eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDrogowe cwaniactwo w korkachRe: Drogowe cwaniactwo w korkach
  • Data: 2011-10-13 16:21:46
    Temat: Re: Drogowe cwaniactwo w korkach
    Od: Arek <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2011-10-13 15:40, Waldek Godel pisze:
    > Dnia Thu, 13 Oct 2011 15:08:14 +0200, Arek napisał(a):
    >
    >> Jeżeli jeden lekko zwolni, to ten za nim wcale nie musi zwalniać
    >> bardziej. Ma bufor w postaci odległości od poprzedniego. Może zwolnić
    >> mniej. Wówczas zmniejszy się odległość pomiędzy nimi. A wydłuży przed
    >> tym pierwszym. Wówczas jeśli pierwszy nie będzie lagiem przyśpieszy i
    >> wszystko wróci do normy.
    >
    > Przypatrz się dokładnie filmikowi na jutubie

    Wyraźnie widać zbyt mocne zatrzymywanie i zbyt wolne ruszanie. Przed tym
    pierwszym zwalniającym robi się duży odstęp. Jest czas i miejsce aby
    albo tak mocno nie zwalniać albo energiczniej przyśpieszyć, zanim ten z
    tyłu będzie zmuszony do jeszcze mocniejszego hamowania.

    >> wyraźnie samochody szybciej zwalniają niż przyśpieszają. Czyli nie
    >> pokrywa się to z Twoją teorią. To lagi powodują takie korki.
    >>
    >
    > Nie pokrywa się z tym co napisałem, że opóźnienie w reakcji (czyli lag)
    > powoduje, że jak jeden zwolni, to kilka aut dalej następni już się
    > zatrzymują?

    Ale to następuje potem. Najpierw są lagi. Jak to się skumuluje to potem
    już robi się korek.

    >> Zamiast robić płynny manewr w tym miejscu gdzie każdy się tego
    >> spodziewa, czyli na końcu zwężki. Wciskają się wcześniej zmuszając
    >> innych do niepotrzebnego zwalniania tam gdzie nie jest to potrzebne.
    >
    > Płynny manewr na końcu zwężki. Czyli taki, który się na końcu zwężki
    > kończy.
    > Przejedziesz dalej, to jeżeli cokolwiek pójdzie inaczej - choćby ktoś
    > wpuści cię o pół sekundy za późno - to już musisz się zatrzymać i cała
    > płynność w pizdu

    Jeżeli jadą płynnie na dwóch pasach ok 40, a na przewężenie wjeżdżają na
    zmianę i szybko przyśpieszają do powiedzmy 80, to będzie w miarę dobrze.

    Problemem jest, zjeżdżanie z pasa kończącego się na długo przed
    przewężeniem, zmuszając do hamowania, czyli zakłócając płynność jazdy,
    na długo wcześniej.

    Gdyby wszyscy jechali równo, a następnie sprawnie przyśpieszali na
    zmianę wjeżdżając na pojedynczą nitkę, problemu by nie było. Doskonale
    to widać, jak już wcześniej wspomniałem, na niemieckich autostradach.


    >> Dlatego powstaje korek tam gdzie nie powinno go być. Doskonale to widać gdyby
    >> porównać przewężenia w Polsce i Niemczech. Tam zdecydowanie sprawniej to
    >> idzie, bo ludzie wiedza jak się zachować.
    >
    >
    > Aha.. zamiast się ryć, jeżeli ktoś zjeżdża chociaż 10 metrów wcześniej, to
    > zostają w swoim miejscu, patrząc na swoje miejsce za następnym autem. To
    > daje większą płynność.

    Jeżeli ładujesz się przed zwężką to zmuszasz kogoś do *hamowania*. Jak
    to robisz na zwężce to *przyśpieszasz* na zmianę. I na tym polega
    różnica. Zamiast hamowania aby wpuścić, przyśpieszanie.

    To zostało dawno odkryte wyliczone i sprawdzone w praktyce.

    A.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: