    From: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Duze powiekszenie - jak do prezentacji ?
    Date: Sat, 20 Mar 2010 19:42:54 +0100
    Sender: n...@n...onet.pl

    > Hmmm - akurat miałem pod ręką rolkę Photo Raga - udało się w 5 minut.

    A napiszesz jak to zrobiłeś? Tez miałem sporo do czynienia z tym papierem więc
    może mi pomożesz.

    > Co do reszty, koledzy już się poznęcali

    Koledzy piszą mity. Są bardzo przekonanni do tego co piszą co stanowi tylko
    dowód jak mało wiedzą. Gdyby wiedzieli więcej nie byliby tak pewni. Zresztą
    tak jest w każdej dziedzinie.

    > - dodam więc tylko, że np.
    > tusze Epsona są koloidalną zawiesiną cząsteczek pigmentu, które są
    > kapsułkowane mikrokrystalicznie w otoczce z żywicy - po nadrukowaniu
    > następuje polimeryzacja i żywica tworzy jednolitą, gładką powłokę
    > chroniącą wydruk.

    A co z tego wynika?
    Poza tym gdyby te czasteczki tworzyły jednolitą, gładką powłokę byłaby ona nie
    przepuszczalna, a tak nie jest... jest porowata i wcale nie gładka. Pomijasz
    również fakt istnienia różnych papierów na których te same tusze zachowują się
    różnie. Piszesz, koledzy również, to co podaje firma ale z tego nic nie wynika
    poza reklamą tejże.

    > Jeśli więc tylko nikt się nie będzie znęcał i
    > fizycznie lub agresywną chemią nie załatwi papieru (również
    > powleczonego powłoką mikroceramiczną), to z samym wydrukiem przez
    > kilkadziesiąt lat nic nie ma prawa się stać - a nawet znacznie prędzej
    > szlag trafi barwniki w odbitce, które same w sobie są znacznie mniej
    > odporne na blaknięcie od pigmentu.

    A skąd wiesz jak długo przetrwa ten pigment?
    I ciągle to jeśli... Kuba też tak pisze. Zakładacie istnienie warunków
    laboratoryjnych i na tej podstawie coś uznajecie. A z rzeczywistością ma to
    niewiele wspólnego.

    > Kwestię porównania jakości odbitek barwnym wykonywanych w procesie
    > mokrym z wydrukami, z litości pominę milczeniem (z zastrzeżeniem, że
    > pomijam jakieś cuda z wykonywaniem odbitek w procesie transferu
    > barwnika, zresztą tak czy owak na wymarciu).

    No coż. Z litości pominę skąd bierze się głośne mówienie o poczuciu litości;)

    marek