eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDroga hamowania vs prędkość › Re: Droga hamowania vs prędkość
  • X-Received: by 10.31.49.86 with SMTP id x83mr2617981vkx.0.1517254816944; Mon, 29 Jan
    2018 11:40:16 -0800 (PST)
    X-Received: by 10.31.49.86 with SMTP id x83mr2617981vkx.0.1517254816944; Mon, 29 Jan
    2018 11:40:16 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!peer02.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer01.iad!feed-me.highwinds-medi
    a.com!news.highwinds-media.com!i22no3352658qta.1!news-out.google.com!e39ni1131q
    tk.1!nntp.google.com!i22no3352657qta.1!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.go
    oglegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Mon, 29 Jan 2018 11:40:16 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <19rkwue3ll2q4$.3esnrgoovmbh$.dlg@40tude.net>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=71.92.167.2;
    posting-account=C9vf4AoAAAAd29of-99xRUaFf4TZsKOU
    NNTP-Posting-Host: 71.92.167.2
    References: <p4d7op$7ea$1@node2.news.atman.pl> <p4dbnt$aju$1@dont-email.me>
    <p4dcut$cbh$1@node2.news.atman.pl>
    <4...@g...com>
    <19rkwue3ll2q4$.3esnrgoovmbh$.dlg@40tude.net>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <9...@g...com>
    Subject: Re: Droga hamowania vs prędkość
    From: Yeti Siedzinski <y...@s...com>
    Injection-Date: Mon, 29 Jan 2018 19:40:17 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Received-Body-CRC: 1695506418
    X-Received-Bytes: 2882
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2623737
    [ ukryj nagłówki ]

    On Thursday, January 25, 2018 at 1:28:20 PM UTC-8, J.F. wrote:
    > Dnia Thu, 25 Jan 2018 12:57:48 -0800 (PST), Yeti Siedzinski
    > napisał(a):
    > > On Thursday, January 25, 2018 at 11:59:26 AM UTC-8, Marek S wrote:
    > >> W dniu 25-01-2018 o 20:38, ToMasz pisze:
    > >> W innym wątku spotkałem się z opinią, że zależność jest liniowa. Czyli
    > >> 100km/h -> 50km/h to tyle samo mniej więcej co 50km/h -> 0.
    > >>
    > >> Prawda jest zupełnie inna. Teoretycznie zależność jest kwadratowa:
    > >> jedziesz 2x szybciej, hamujesz 4x dłużej. Praktyka z kolei jeszcze
    > >> ciekawsza - opisałem to w spostrzeżeniu.
    > >>
    > > Opoznienie jest mniej wiecej stale (9 - 10 m/s^2)
    > > Predkosc spada liniowo
    >
    > Z czasem. A w tym samym czasie droga zalezy od predkosci :-)
    >
    > > Droga pokonana spada pewnie wykladniczo
    >
    > Kwadratowo.

    Swieta racja. Mea culpa :). Wykres wyglada podobnie ale to jednak nie to samo.

    >
    > > oczywiscie wszystko to w relacji do czasu.
    >
    > Tylko Marek tu o czym innym - ze np jadac 60 zatrzymasz sie po 20m, a
    > jadac 80 to po 20m bedziesz mial na liczniku 60.

    No ale to jest wiadome. I wynka wlasnie z tego ze mimo stalego opoznienia spadek
    samochod pokonuje sporo wieksza droge na poczatku hamowania. Wiec te 20 metrow
    przebywasz wolniej hamujac 60->0 niz 80->60.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: