eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDroga hamowania vs prędkośćRe: Droga hamowania vs prędkość
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin2!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrad
    a.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Droga hamowania vs prędkość
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <p4d7op$7ea$1@node2.news.atman.pl>
    <m1pa4fowqgot.s0jlki1a95i4$.dlg@40tude.net>
    <p4dlbg$b8e$1@node1.news.atman.pl>
    <10juftutfaib8.7w0qwgl3rxfq$.dlg@40tude.net>
    <p4drhs$pgk$1@node2.news.atman.pl>
    Date: Fri, 26 Jan 2018 19:50:54 +0100
    Message-ID: <a...@4...net>
    Lines: 44
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89.64.39.15
    X-Trace: 1516992851 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 588 89.64.39.15:4602
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2623471
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Fri, 26 Jan 2018 01:08:23 +0100, Marek S napisał(a):

    >> Teraz kazdy telefon ma akcelerometr - mozna zmierzyc.
    >
    > Też fakt. Druga osoba musiałaby to robić. Zresztą nie wiem czy wyniki by
    > odbiegały bo czuć przecież siłę hamowania bez przyrządów.

    Dupohamownia w takich sytuacjach bardzo oszukuje.
    Siła hamowania jest z grubsza taka sama niezależnie od prędkości.

    Oczywiście tak długo jak długo nie zaczyna płynąć po warstwie wody.


    >>> Zresztą na suchym asfalcie tego bym nie weryfikował - szkoda opon.
    >>
    >> Jak umiejetnie hamujesz - nie cerpia. A teraz kazde auto ma ABS.
    >
    > ABS - zamiast kwadratowych opon po hamowaniu będziesz miał wielobok. :-D
    >
    > https://www.oponeo.pl/artykul/system-abs-a-uszkodzen
    ie-opony

    Faktycznie zrobić flatspota hamując bez ABS jest łatwo.
    Ale hamując z ABS, nawet na suchym raczej uszkodzenie opon nie grozi.


    > A umiejętne hamowanie bez ABS gwarantuje totalną niepowtarzalność
    > wyników pomiaru drogi hamowania. W powyższym artykule też opisano tych,
    > którym wydaje się, że umiejętnie hamują :-)

    Umiejętne jest całkiem nieźle powtarzalne.
    Oczywiście nie w takich warunkach jak teraz gdzie się z każdym hamowaniem
    rozjeżdża błoto pośniegowe.

    Ale w tych samych warunkach ja hamuję całkiem stabilnie przy kolejnych
    próbach.


    > Do zużycia opon niewiele trzeba. Np. tuż przed wjazdem na tor wyścigowy
    > miałem wyważane koła. Godzinna jazda, z czego część była przegadana z
    > instruktorem, wracam do chaty - trzęsie. Poleciało nawet po niecałe 40g
    > na 2 kołach.

    Po ostrej godzinnej jeździe na suchym torze to opony zazwyczaj nadają się
    tylko na śmietnik :)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: