  • 1. Data: 2010-05-03 02:37:21
    Temat: Drogie taksowki
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    No i mielismy z Jurandem racje - to jest temat dla prokuratora:

    http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80273,78334
    60,Pasazer_powinien_wiedziec__ze_jedzie_droga_taksow
    ka.html

    Krakowska prokuratura oskarża pseudotaksówkarza Edwarda Z. o
    oszukiwanie klientów. To pierwszy taki akt oskarżenia, który trafi do
    sądu. Prokuratura zarzuca mężczyźnie, że oszukał lub próbował
    naciągnąć 12 pasażerów na kwotę blisko 2 tys. 300 zł. Robił to jeszcze
    będąc licencjonowanym taksówkarzem oraz gdy później już prywatnie
    świadczył usługi przewozowe. [...]
    O Edwardzie Z. zrobiło się głośno, kiedy zaczął pozywać do sądu
    klientów, którzy odmawiali mu zapłaty zawyżonych rachunków. Dodatkowo
    za każdy dzień zwłoki żądał horrendalnych odsetek od niespłaconego
    długu.
    Dwa dni temu sąd odrzucił wszystkie jego pozwy wobec ludzi, których
    dzisiaj prokuratura uznała za poszkodowanych. Pseudotaksówkarzowi
    grozi do ośmiu lat więzienia

    No to za pare lat sie dowiemy co nasz wymiar sprawiedliwoszci na to,
    ale mysle ze naciagaczy ubedzie znacznie szybciej :-)

    J.

  • 2. Data: 2010-05-03 10:19:51
    Temat: Re: Drogie taksowki
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

> [...]
    >
    > No to za pare lat sie dowiemy co nasz wymiar sprawiedliwoszci na to,
    > ale mysle ze naciagaczy ubedzie znacznie szybciej :-)

    Ciekawe, co powie na to nasz grupowy spec od wszystkiego, imć Futrzak.

    Jurand.

  • 3. Data: 2010-05-03 13:17:51
    Od: to <t...@a...xyz>

    J.F. wrote:

    > http://wiadomosci.gazeta.pl/
    Wiadomosci/1,80273,7833460,Pasazer_powinien_wiedziec
    __ze_jedzie_droga_taksowka.html

    Z tego artykułu nie bardzo wiadomo, co dokładnie robił taksówkarz ani o
    co dokładnie go oskarżają, więc to właściwie takie dziennikarskie pitu-
    pitu.

    --
    cokolwiek

  • 4. Data: 2010-05-03 14:23:55
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Jurand pisze:

    > Ciekawe, co powie na to nasz grupowy spec od wszystkiego, imć Futrzak.

    Tradycyjnie bedzie unikal niewygodnych dla siebie tematow ;>

    --
    Karolek

  • 5. Data: 2010-05-03 14:25:22
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Mon, 3 May 2010 10:19:51 +0200, "Jurand" <j...@i...pl> wrote:

    >Ciekawe, co powie na to nasz grupowy spec od wszystkiego, imć Futrzak.

    Nic. Bo jak coś jest dla niego niewygodne, to dziwnie milknie.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 6. Data: 2010-05-03 14:45:44
    Od: "M1SLQ" <mbierwia@w_domenie_o2.pl>

    > Z tego artykułu nie bardzo wiadomo, co dokładnie robił taksówkarz

    Zapytałem o to podopiecznego z zespołem Downa, zacytował mi fragment:
    "Edward Z. od pasażerów - Polaków, jak i cudzoziemców - żądał
    kilkunastokrotnie wyższych kwot niż by wynikało to z taryfy. "

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2010-05-03 14:53:42
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On 3 May 2010 13:17:51 +0200, to wrote:
> [...]
    >
    >Z tego artykułu nie bardzo wiadomo, co dokładnie robił taksówkarz ani o
    >co dokładnie go oskarżają, więc to właściwie takie dziennikarskie pitu-

    No niestety - dziennikarze. Jeszcze im sie chyba nie zdarzylo czegos
    dokladnie opisac.

    Mysle ze zrobil dokladnie to o czym byla mowa - "u mnie jest 50 zl za
    ruszenie i 20zl/km - cennik wisi na oknie".

    Bardziej istotne co prokuratura na to - czy dopiero przesluchuje w
    charakterze podejrzanego, czy juz oskarzyla i zlozyla sprawe w sadzie.
    I czy sady cywilne juz orzekly ze naleznosc sie nie nalezy, co stalo
    sie podstawa dla prokuratora, czy czekaja na wyrok sadu karnego.

    Tak czy inaczej - gosc przez pare lat bedzie mial stresa. A
    pasazerowie sie rozzuchwala. I moze nawet policja sie dowie ze w
    takiej sytuacji nalezy pytac pasazera czy uwaza ze jest oszukany i
    chce zlozyc doniesienie o przestepstwie.

    No coz, poczekamy zobaczymy co sady w koncu na to.
    Albo amerykanskim zwyczajem - taksowkarz sie przyzna, zaplaci mala
    grzywne, i sprawy nie bedzie, dla dobra publicznego :-)

    J.

  • 8. Data: 2010-05-03 18:25:58
    Od: "Abecadło" <a...@h...com>

    > Z tego artykułu nie bardzo wiadomo, co dokładnie robił taksówkarz ani o
    > co dokładnie go oskarżają, więc to właściwie takie dziennikarskie pitu-
    > pitu.

    Dziennikarze muszą coś pisać, nie mają czasu na myślenie.
    Ja pamiętam ze jest w naszym kraju maksymalny poziom odsetek, również
    karnych. I nadużywanie tego jest już czarną strefą.
    W sumie to ja zawsze mogą komuś pożyczyć 1 zł i powiedzieć (nie powiedzieć)
    że dziennie to jest 1000% i za tydzień to jest ca. 100 zeta.

  • 9. Data: 2010-05-03 18:40:39
    Od: Olek <a...@d...pl>

    On 2010-05-03 02:37, J.F. wrote:

    > No i mielismy z Jurandem racje - to jest temat dla prokuratora:

    nie tylko Wy...

  • 10. Data: 2010-05-03 19:23:07
    Od: to <t...@a...xyz>

    M1SLQ wrote:

    > Zapytałem o to podopiecznego z zespołem Downa, zacytował mi fragment:
    > "Edward Z. od pasażerów - Polaków, jak i cudzoziemców - żądał
    > kilkunastokrotnie wyższych kwot niż by wynikało to z taryfy. "

    Następnym razem nie radź się swoich kumpli z downem tylko zapytaj kogoś
    kto potrafi nie tylko czytać, ale także rozumieć i interpretować to co
    przeczyta.

    --
    cokolwiek