  • Data: 2011-10-13 15:40:47
    Temat: Re: Drogowe cwaniactwo w korkach
    Od: Waldek Godel <n...@o...info> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 13 Oct 2011 15:08:14 +0200, Arek napisał(a):

    > Jeżeli jeden lekko zwolni, to ten za nim wcale nie musi zwalniać
    > bardziej. Ma bufor w postaci odległości od poprzedniego. Może zwolnić
    > mniej. Wówczas zmniejszy się odległość pomiędzy nimi. A wydłuży przed
    > tym pierwszym. Wówczas jeśli pierwszy nie będzie lagiem przyśpieszy i
    > wszystko wróci do normy.

    Przypatrz się dokładnie filmikowi na jutubie

    > wyraźnie samochody szybciej zwalniają niż przyśpieszają. Czyli nie
    > pokrywa się to z Twoją teorią. To lagi powodują takie korki.

    Nie pokrywa się z tym co napisałem, że opóźnienie w reakcji (czyli lag)
    powoduje, że jak jeden zwolni, to kilka aut dalej następni już się
    zatrzymują?

    > Zamiast robić płynny manewr w tym miejscu gdzie każdy się tego
    > spodziewa, czyli na końcu zwężki. Wciskają się wcześniej zmuszając
    > innych do niepotrzebnego zwalniania tam gdzie nie jest to potrzebne.

    Płynny manewr na końcu zwężki. Czyli taki, który się na końcu zwężki
    kończy.
    Przejedziesz dalej, to jeżeli cokolwiek pójdzie inaczej - choćby ktoś
    wpuści cię o pół sekundy za późno - to już musisz się zatrzymać i cała
    płynność w pizdu

    > Dlatego powstaje korek tam gdzie nie powinno go być. Doskonale gdyby
    > porównać przewężenia w Polsce i Niemczech. Tam zdecydowanie sprawniej to
    > idzie, bo ludzie wiedza jak się zachować.

    Aha.. zamiast się ryć, jeżeli ktoś zjeżdża chociaż 10 metrów wcześniej, to
    zostają w swoim miejscu, patrząc na swoje miejsce za następnym autem. To
    daje większą płynność.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.