eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDrogowe cwaniactwo w korkachRe: Drogowe cwaniactwo w korkach
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Arek <a...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Drogowe cwaniactwo w korkach
    Date: Thu, 13 Oct 2011 16:21:46 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 65
    Message-ID: <j76s5q$kf3$1@inews.gazeta.pl>
    References: <4e9494d7$0$2199$65785112@news.neostrada.pl>
    <j726gb$afv$1@inews.gazeta.pl> <1...@b...softax.pl>
    <j73jkl$mqm$1@mx1.internetia.pl>
    <7...@4...com>
    <4e960fc7$0$2182$65785112@news.neostrada.pl>
    <4e96c58c$0$5819$65785112@news.neostrada.pl>
    <j76j1a$kvu$1@inews.gazeta.pl> <11zyrfggdanla$.dlg@lepper.institute.com>
    <j76k8b$ocu$1@inews.gazeta.pl> <1...@l...institute.com>
    <j76nru$67m$1@inews.gazeta.pl> <1...@l...institute.com>
    NNTP-Posting-Host: fjh83.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1318515707 20963 83.13.241.83 (13 Oct 2011 14:21:47 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 13 Oct 2011 14:21:47 +0000 (UTC)
    X-User: kazik.ucho
    In-Reply-To: <1...@l...institute.com>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:7.0.1) Gecko/20110929
    Thunderbird/7.0.1
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2406198
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-10-13 15:40, Waldek Godel pisze:
    > Dnia Thu, 13 Oct 2011 15:08:14 +0200, Arek napisał(a):
    >
    >> Jeżeli jeden lekko zwolni, to ten za nim wcale nie musi zwalniać
    >> bardziej. Ma bufor w postaci odległości od poprzedniego. Może zwolnić
    >> mniej. Wówczas zmniejszy się odległość pomiędzy nimi. A wydłuży przed
    >> tym pierwszym. Wówczas jeśli pierwszy nie będzie lagiem przyśpieszy i
    >> wszystko wróci do normy.
    >
    > Przypatrz się dokładnie filmikowi na jutubie

    Wyraźnie widać zbyt mocne zatrzymywanie i zbyt wolne ruszanie. Przed tym
    pierwszym zwalniającym robi się duży odstęp. Jest czas i miejsce aby
    albo tak mocno nie zwalniać albo energiczniej przyśpieszyć, zanim ten z
    tyłu będzie zmuszony do jeszcze mocniejszego hamowania.

    >> wyraźnie samochody szybciej zwalniają niż przyśpieszają. Czyli nie
    >> pokrywa się to z Twoją teorią. To lagi powodują takie korki.
    >>
    >
    > Nie pokrywa się z tym co napisałem, że opóźnienie w reakcji (czyli lag)
    > powoduje, że jak jeden zwolni, to kilka aut dalej następni już się
    > zatrzymują?

    Ale to następuje potem. Najpierw są lagi. Jak to się skumuluje to potem
    już robi się korek.

    >> Zamiast robić płynny manewr w tym miejscu gdzie każdy się tego
    >> spodziewa, czyli na końcu zwężki. Wciskają się wcześniej zmuszając
    >> innych do niepotrzebnego zwalniania tam gdzie nie jest to potrzebne.
    >
    > Płynny manewr na końcu zwężki. Czyli taki, który się na końcu zwężki
    > kończy.
    > Przejedziesz dalej, to jeżeli cokolwiek pójdzie inaczej - choćby ktoś
    > wpuści cię o pół sekundy za późno - to już musisz się zatrzymać i cała
    > płynność w pizdu

    Jeżeli jadą płynnie na dwóch pasach ok 40, a na przewężenie wjeżdżają na
    zmianę i szybko przyśpieszają do powiedzmy 80, to będzie w miarę dobrze.

    Problemem jest, zjeżdżanie z pasa kończącego się na długo przed
    przewężeniem, zmuszając do hamowania, czyli zakłócając płynność jazdy,
    na długo wcześniej.

    Gdyby wszyscy jechali równo, a następnie sprawnie przyśpieszali na
    zmianę wjeżdżając na pojedynczą nitkę, problemu by nie było. Doskonale
    to widać, jak już wcześniej wspomniałem, na niemieckich autostradach.


    >> Dlatego powstaje korek tam gdzie nie powinno go być. Doskonale to widać gdyby
    >> porównać przewężenia w Polsce i Niemczech. Tam zdecydowanie sprawniej to
    >> idzie, bo ludzie wiedza jak się zachować.
    >
    >
    > Aha.. zamiast się ryć, jeżeli ktoś zjeżdża chociaż 10 metrów wcześniej, to
    > zostają w swoim miejscu, patrząc na swoje miejsce za następnym autem. To
    > daje większą płynność.

    Jeżeli ładujesz się przed zwężką to zmuszasz kogoś do *hamowania*. Jak
    to robisz na zwężce to *przyśpieszasz* na zmianę. I na tym polega
    różnica. Zamiast hamowania aby wpuścić, przyśpieszanie.

    To zostało dawno odkryte wyliczone i sprawdzone w praktyce.

    A.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: