > papiery, tusze, drukarki, werniksy.. I teraz mówisz mi zebym przyjmował to jak
    > owca idąca na rzez. A ja Ci mowie, ze ci faceci, z hanemuhle, arches, canson i
    > innych ilfordow sami pobuja i sami sie ucza. Bo maja na tyle jaj, lub na tyle
    Faceci z Hahnemühlów, Cansonów i Ilfordów to akurat dość niedawno się
    obudzili i nagle stwierdzili, że są w ciemnej dupie, bo świat drukuje
    na potęgę i coś z tym faktem trzeba począć. Wielkiej innowacyjności to
    u nich nie widzę - przykładowo baryt Ilford Gold Fibre Silk i Canson
    Infinity Baryta Photographique to praktycznie ten sam papier, tłuczony
    u tego samego podwykonawcy.

    > Juz mniej wiecej wiem co chce, a Ty tego nie masz wiec o czym tu gadac. Sam
    > gratis przeszedlem gehenne drukowania na rozmaitych papierach i wiem, ze
    > wiekszosc z nich to kupa. Oczywiscie w moim odczuciu. Jestem troche opatrzony
    > i rowniez przez to wypaczony. Daj mi np czern jaka mial rousseau na swoich
    > obrazach... Ale moze w koncu, jakis uparty szajbus zrobi cos nie tak jak
    > trzeba i wyjdzie;)
    Czerni na obrazach Russeau nie mierzyłem, więc ciężko mi się
    ustosunkować - natomiast możliwości współczesnych rozwiązańdo druku
    fotografii są sakramenckie i jeśli ktoś twierdzi, że na większości
    papierów wychodzi kupa, to problemem jest albo jego obieg pracy, albo
    punkt usługowy, albo naprawdę szuka kwadratowych jaj i cudów-niewidów.