eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaDuze powiekszenie - jak do prezentacji ?Re: Duze powiekszenie - jak do prezentacji ?
  • Data: 2010-03-21 00:46:50
    Temat: Re: Duze powiekszenie - jak do prezentacji ?
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    > > To jest punkt wyjscia. Ja pytam jak wydobyłes kolor z tego wydruku.
    > > Nie musisz odpowiadac. Wiem, ze nie probowales uznajac, ze hanemuhle photo
    rag
    > > i super drukarka plus profil wystaczy.
    > Stosując percepcyjny rendering chroma + i przestrzeń edycyjną, która
    > nie przycina gamutu urządzenia wyjściowego.

    Polski jezyk...


    > > Otoz ten papier jest fajny, ale... najlepiej kiedy uzywasz go po prostu do
    > > drukowania grafik. Nawet hahnemuhle doszlo do takiego wniosku i wypuscil
    photo
    > > rag ultra smooth, ktory poza gladsza powierzchnia ma rowniez gladszy
    rysunek.
    > > Tak czy inaczej oba ze wspomnianych papierow daja kolor zgaszony... juz
    samo
    > > nalozenie profilu w PS-ie to sugeruje (czego ukradkiem nie wspominasz;)
    > > Papier ten wymaga werniksu. Werniks firmy h możesz sobie od razu odpuscic
    > > poniewaz podkresla kolor w stopniu minimalnym. No a dalej trzeba pracowac,
    a
    > > nie przepisywac ulotki firmy....
    > Hahnemühle ma sześć ragów o różnym charakterze - to, do czego się one
    > nadają to kwestia indywidualnych potrzeb. Dziwnym nie jest, że na
    > Ultrasmooth barwy dostaną większego kopa, bo w porównaniu z Photo
    > Ragiem dowalili mu więcej OBA.

    Przede wszystkim czym papier gladszy tym kolor dostaje wiekszego kopa. Zasada
    stara jak swiat.


    > Werniks Hahnemühle służy zabezpieczeniu
    > i ma być możliwie netrualny dla wydruku, a nie wyciągać barwy.
    > Wyciągać barwy można lakierem błyszczącym, pytanie tylko po co wozić
    > drewno do lasu

    Odpowiem. Bo papier matowy zapuszczony np. lakierem dostaje kolor inny niż
    papier powlekany. Moim zdaniem o wiele lepszy, glebszy. Pytanie kolejne jaki
    lakier uzyc. Odpowiedz. Kazdy lakier ktorym to zrobisz bedzie zly jednak da ci
    pojecie o co chodzi. Najlepszym z lakierow bedzie odpowiedni akryl w sprayu,
    ale wymaga on idealnie sztywnego podloza. Tego z kolei nie da sie utrzymac bo
    papier pracuje.. itd itp
    no i dalej, tworzywa sztuczne, zywice...


    - jeśli zależy nam na gamucie i kontraście, to lepiej
    > użyć papieru powlekanego, zamiast paćkać...

    Chociaz jeden maly skok w bok. Prosze;)


    > ...ale tego typu rozważania filozoficzne można ciągnąć w
    > nieskończoność,

    to prawda. Ale nawet jesli zaden z nas w tym momencie nie skorzysta z rady
    drugiego to obaj bedziemy miec swiadomosc o czym rozmawialismy. I Ty bedziesz
    wiedzial, ze mozna wybejcowac papier, a ja bede wiedzial, ze sa terminy
    ktorych nie znam. I moze kiedys je poznam a Ty wybejcujesz papier;)


    a ja wracając do meritum sprawy pytam - co to wogóle
    > ma do powiększeń wykonanych w procesie mokrym, które nawet na
    > podłożach błyszczących się jak psu jajca nie mają barw tak wysyconych,
    > jak wydruki na najmniej kontrastowych ragach?

    Nie rozumiem dlaczego utknales przy odniesieniu odbitki do wydruku lub na
    odwrot. Przeciez moim glownym postulatem bylo przyjecie do wiadomosci, ze
    wydruk to wydruk, a odbitka to odbitka.


    > > Czyli jesli nalozysz tusz na porowaty papier to powierzchnia rowniez bedzie
    > > porowata. I to jest fakt majacy znaczenie dla wydruku. Co z tego, ze
    wydruk na
    > > teoretycznie plaskiej i rownej powierzchni bedzie jednolity, gladki i nie
    > > porowaty jesli drukujesz na papierze, ktory jest porowaty?
    > Sprawa jest jakby dość prosta - jak chcę wydruk porowaty, to kupuję
    > porowaty papier, a jak chcę gładki, to kupuję gładki. Podłoży do druku
    > jest sto i tysiąc - od sadystycznie wykalandrowanych na całkowitą
    > megaglacę, po głęboko teksturane w prążki, wstążki, płócienka i
    > gówienka.

    No dokladnie. I czy moje dywagacje o potraktowaniu tych papierow i wydrukow
    jako pewnej oferty, ktora nie koniecznie jest taka fantastyczna temu przeczy?
    Mowie Ci, ze najlepszy papier jaki kupisz mozesz potraktowac jako wyjscie.
    Dzieje sie tak wlasnie dlatego, ze wydruk to farba na papierze. Sami
    producenci na bierzaco testuja i wypuszczaja copochwila nowe rozwiazania...
    papiery, tusze, drukarki, werniksy.. I teraz mówisz mi zebym przyjmował to jak
    owca idąca na rzez. A ja Ci mowie, ze ci faceci, z hanemuhle, arches, canson i
    innych ilfordow sami pobuja i sami sie ucza. Bo maja na tyle jaj, lub na tyle
    pieniedzy;)


    > Do odbitek natomiast jest pięć podłoży na krzyż i
    > praktycznie wszystkie mają swój odpowiednik w mediach do druku.
    >
    > > Mysle, ze to co cytujesz ma sens i z pewnoscia podperanie sie taka wiedza
    jest
    > > zasadne. Problem pojawia sie kiedy zaczynasz praktycznie to
    wykorzystywac....
    > > czytaj wiazesz papier, tusz i werniks.
    > Ja specjalnie problemu nie widzę, ale tak naprawdę to nie jest rozmowa
    > na internet, bo trzebaby zobaczyć o osiągnięcie jakiego efektu tak
    > naprawdę chodzi - inaczej gada dziad o chlebie, a baba o niebie

    No dokladnie.


    > > Ale ja nie dyskutuję co jest lepsze. Co do samego wydruku mozesz mi
    wydrukwac
    > > na photo rag ultra smooth (jesli masz drukarke z vivid magenta... modele
    bez
    > > niej splaszczaja czerwony.. na tym papierze.. poza dopuszczalna wizualnie
    > > granice) ja juz zrobie z nim co trzeba. Ile bierzesz?
    > Mam Epsona z VM, ale nie bawię się w usługowe wykonywanie powiększeń
    > wystawowych na wściekle drogich mediach (a już w szczególności
    > matowych). Natomiast jeśli masz jakiś problem z uzyskaniem
    > specyficznego efektu, to zapraszam, chętnie pogadam gratis.

    Juz mniej wiecej wiem co chce, a Ty tego nie masz wiec o czym tu gadac. Sam
    gratis przeszedlem gehenne drukowania na rozmaitych papierach i wiem, ze
    wiekszosc z nich to kupa. Oczywiscie w moim odczuciu. Jestem troche opatrzony
    i rowniez przez to wypaczony. Daj mi np czern jaka mial rousseau na swoich
    obrazach... Ale moze w koncu, jakis uparty szajbus zrobi cos nie tak jak
    trzeba i wyjdzie;)

    marek

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: