-
Data: 2011-10-13 16:21:46
Temat: Re: Drogowe cwaniactwo w korkach
Od: Arek <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2011-10-13 15:40, Waldek Godel pisze:
> Dnia Thu, 13 Oct 2011 15:08:14 +0200, Arek napisał(a):
>
>> Jeżeli jeden lekko zwolni, to ten za nim wcale nie musi zwalniać
>> bardziej. Ma bufor w postaci odległości od poprzedniego. Może zwolnić
>> mniej. Wówczas zmniejszy się odległość pomiędzy nimi. A wydłuży przed
>> tym pierwszym. Wówczas jeśli pierwszy nie będzie lagiem przyśpieszy i
>> wszystko wróci do normy.
>
> Przypatrz się dokładnie filmikowi na jutubie
Wyraźnie widać zbyt mocne zatrzymywanie i zbyt wolne ruszanie. Przed tym
pierwszym zwalniającym robi się duży odstęp. Jest czas i miejsce aby
albo tak mocno nie zwalniać albo energiczniej przyśpieszyć, zanim ten z
tyłu będzie zmuszony do jeszcze mocniejszego hamowania.
>> wyraźnie samochody szybciej zwalniają niż przyśpieszają. Czyli nie
>> pokrywa się to z Twoją teorią. To lagi powodują takie korki.
>>
>
> Nie pokrywa się z tym co napisałem, że opóźnienie w reakcji (czyli lag)
> powoduje, że jak jeden zwolni, to kilka aut dalej następni już się
> zatrzymują?
Ale to następuje potem. Najpierw są lagi. Jak to się skumuluje to potem
już robi się korek.
>> Zamiast robić płynny manewr w tym miejscu gdzie każdy się tego
>> spodziewa, czyli na końcu zwężki. Wciskają się wcześniej zmuszając
>> innych do niepotrzebnego zwalniania tam gdzie nie jest to potrzebne.
>
> Płynny manewr na końcu zwężki. Czyli taki, który się na końcu zwężki
> kończy.
> Przejedziesz dalej, to jeżeli cokolwiek pójdzie inaczej - choćby ktoś
> wpuści cię o pół sekundy za późno - to już musisz się zatrzymać i cała
> płynność w pizdu
Jeżeli jadą płynnie na dwóch pasach ok 40, a na przewężenie wjeżdżają na
zmianę i szybko przyśpieszają do powiedzmy 80, to będzie w miarę dobrze.
Problemem jest, zjeżdżanie z pasa kończącego się na długo przed
przewężeniem, zmuszając do hamowania, czyli zakłócając płynność jazdy,
na długo wcześniej.
Gdyby wszyscy jechali równo, a następnie sprawnie przyśpieszali na
zmianę wjeżdżając na pojedynczą nitkę, problemu by nie było. Doskonale
to widać, jak już wcześniej wspomniałem, na niemieckich autostradach.
>> Dlatego powstaje korek tam gdzie nie powinno go być. Doskonale to widać gdyby
>> porównać przewężenia w Polsce i Niemczech. Tam zdecydowanie sprawniej to
>> idzie, bo ludzie wiedza jak się zachować.
>
>
> Aha.. zamiast się ryć, jeżeli ktoś zjeżdża chociaż 10 metrów wcześniej, to
> zostają w swoim miejscu, patrząc na swoje miejsce za następnym autem. To
> daje większą płynność.
Jeżeli ładujesz się przed zwężką to zmuszasz kogoś do *hamowania*. Jak
to robisz na zwężce to *przyśpieszasz* na zmianę. I na tym polega
różnica. Zamiast hamowania aby wpuścić, przyśpieszanie.
To zostało dawno odkryte wyliczone i sprawdzone w praktyce.
A.
Następne wpisy z tego wątku
- 13.10.11 16:25 DoQ
- 13.10.11 16:26 Arek
- 13.10.11 16:28 Arek
- 13.10.11 17:11 WildS
- 13.10.11 17:31 Przemysław Czaja
- 13.10.11 17:43 Artur Maśląg
- 13.10.11 17:59 Artur Maśląg
- 13.10.11 18:11 J.F.
- 13.10.11 18:06 Sebastian Kaliszewski
- 13.10.11 18:26 Sebastian Kaliszewski
- 13.10.11 18:22 Sebastian Kaliszewski
- 13.10.11 18:12 Sebastian Kaliszewski
- 13.10.11 18:24 Sebastian Kaliszewski
- 13.10.11 18:34 Sebastian Kaliszewski
- 13.10.11 18:34 DoQ
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
Najnowsze wątki
- 2025-02-17 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-17 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-17 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-17 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-02-17 Warszawa => Senior ASP.NET Developer <=
- 2025-02-17 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-17 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-17 Odśnieżanie samochodu
- 2025-02-17 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-17 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Pompiarze...
- 2025-02-16 PV teraz