  • Data: 2011-10-13 14:26:42
    Temat: Re: Drogowe cwaniactwo w korkach
    Od: Waldek Godel <n...@o...info> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 13 Oct 2011 14:06:35 +0200, Arek napisał(a):

    > Dzieje się tak głównie z tego powodu, że samochód szybciej zwalnia niż
    > przyśpiesza. Wyraźnie to widać jak zwiększają się przerwy przed tymi
    > zwalniającymi.

    Że co?? <ROTFL!!!>
    Dzieje sie to dlatego, że każdy następny samochód jest stratny o czas
    reakcji człowieka. Musi reagować więc gwałtowniej.
    Jeżeli jeden lekko zwolni, następny musi zwolnić mocniej, kolejny jeszcze
    mocniej a następny się zatrzymać. Tak się tworzy korek.
    Każde zawirowanie spokojnego przepływu tworzy korek. Np. przez wrycie się
    cwaniaka.
    Wielokrotnie widziałem korki na autostradzie powstające z tego powodu, że
    ktoś się np. zagapił i gwałtownie zjeżdzał na zjazd. Ktoś za nim
    przyhamował, ktoś skoczył na inny pas, zmuszając kogoś do przyhamowania.
    Jeżeli ruch na autostradzie jest wystarczająco duży, robi się korek na
    kilka kilometrów. Z dokładnie niczego, z ludzkiej ofermowatości albo
    głupoty. W przypadku cwaniaka z głupoty i chamstwa.
    Tak samo stają samochody na zwężkach - bo znajdzie się paru buraków
    ciągnących do ostatniego centymetra i później ryją się na drugi pas, nie
    patrząc co się dzieje (w końcu ma być zamek, ktoś MUSI wpuścić jaśnie pana
    hrabiego), zamiast zrobić manewr płynnie, dając wcześniej znać kierowcom
    obok itp.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.