  • 21. Data: 2015-04-09 14:20:17
    Temat: Re: Dowód rejestracyjny i OC na inne nazwiska
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2015-04-09 o 09:00, Liwiusz pisze:

    > Nieprawda. Umowa przechodzi na kupującego, dlatego sprzedający nie jest
    > już jej stroną, aby cokolwiek wypowiadać.

    To jakoś od niedawna? Kojarzę, że jak ze 4 lata temu sprzedawałem auto i
    zgłosiłem sprzedaż u ubezpieczyciela, to zwrócili mi resztę składki.

    Pozdrawiam

  • 22. Data: 2015-04-09 15:05:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-04-09 o 14:20, Miroo pisze:

    > To jakoś od niedawna? Kojarzę, że jak ze 4 lata temu sprzedawałem auto i
    > zgłosiłem sprzedaż u ubezpieczyciela, to zwrócili mi resztę składki.

    Nie pamiętam jak było 4 lata temu i nie chce mi się szukać.
    Może z AC zwrócili? Faktem jest, że ostatnie większe zmiany to gdzieś
    tak 2 lata temu były.

    --
    Liwiusz

  • 23. Data: 2015-04-09 15:40:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" napisał w wiadomości
    W dniu 2015-04-09 o 13:41, r...@k...net pisze:
    >Ktoś ci kazał? Albo zabronił (zapoznać się z przepisami?).

    Agent ubezpieczyciela ? Motywany premia od nowej polisy ? :-)

    >Po kupnie samochodu stara umowa exwłaściciela nie przedłuża się.

    I uwaga - w razie jej wypowiedzenia przez nabywce rozwiazuje sie
    natychmiast.

    >A w to, że jakiś ubezpieczyciel nie chciał zawrzeć umowy, bo nie
    >wypowiedziałeś starej - nie uwierzę. W końcu można mieć podwójnie
    >ubezpieczony samochód.

    Ale czy w jednej firmie ?
    Moze tez podejrzewac jakis szwindel :-)

    J.

  • 24. Data: 2015-04-09 15:44:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-04-09 o 15:40, J.F. pisze:

    > Agent ubezpieczyciela ? Motywany premia od nowej polisy ? :-)

    Raczej nie, prowizję/kurtaż za nową polisę dostałby nawet jakbyś nie
    wypowiedział starej. Bo przecież tutaj opisujesz sytuację, kiedy
    chciałeś zawrzeć nową umowę, a nie że miałeś starą i cię agent namawiał
    "wypowiedz i weź nową u mnie".

    > I uwaga - w razie jej wypowiedzenia przez nabywce rozwiazuje sie
    > natychmiast.

    > Ale czy w jednej firmie ?

    A czemu nie?

    > Moze tez podejrzewac jakis szwindel :-)

    Trudno go sobie wyobrazić nawet teoretycznie o jaki szwindel by mogło
    chodzić. Bo to, że ubezpieczyciel odpowiada do dwukrotności stawek
    ustawowych to żadne dla niego ryzyko, a przyjęcie dwóch składek za
    polisę to już czysty zarobek.

    No i najważniejsze - zadaniem agenta jest sprzedać polisę, a nie
    wymyślać wydumane problemy.

    --
    Liwiusz

  • 25. Data: 2015-04-09 15:51:39
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2015-04-09 o 15:05, Liwiusz pisze:

    > Nie pamiętam jak było 4 lata temu i nie chce mi się szukać.
    > Może z AC zwrócili? Faktem jest, że ostatnie większe zmiany to gdzieś
    > tak 2 lata temu były.

    AC chyba już nie przysługiwało - 11 rok ubezpieczenia.
    Z tego co pamiętam, kupujący mógł w umowie zastrzec, że OC zostaje, a że
    nie zastrzegł... :)

    Pozdrawiam

  • 26. Data: 2015-04-09 15:55:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >wypowiedział starej. Bo przecież tutaj opisujesz sytuację, kiedy
    >chciałeś zawrzeć nową umowę, a nie że miałeś starą i cię agent

    A faktycznie - mamy "z innym ubezpieczycielem".
    OC z AC bylo ?

    >A czemu nie?

    No bo co prawda ubezpieczyciel nie moze odmowic ubezpieczenia pojazdu,
    to jednak skoro raz go ubezpieczyl, to swoj obowiazek spelnil.
    Moze za druga prosba moze juz odmowic :-)

> [...]
    >chodzić. Bo to, że ubezpieczyciel odpowiada do dwukrotności stawek
    >ustawowych to żadne dla niego ryzyko, a przyjęcie dwóch składek za

    No nie, bo jak beda szkody osobowe, albo w drogim majatku, to moze go
    to wiecej kosztowac.
    Wezmie czlowiek 10 polis, a potem przypadkiem wypadnie z zakretu np
    fabryke spali :-)

    >No i najważniejsze - zadaniem agenta jest sprzedać polisę, a nie
    >wymyślać wydumane problemy.

    Ale jak system wypluje "ten samochod ju jest ubezpieczonony" i dalej
    nie pozwoli ...

    J.

  • 27. Data: 2015-04-09 16:03:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-04-09 o 15:55, J.F. pisze:
    > No nie, bo jak beda szkody osobowe, albo w drogim majatku, to moze go to
    > wiecej kosztowac.
    > Wezmie czlowiek 10 polis, a potem przypadkiem wypadnie z zakretu np
    > fabryke spali :-)

    No wiem, w głębokiej teorii taki przypadek jest możliwy, ale to teoria
    czarniejsza niż dupa murzyna. W praktyce takie ryzyko jest pomijalne, w
    przeciwieństwie do zysku z tych kilkuset zł składki.

    > Ale jak system wypluje "ten samochod ju jest ubezpieczonony" i dalej nie
    > pozwoli ...

    Systemy (kalkulatory agentów) nie są tak skonstruowane.

    --
    Liwiusz

  • 28. Data: 2015-04-09 16:07:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Miroo" napisał w wiadomości

    >AC chyba już nie przysługiwało - 11 rok ubezpieczenia.
    >Z tego co pamiętam, kupujący mógł w umowie zastrzec, że OC zostaje, a
    >że nie zastrzegł... :)

    To nadal jest, ze nabywca moze umowe wypowiedziec, i wtedy bedzie
    zwrot skladki.
    Ale to decyzja nabywcy - przynajmniej formalnie.
    Spogladanie w umowe jest lekkim naduzyciem ze strony ubezpieczyciela,
    i moze sie zle skonczyc.

    Przy czym dawniej w razie wypowiedzenia mial jeszcze polise przez
    miesiac, teraz juz nie.

    J.

  • 29. Data: 2015-04-09 16:12:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >czarniejsza niż dupa murzyna. W praktyce takie ryzyko jest pomijalne,
    >przeciwieństwie do zysku z tych kilkuset zł składki.

    Ale jak ktos kupuje dwie czy wiecej polis na jedno auto, to
    ubezpieczyciel moze podejrzewac ze ryzyko jest bardzo duze :-)

    >Systemy (kalkulatory agentów) nie są tak skonstruowane.

    Kalkulatory nie, ale dalsza obsluga ?

    Co prawda raz mialem dwie polisy - zalozylem przez telefon, za dwa dni
    zadzwonili ze cos nie tak z platnoscia i trzeba zalozyc od nowa, nie
    stawialem oporow.
    Potem sie okazalo ze pieniadze za pierwsza pobrali z karty, ale
    zwrocili, anulowanie przyszlo ... brakowalo im jednej polisy do planu
    ?

    J.

  • 30. Data: 2015-04-09 16:16:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-04-09 o 16:12, J.F. pisze:

    > Ale jak ktos kupuje dwie czy wiecej polis na jedno auto, to
    > ubezpieczyciel moze podejrzewac ze ryzyko jest bardzo duze :-)

    I jaka jest podstawa takiego osądu? Patrząc obiektywnie - ryzyko
    wypłacana ubezpieczenia z drugiej i kolejnej polisy jest marginalne, a
    składka pobierana jest taka sama jak z pierwszej polisy. Czysty zysk.

    > Kalkulatory nie, ale dalsza obsluga ?

    A co klienta interesuje dalsza obsługa, jeśli polisa już wystawiona?

    Pewnie korporacyjna inercja.

    --
    Liwiusz