  • 61. Data: 2011-06-13 20:32:28
    Temat: Re: Duża matryca w małym aparacie?
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-06-13 21:57, XX YY pisze:
    > to tak jakby muzyk nie dbal o stroj swojego instrumentu.

    Jeśli myślisz, że dobrze nastrojony fortepian jest... nastrojony, to się
    mylisz.
    Ale przerabialiśmy to już, jeszcze pod innym nickiem. Proponuję, byś się
    w kwestii estetyki nie wypowiadał tak jednoznacznie, bo ta kwestia nie
    uznaje jednoznaczności. Lepiej Ci idzie w technikaliach :)

    --
    pozdrawia Adam
    /zostałbym ateistą, ale boję się iść do piekła.../

  • 62. Data: 2011-06-13 20:33:19
    Od: mg <a...@p...onet.pl>

    > w ogole nie w tym sensie .
    > czy dbasz o jakosc obrazu czy nie , nie ma nic wspolnego ze sprzetem.

    I tak i nie :)
    Zależy co robisz.
    Jak będziesz upierał się przy kompakcie za 500 PLN pracując w gazecie
    to cię zwolnią za jakość techniczną.
    Podobnie np. przy fotografii mody. Bez średniego formatu daleko nie
    pojedziesz.
    Albo zrób kompaktem ślub za kasę :)
    Z kolei, przy tym co cykam jakość techniczna nie jest istotna. Może
    inaczej, średnia jakość obrazu jaką daje kompakt nie przeszkadza w tym
    co robię. Przeszkadza natomiast np. hałas lustra lustrzanki, czy jej
    rozmiar.

  • 63. Data: 2011-06-13 20:38:22
    Od: mg <a...@p...onet.pl>

    > nie wiem.
    >
    > nie lepiej byloby chlopcu kupic jakas zabawke niz sobie?

    Co ty tak z tym chłopcem? Zaczynam powoli zastanawiać się czy to
    gdzieś zgłosić ;) ;) ;)

  • 64. Data: 2011-06-13 20:40:11
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 13 Jun., 22:33, mg <a...@p...onet.pl> wrote:

    > I tak i nie :)
    > Zależy co robisz.
    > Jak będziesz upierał się przy kompakcie za 500 PLN pracując w gazecie
    > to cię zwolnią za jakość techniczną.

    sprzet zdjec nie robi.
    mozesz miec najdrozszy sprzet jesli nie zadbasz o jakosc , to wynik
    moze byc gorszy od starannie obrobionych zdjec robionych sprzetem duzo
    tanszym.

    mozesz "nie specjalnie dbac o jakosc obrazu" majac wyminiana leice ,
    albo i starannie obrabiac majac do dypozycji prostego kompakta.

    Ja tylko zwracam uwage ,ze robienie wystaw i "niespecjalne dbanie o
    jakosc obrazu" to postawa wewnetrznie sprzeczna.
    To nie ma sensu , takiej fatygi moznaby zaoszczedzic
    ewentualnymogladajacym.
    Z tego moze urodzic sie tylko produkt partactwa - nie ma sie czym
    chwalic .

    zrobilo sie pozno wiec cos do poduszki ( obslugujae sie mysza i
    ster.dzwieku ):

    http://spherapan.vot.pl/066/066.html

  • 65. Data: 2011-06-13 20:42:04
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 13 Jun., 22:32, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > Je li my lisz, e dobrze nastrojony fortepian jest... nastrojony, to si
    > mylisz.
    > Ale przerabiali my to ju , jeszcze pod innym nickiem. Proponuj , by si
    > w kwestii estetyki nie wypowiada tak jednoznacznie, bo ta kwestia nie
    > uznaje jednoznaczno ci. Lepiej Ci idzie w technikaliach :)

    na temat estetyki w ogole nie bylo mowy. ani slowa nie pisnalem na ten
    temat i nie zamierzam.

    mowa byla o robieniu wystawy i " niespecjalnym przykladaniu sie do
    jakosci obrazu"

  • 66. Data: 2011-06-13 20:48:54
    Od: mg <a...@p...onet.pl>

    > sprzet zdjec nie robi.

    No to zrób ślub kompaktem za 500 PLN :)

    > Ja tylko zwracam uwage ,ze robienie wystaw i "niespecjalne dbanie o
    > jakosc obrazu" to postawa wewnetrznie sprzeczna.

    Nie. Czemu? Robisz wystawę z kompaktu :)
    Nie wiem jakbyś się starał to nie wyciągniesz z kompaktu za 500 PLN
    takiej jakości jak z lustra za 5000 PLN.
    Z drugiej strony możesz powiedzieć "specjalnie dbam o jakość, krzywe
    MTF są dla mnie cholernie ważne" i wydać 5000 PLN.

  • 67. Data: 2011-06-13 20:53:47
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    > Z drugiej strony możesz powiedzieć "specjalnie dbam o jakość, krzywe
    > MTF są dla mnie cholernie ważne" i wydać 5000 PLN.

    jesli Cie poprzednie zdjecie nie uspilo , to moze to:
    http://spherapan.vot.pl/090/090.html
    dobrej nocy.

  • 68. Data: 2011-06-13 21:57:33
    Od: marek augustynski <m...@g...com>

    On 13 Cze, 21:57, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > no to jazda wypuszczaj...

    Gdybym potrafił zrobić sobie taki aparat nie pytałbym tutaj.

    > wiesz ile kosztuje opracowanie nowego aparatu?

    Nie wiem ile kosztuje. Rozumiem, że jak narazie nie jest możliwe
    zatkanie tej luki poniżej ceny lejki.

    marek

  • 69. Data: 2011-06-13 23:02:08
    Od: mg <a...@p...onet.pl>

    > jesli Cie poprzednie zdjecie nie uspilo , to moze to:
    > http://spherapan.vot.pl/090/090.html
    > dobrej nocy

    Nieee... tylko zakręciło mi się trochę w głowie.
    Czy to jakaś konkurencja dla Google Street View ?

    > Nie wiem ile kosztuje. Rozumiem, że jak narazie nie jest możliwe
    > zatkanie tej luki poniżej ceny lejki.

    No, kicha, nie będzie hepiendu... ;)

    Ale zawsze można spróbować samemu:

    Tutaj coś na rozgrzewkę:
    http://www.collection-appareils.fr/phpBB3/viewtopic.
    php?f=37&t=8822

    a tutaj na poważnie ;)
    http://www.collection-appareils.fr/phpBB3/viewtopic.
    php?f=37&t=9185

    Tylko elektronikę włożyć i masz :)

  • 70. Data: 2011-06-14 04:35:09
    Temat: Re: Duza matryca w malym aparacie?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    XX YY wrote:

> [...]
    >
    > O technice i jakosci sie nie dyskutuje , one musz byc spelnione -
    > swiadomy wybor okreslonego poziomu. Tego nie ma bez przylozenia sie.
    > Jesli zdjecie zostalo zrobione komorka , to wcale nie oznacza , ze
    > musi byc zle - to w ogole niczego nie przesadza.
    > Zdjecie z komorki mozna wykonac / pokazac lepiej lub gorzej. Chwalic
    > sie , ze sie "specjalanie nie dba o jakosc " mozna byc moze na
    > rec.fotografia cyfrowa. , w realu taka postawa w ogole sie nie
    > spawdza, nie ma szans. Kto zechce zobaczyc wystawe z niedorobionymi
    > zdjeciami ?- nawet mieszkancy Klaja nie dadza sobie wcisnac ciemnoty.

    to idz na WPP i zobacz jakiej jakosci foty tam wisza... liczy sie tresc.

    niestety ale wymóg jakosc umarl, co mnie osobisci martwi ale taki jest
    swiat.