-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: Arek <a...@a...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Drogowe cwaniactwo w korkach
Date: Thu, 13 Oct 2011 16:21:46 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 65
Message-ID: <j76s5q$kf3$1@inews.gazeta.pl>
References: <4e9494d7$0$2199$65785112@news.neostrada.pl>
<j726gb$afv$1@inews.gazeta.pl> <1...@b...softax.pl>
<j73jkl$mqm$1@mx1.internetia.pl>
<7...@4...com>
<4e960fc7$0$2182$65785112@news.neostrada.pl>
<4e96c58c$0$5819$65785112@news.neostrada.pl>
<j76j1a$kvu$1@inews.gazeta.pl> <11zyrfggdanla$.dlg@lepper.institute.com>
<j76k8b$ocu$1@inews.gazeta.pl> <1...@l...institute.com>
<j76nru$67m$1@inews.gazeta.pl> <1...@l...institute.com>
NNTP-Posting-Host: fjh83.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1318515707 20963 83.13.241.83 (13 Oct 2011 14:21:47 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 13 Oct 2011 14:21:47 +0000 (UTC)
X-User: kazik.ucho
In-Reply-To: <1...@l...institute.com>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:7.0.1) Gecko/20110929
Thunderbird/7.0.1
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2406198
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-10-13 15:40, Waldek Godel pisze:
> Dnia Thu, 13 Oct 2011 15:08:14 +0200, Arek napisał(a):
>
>> Jeżeli jeden lekko zwolni, to ten za nim wcale nie musi zwalniać
>> bardziej. Ma bufor w postaci odległości od poprzedniego. Może zwolnić
>> mniej. Wówczas zmniejszy się odległość pomiędzy nimi. A wydłuży przed
>> tym pierwszym. Wówczas jeśli pierwszy nie będzie lagiem przyśpieszy i
>> wszystko wróci do normy.
>
> Przypatrz się dokładnie filmikowi na jutubie
Wyraźnie widać zbyt mocne zatrzymywanie i zbyt wolne ruszanie. Przed tym
pierwszym zwalniającym robi się duży odstęp. Jest czas i miejsce aby
albo tak mocno nie zwalniać albo energiczniej przyśpieszyć, zanim ten z
tyłu będzie zmuszony do jeszcze mocniejszego hamowania.
>> wyraźnie samochody szybciej zwalniają niż przyśpieszają. Czyli nie
>> pokrywa się to z Twoją teorią. To lagi powodują takie korki.
>>
>
> Nie pokrywa się z tym co napisałem, że opóźnienie w reakcji (czyli lag)
> powoduje, że jak jeden zwolni, to kilka aut dalej następni już się
> zatrzymują?
Ale to następuje potem. Najpierw są lagi. Jak to się skumuluje to potem
już robi się korek.
>> Zamiast robić płynny manewr w tym miejscu gdzie każdy się tego
>> spodziewa, czyli na końcu zwężki. Wciskają się wcześniej zmuszając
>> innych do niepotrzebnego zwalniania tam gdzie nie jest to potrzebne.
>
> Płynny manewr na końcu zwężki. Czyli taki, który się na końcu zwężki
> kończy.
> Przejedziesz dalej, to jeżeli cokolwiek pójdzie inaczej - choćby ktoś
> wpuści cię o pół sekundy za późno - to już musisz się zatrzymać i cała
> płynność w pizdu
Jeżeli jadą płynnie na dwóch pasach ok 40, a na przewężenie wjeżdżają na
zmianę i szybko przyśpieszają do powiedzmy 80, to będzie w miarę dobrze.
Problemem jest, zjeżdżanie z pasa kończącego się na długo przed
przewężeniem, zmuszając do hamowania, czyli zakłócając płynność jazdy,
na długo wcześniej.
Gdyby wszyscy jechali równo, a następnie sprawnie przyśpieszali na
zmianę wjeżdżając na pojedynczą nitkę, problemu by nie było. Doskonale
to widać, jak już wcześniej wspomniałem, na niemieckich autostradach.
>> Dlatego powstaje korek tam gdzie nie powinno go być. Doskonale to widać gdyby
>> porównać przewężenia w Polsce i Niemczech. Tam zdecydowanie sprawniej to
>> idzie, bo ludzie wiedza jak się zachować.
>
>
> Aha.. zamiast się ryć, jeżeli ktoś zjeżdża chociaż 10 metrów wcześniej, to
> zostają w swoim miejscu, patrząc na swoje miejsce za następnym autem. To
> daje większą płynność.
Jeżeli ładujesz się przed zwężką to zmuszasz kogoś do *hamowania*. Jak
to robisz na zwężce to *przyśpieszasz* na zmianę. I na tym polega
różnica. Zamiast hamowania aby wpuścić, przyśpieszanie.
To zostało dawno odkryte wyliczone i sprawdzone w praktyce.
A.
Następne wpisy z tego wątku
- 13.10.11 16:25 DoQ
- 13.10.11 16:26 Arek
- 13.10.11 16:28 Arek
- 13.10.11 17:11 WildS
- 13.10.11 17:31 Przemysław Czaja
- 13.10.11 17:43 Artur Maśląg
- 13.10.11 17:59 Artur Maśląg
- 13.10.11 18:11 J.F.
- 13.10.11 18:06 Sebastian Kaliszewski
- 13.10.11 18:26 Sebastian Kaliszewski
- 13.10.11 18:22 Sebastian Kaliszewski
- 13.10.11 18:12 Sebastian Kaliszewski
- 13.10.11 18:24 Sebastian Kaliszewski
- 13.10.11 18:34 Sebastian Kaliszewski
- 13.10.11 18:34 DoQ
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-25 Wrocław => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-25 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-25 Kraków => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-25 Lublin => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-25 Szczecin => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-25 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-12-25 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-25 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-25 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-25 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-25 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2024-12-25 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-25 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-12-25 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-24 Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie