  • 31. Data: 2015-04-09 17:22:29
    Temat: Re: Dowód rejestracyjny i OC na inne nazwiska
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-04-09 o 12:48, Liwiusz pisze:

    > Nie wygasa, trwa do końca.

    Nie zrozumiałeś. Wygasa (taka na rok), po ZGŁOSZENIU sprzedaży. Jesli
    sprzedaż _nie_ _jest_ zgłoszona do ubezpieczyciela to NIE WYGASA, jest
    przedłużana z automatu a Ty jesteś ścigany o kasę.

    > Jak się skończy obecna, to trzeba zawrzeć nową, fakt. Ale nie dlatego,
    > że "sprzedawca zgłosił", tylko że po kupnie stara umowa nie jest
    > automatycznie wznawiana (nigdy).

    Taaa i dotychczasowy ubezpieczyciel ma szklaną kulę i mu powiedziała że
    pojazd został sprzedany :>

    --
    LordBluzg(R)

  • 32. Data: 2015-04-09 17:26:36
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-04-09 o 16:03, Liwiusz pisze:

    > No wiem, w głębokiej teorii taki przypadek jest możliwy, ale to teoria
    > czarniejsza niż dupa murzyna. W praktyce takie ryzyko jest pomijalne, w
    > przeciwieństwie do zysku z tych kilkuset zł składki.

    > Systemy (kalkulatory agentów) nie są tak skonstruowane.

    Ale obecne prawo tak :)
    http://rzu.gov.pl/skargi/najczestsze-pytania-i-odpow
    iedzi/Problem_podwojnego_ubezpieczenia_OC_posiadaczy
    _pojazdow_mechanicznych__20876

    --
    LordBluzg(R)

  • 33. Data: 2015-04-09 17:38:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-04-08 21:59, masti wrote:

    > i podpisujesz się w miejscuna "podpis ubezpieczonego" jako właściciel
    > zdowodu?

    Prawdę mówiąc nie przypominam sobię, zebym coś podpisywał, jak ostanio
    ubezpieczałem samochód.

    Shrek.

  • 34. Data: 2015-04-09 18:23:49
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    Użytkownik "LordBluzg(R)" <s...@o...com> napisał w wiadomości

    > Nie zrozumiałeś. Wygasa (taka na rok), po ZGŁOSZENIU sprzedaży. Jesli
    > sprzedaż _nie_ _jest_ zgłoszona do ubezpieczyciela to NIE WYGASA, jest
    > przedłużana z automatu a Ty jesteś ścigany o kasę.

    To Ty nie zrozumiałeś. Sprzedając auto, sprzedajesz je razem z polisą, do
    której od tego momentu nie masz już żadnego prawa.
    Możesz zgłosić do ubezpieczyciela, że polisa nie jest już Twoja, dzięki
    czemu ubezpieczyciel może zrekalkulować składkę nowemu właścicielowi (nie
    musi), nie będzie Ciebie już nękał o zapłatę kolejnych składek i w razie
    spowodowawnia szkody przez nowego właściciela masz mniej tłumaczenia (na
    ogół).

    > Taaa i dotychczasowy ubezpieczyciel ma szklaną kulę i mu powiedziała że
    > pojazd został sprzedany :>

    Dowie się. Albo od starego właściciela (kiedy upomni się o składkę), albo z
    bazy UFG, kiedy zauważy, że właściciel się zmienił i zapłacił komu innemu.

    Wiwo

  • 35. Data: 2015-04-09 19:28:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" napisał w wiadomości
    W dniu 2015-04-09 o 16:12, J.F. pisze:

    >I jaka jest podstawa takiego osądu? Patrząc obiektywnie - ryzyko
    >wypłacana ubezpieczenia z drugiej i kolejnej polisy jest marginalne,
    >składka pobierana jest taka sama jak z pierwszej polisy. Czysty zysk.

    Normalny czlowiek kupuje jedna polise i jeszcze mowi ze za drogo i
    chce za pol ceny.

    Wiec jak ktos kupuje dwie, to jest nienormalny :-)
    Albo cos kombinuje.
    Oba przypadki niebezpieczne :-)

    >A co klienta interesuje dalsza obsługa, jeśli polisa już wystawiona?

    A to nie wiem - kalkulator jak nazwa wskazuje sluzy do kalkulowania
    oferty.
    A potem trzeba wpisac dane klienta i nr pojazdu i rozne rzeczy moga
    wyskoczyc ...

    J.

  • 36. Data: 2015-04-09 20:28:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-04-09 o 17:22, LordBluzg(R) pisze:

    > Nie zrozumiałeś. Wygasa (taka na rok), po ZGŁOSZENIU sprzedaży. Jesli
    > sprzedaż _nie_ _jest_ zgłoszona do ubezpieczyciela to NIE WYGASA, jest
    > przedłużana z automatu a Ty jesteś ścigany o kasę.

    Dwa błędy w jednym cytacie.

    Po pierwsze - wypowiedzieć umowę może kupujący, bo to on jest jej
    stroną, sprzedający nie może umowy wypowiedzieć, a zgłoszenie sprzedaży
    nie oznacza rozwiązania umowy.

    Drugi błąd: automatyczne wznowienie umowy nie dotyczy umów, które
    przeszły na kupującego przy zakupie samochodu.

    > Taaa i dotychczasowy ubezpieczyciel ma szklaną kulę i mu powiedziała że
    > pojazd został sprzedany :>

    Dowie się, jak będzie chciał dochodzić składek.

    Czytałeś w ogóle przepisy?

    --
    Liwiusz

  • 37. Data: 2015-04-09 20:29:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-04-09 o 17:26, LordBluzg(R) pisze:
    > Ale obecne prawo tak :)
    > http://rzu.gov.pl/skargi/najczestsze-pytania-i-odpow
    iedzi/Problem_podwojnego_ubezpieczenia_OC_posiadaczy
    _pojazdow_mechanicznych__20876

    Znów coś czytasz bez zrozumienia, ech...

    --
    Liwiusz

  • 38. Data: 2015-04-09 21:04:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >Drugi błąd: automatyczne wznowienie umowy nie dotyczy umów, które
    >przeszły na kupującego przy zakupie samochodu.

    Nie rozumiesz, skoro nie powiadomiono o sprzedazy, to ubezpieczyciel
    przedluza, a dokladniej wystawia nowa polise z automatu.

    >Dowie się, jak będzie chciał dochodzić składek.

    A to moze byc np po roku. A w miedzyczasie ponosil ryzyko .... albo i
    nie .
    Wydaje sie, ze sie nie przedluza z mocy ustawy, ale czy sie sprytny
    prawnik nie dopatrzy jakiegos kruczka.
    Mowimy o braku powiadomienia o sprzedazy - na razie widze zawirowania
    na linii posiadacz-wlasciciel ...

    >Czytałeś w ogóle przepisy?

    Sam ich nie znasz :-)
    28a. 3. W sytuacji, gdy doszło do zawarcia kilku umów ubezpieczenia OC
    posiadaczy
    pojazdów mechanicznych w odniesieniu do tego samego pojazdu
    mechanicznego,
    z tym samym okresem ubezpieczenia z jednym zakładem ubezpieczeń,
    wówczas temu zakładowi ubezpieczeń należy się składka ubezpieczeniowa
    z tytułu
    jednej umowy ubezpieczenia.

    To by bylo na tyle odnosnie kilku polis ...ale w roznych terminach
    mozna :-)

    J.

  • 39. Data: 2015-04-09 21:22:59
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-04-09 o 20:28, Liwiusz pisze:

    > Dwa błędy w jednym cytacie.

    Srendy :)

    > Po pierwsze - wypowiedzieć umowę może kupujący, bo to on jest jej
    > stroną, sprzedający nie może umowy wypowiedzieć, a zgłoszenie sprzedaży
    > nie oznacza rozwiązania umowy.

    GDZIE PISZĘ COŚ O *W Y P O W I A D A N I U* ubezpieczenia? Bredzisz.

    > Drugi błąd: automatyczne wznowienie umowy nie dotyczy umów, które
    > przeszły na kupującego przy zakupie samochodu.

    Czytaj może ze zrozumieniem. Sprzedający sporządził umowę k-s w dwóch
    egzemplarzach. Po sprzedaży oba egzemplarze umowy wylądowały
    w...szufladzie. Tak traktuje wątkodawca. Nikt nigdzie niczego nie
    zgłosił. ROZUMIESZ?

    Pytanie: KTO WIE (czy: ubezpieczyciel, Urząd Skarbowy, Wydział
    Komunikacji) że samochód zmienił własciciela? NIKT.

    Wobec powyższego umowa zawarta z ubezpieczycielem jest PRZEDŁUŻANA z
    automatu bo tak mówi wyraźnie przepis, który olałeś:

    http://www.rzu.gov.pl/aktualnosci-z-rynku/Nowa_regul
    acja_komunikacyjnego_OC_bardziej_przyjazna_kierowcom
    __21184

    Psiamać, muszę Ci cytować, bo nawet kliknąć i odczytać nie potrafisz:

    "Funkcjonują już nowe przepisy dotyczące komunikacyjnych polis OC.
    Obecnie kierowca może w każdej chwili zrezygnować z polisy i dostać
    zwrot składki, zaś przy sprzedaży auta ubezpieczyciele nie mogą
    automatycznie przedłużyć kończącej się polisy OC"

    Skoro NIKT NIKOGO nie powiadomił o sprzedaży, ubezpieczenie jest
    PRZEDŁUŻANE:

    "Artykuł 28 pkt 1 ustawy z 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach
    obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze
    Ubezpieczycieli Komunikacyjnych, mówi: Jeżeli posiadacz pojazdu
    mechanicznego nie później niż na jeden dzień przed upływem okresu 12
    miesięcy, na który umowa ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów
    mechanicznych została zawarta, nie powiadomi na piśmie zakładu
    ubezpieczeń o jej wypowiedzeniu, uważa się, że została zawarta następna
    umowa na kolejne 12 miesięcy. Takie brzmienie przepisu gwarantuje nam
    ciągłość ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej OC. "

    http://nasygnale.pl/kat,1025343,title,Martwisz-sie-z
    e-zapomnisz-o-przedluzeniu-OC-To-nie-problem,wid,163
    74041,wiadomosc.html?ticaid=614a8d

    Teraz doczytaj resztę z w/w linków i nie wymyślaj że coś pisałem o
    WYPOWIADANIU UMOWY :>

    > Czytałeś w ogóle przepisy?

    Widać że Ty nie czytałeś. Cytnąć ci jeszcze że umowa WYGASA z datą
    końcową (roczną) kiedy ZGŁOSIMY sprzedaż (pomijam już że to OBOWIĄZEK)?
    i jesli nowy własciciel nie wykupi NOWEJ polisy to leci kara z UFG.

    --
    LordBluzg(R)

  • 40. Data: 2015-04-09 21:30:31
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>

    W dniu 2015-04-09 o 18:23, Wiwo pisze:

> [...]
    > (nie musi), nie będzie Ciebie już nękał o zapłatę kolejnych składek i w
    > razie spowodowawnia szkody przez nowego właściciela masz mniej

    Przeczytaj JESZCZE RAZ ze zrozumieniem, co napisałem wyżej.

    > Dowie się. Albo od starego właściciela (kiedy upomni się o składkę),

    W jaki sposób? Stary włascicel wyśle mu gołębia pocztowego?

    > albo z bazy UFG, kiedy zauważy, że właściciel się zmienił i zapłacił
    > komu innemu.

    Aaaa, to baza UFG ma szklaną kulę i widzi umowy K-S w szufladach
    kupującego i sprzedającego. No ładnie :)

    --
    LordBluzg(R)