  • Data: 2011-10-13 15:08:14
    Temat: Re: Drogowe cwaniactwo w korkach
    Od: Arek <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-10-13 14:26, Waldek Godel pisze:

    > Że co??<ROTFL!!!>

    Śmiech to zdrowie tylko nie pokalecz się od turlania.

    > Dzieje sie to dlatego, że każdy następny samochód jest stratny o czas
    > reakcji człowieka. Musi reagować więc gwałtowniej.
    > Jeżeli jeden lekko zwolni, następny musi zwolnić mocniej, kolejny jeszcze
    > mocniej a następny się zatrzymać. Tak się tworzy korek.

    Jeżeli jeden lekko zwolni, to ten za nim wcale nie musi zwalniać
    bardziej. Ma bufor w postaci odległości od poprzedniego. Może zwolnić
    mniej. Wówczas zmniejszy się odległość pomiędzy nimi. A wydłuży przed
    tym pierwszym. Wówczas jeśli pierwszy nie będzie lagiem przyśpieszy i
    wszystko wróci do normy.

    > Każde zawirowanie spokojnego przepływu tworzy korek. Np. przez wrycie się
    > cwaniaka.

    Albo dlatego, że każdy następny zwalnia bardziej niż jest to potrzebne.
    Cwaniacy raczej tego nie robią.

    > Wielokrotnie widziałem korki na autostradzie powstające z tego powodu, że
    > ktoś się np. zagapił i gwałtownie zjeżdzał na zjazd. Ktoś za nim
    > przyhamował, ktoś skoczył na inny pas, zmuszając kogoś do przyhamowania.
    > Jeżeli ruch na autostradzie jest wystarczająco duży, robi się korek na
    > kilka kilometrów. Z dokładnie niczego, z ludzkiej ofermowatości albo
    > głupoty. W przypadku cwaniaka z głupoty i chamstwa.

    To doskonale jest widoczne na tej symulacji (Twoja również to obrazuje):
    http://www.traffic-simulation.de/index.html w wersji "Ring Road"
    wyraźnie samochody szybciej zwalniają niż przyśpieszają. Czyli nie
    pokrywa się to z Twoją teorią. To lagi powodują takie korki.

    > Tak samo stają samochody na zwężkach - bo znajdzie się paru buraków
    > ciągnących do ostatniego centymetra i później ryją się na drugi pas, nie
    > patrząc co się dzieje (w końcu ma być zamek, ktoś MUSI wpuścić jaśnie pana
    > hrabiego), zamiast zrobić manewr płynnie, dając wcześniej znać kierowcom
    > obok itp.

    Zamiast robić płynny manewr w tym miejscu gdzie każdy się tego
    spodziewa, czyli na końcu zwężki. Wciskają się wcześniej zmuszając
    innych do niepotrzebnego zwalniania tam gdzie nie jest to potrzebne.
    Dlatego powstaje korek tam gdzie nie powinno go być. Doskonale gdyby
    porównać przewężenia w Polsce i Niemczech. Tam zdecydowanie sprawniej to
    idzie, bo ludzie wiedza jak się zachować.

    Doskonale to widać, na samym przewężeniu gdzie samochody jadą znacznie
    szybciej niż wcześniej. Kolejne zaprzeczenie Twojej teorii.

    Ale turlać się ze śmiechu możesz dalej.

    A.