    From: Konop <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Drogowe cwaniactwo w korkach
    Date: Wed, 12 Oct 2011 18:58:52 +0200

    W dniu 12.10.2011 09:24, Sebastian Kaliszewski pisze:
    > No więc np. taki ciąg cwaniaków traktujących buspas na Trasie Ł., na
    > moście, jako pas do skrętu w prawo skraca mi czas przejazdu na wprost
    > (większość ruchu jedzie na wprost) przez tą przeprawę. Takich miejsc
    > jest więcej.

    Pierwszy raz w tej dyskusji pada stwierdzenie, że cwaniak wyprzedza
    tych, którzy np. jadą prosto, bo sam skręca w prawo. Sądzę, że nie ja
    jeden myślałem o sytuacji, gdy cwaniak wyprzedza wszystkich, a na końcu
    wykorzystuje jakiś wolniej ruszający samochód i wbija się przed niego.
    W sytuacji jak opisałeś - fakt, korek się szybciej rozładuje, żal tylko
    tych, którzy jednak jadą zgodnie z przepisami i czekają, aż ten pas się
    zwolni... Nie poieram takiego cwaniactwa, łamania przepisów, choć trzeba
    przyznać że w PEWNYCH SYTUACJACH może skrócić ono korek...

    Ale przy okazji chwalenia cwaniaków, trzeba też omówić "nadcwaniactwo",
    czyli idiotów, którzy wbijają się na taki pas i go dodatkowo blokują.
    Kilkukrotnie widziałem już takie sytuacje - wypadek, droga z poboczem,
    wszyscy stoją, a paru "geniuszufff" wbija na pobocze i ciśnie... za
    chwilę mamy korek na całą szerokość drogi o długości 2km, a na końcu
    stoją dwie karetki na sygnale i czekają, aż im pacjent zejdzie...

    Konop