    From: LordBluzg(R) <s...@o...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dowód rejestracyjny i OC na inne nazwiska
    Date: Thu, 09 Apr 2015 21:22:59 +0200

    W dniu 2015-04-09 o 20:28, Liwiusz pisze:

    > Dwa błędy w jednym cytacie.

    Srendy :)

    > Po pierwsze - wypowiedzieć umowę może kupujący, bo to on jest jej
    > stroną, sprzedający nie może umowy wypowiedzieć, a zgłoszenie sprzedaży
    > nie oznacza rozwiązania umowy.

    GDZIE PISZĘ COŚ O *W Y P O W I A D A N I U* ubezpieczenia? Bredzisz.

    > Drugi błąd: automatyczne wznowienie umowy nie dotyczy umów, które
    > przeszły na kupującego przy zakupie samochodu.

    Czytaj może ze zrozumieniem. Sprzedający sporządził umowę k-s w dwóch
    egzemplarzach. Po sprzedaży oba egzemplarze umowy wylądowały
    w...szufladzie. Tak traktuje wątkodawca. Nikt nigdzie niczego nie
    zgłosił. ROZUMIESZ?

    Pytanie: KTO WIE (czy: ubezpieczyciel, Urząd Skarbowy, Wydział
    Komunikacji) że samochód zmienił własciciela? NIKT.

    Wobec powyższego umowa zawarta z ubezpieczycielem jest PRZEDŁUŻANA z
    automatu bo tak mówi wyraźnie przepis, który olałeś:

    http://www.rzu.gov.pl/aktualnosci-z-rynku/Nowa_regul
    acja_komunikacyjnego_OC_bardziej_przyjazna_kierowcom
    __21184

    Psiamać, muszę Ci cytować, bo nawet kliknąć i odczytać nie potrafisz:

    "Funkcjonują już nowe przepisy dotyczące komunikacyjnych polis OC.
    Obecnie kierowca może w każdej chwili zrezygnować z polisy i dostać
    zwrot składki, zaś przy sprzedaży auta ubezpieczyciele nie mogą
    automatycznie przedłużyć kończącej się polisy OC"

    Skoro NIKT NIKOGO nie powiadomił o sprzedaży, ubezpieczenie jest
    PRZEDŁUŻANE:

    "Artykuł 28 pkt 1 ustawy z 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach
    obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze
    Ubezpieczycieli Komunikacyjnych, mówi: Jeżeli posiadacz pojazdu
    mechanicznego nie później niż na jeden dzień przed upływem okresu 12
    miesięcy, na który umowa ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów
    mechanicznych została zawarta, nie powiadomi na piśmie zakładu
    ubezpieczeń o jej wypowiedzeniu, uważa się, że została zawarta następna
    umowa na kolejne 12 miesięcy. Takie brzmienie przepisu gwarantuje nam
    ciągłość ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej OC. "

    http://nasygnale.pl/kat,1025343,title,Martwisz-sie-z
    e-zapomnisz-o-przedluzeniu-OC-To-nie-problem,wid,163
    74041,wiadomosc.html?ticaid=614a8d

    Teraz doczytaj resztę z w/w linków i nie wymyślaj że coś pisałem o
    WYPOWIADANIU UMOWY :>

    > Czytałeś w ogóle przepisy?

    Widać że Ty nie czytałeś. Cytnąć ci jeszcze że umowa WYGASA z datą
    końcową (roczną) kiedy ZGŁOSIMY sprzedaż (pomijam już że to OBOWIĄZEK)?
    i jesli nowy własciciel nie wykupi NOWEJ polisy to leci kara z UFG.

    --
    LordBluzg(R)