  • Data: 2010-03-20 18:21:47
    Temat: Re: Duze powiekszenie - jak do prezentacji ?
    Od: Czornyj <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Spróbuj np wydobyć kolor z wydruku matowego... stawiam piwo, że bez
    >specjalistycznej wiedzy utkniesz na rok:)

    Hmmm - akurat miałem pod ręką rolkę Photo Raga - udało się w 5 minut.

    Co do reszty, koledzy już się poznęcali - dodam więc tylko, że np.
    tusze Epsona są koloidalną zawiesiną cząsteczek pigmentu, które są
    kapsułkowane mikrokrystalicznie w otoczce z żywicy - po nadrukowaniu
    następuje polimeryzacja i żywica tworzy jednolitą, gładką powłokę
    chroniącą wydruk. Jeśli więc tylko nikt się nie będzie znęcał i
    fizycznie lub agresywną chemią nie załatwi papieru (również
    powleczonego powłoką mikroceramiczną), to z samym wydrukiem przez
    kilkadziesiąt lat nic nie ma prawa się stać - a nawet znacznie prędzej
    szlag trafi barwniki w odbitce, które same w sobie są znacznie mniej
    odporne na blaknięcie od pigmentu.

    Kwestię porównania jakości odbitek barwnym wykonywanych w procesie
    mokrym z wydrukami, z litości pominę milczeniem (z zastrzeżeniem, że
    pomijam jakieś cuda z wykonywaniem odbitek w procesie transferu
    barwnika, zresztą tak czy owak na wymarciu).